Miten miesten kanssa voi elää samassa taloudessa?
Siis niiden sisustusmaun tai sen puutteen takia tuntuu aivan mahdottomalta. Mulle kaunis ja viihtyisä sisustus, sekä myös kodin siisteys on hyvinkin tärkeää. En ole tavannut vielä yhtään kumppaniehdokasta, jolla olisi edes samansuuntainen maku ja ajatukset kodin ylläpidosta. Enkä tarkoita mitään mautonta live laugh love -sisustusta.
Kommentit (41)
Sinulla on parempi sisustusmaku. NIILLÄ ei ole, vaan sinulla. Sun on parempi vaan olla yksin, koska olet niin hyvä ettet tarvitse muita. Tässä ei ole kyse sisustusmausta, vaan sinun kasvattomuudestasi.
Mitä kukin pitää tärkeänä.
Enää minulle ei ole tärkeää pitää kolmea kitaraa näkyvillä, mutta kirjahyllystäni en luovu. Samoin muutaman menneisyyden näytöistä kertovan diplomin haluan olevan seinällä jatkossakin.
Muuten sisustuksen suhteen voin neuvotella.
Kyse on AINA yhteensopivuudesta! Ei sukupuolesta.
Olen itse ollut onnekas että mieheni on minua siistimpi, organisoituneempi ja systemaattisempi kodin suhteen. Hänellä on myös parempi maku kuin minulla niin sisustamisen kuin pukeutumisen suhteen.
Hänellä on tosi korkea grooming standard eli on henkilökohtainen hygienia kunnossa, jalat raspattu karvanpoisto yltä ja alta, hammaslanka käytössä päivittäin jne, ja oma taso nousi siinä sivussa.
Meillä on koti aina siisti, tavarat paikoillaan, siivoamme yhdessä ja lisäksi käy siivooja.
Mieheni on ihan perushetsu, tosin mieheni on muualta kuin Suomesta, ehkä sillä on vaikutusta.
Ehdotus: pidä oma tasosi korkealla niin vedät puoleesi samanlaisia!
Mä meillä suunnittelen sisustuksen, ei mieheni. Toki kysyn hänen mielipidettään eri ratkaisuista. Sille en mitään voi, että hän ei ole kauhean siisti. Harva meistä on täydellinen, minä en ainakaan ole.
Jatkan vielä: miehen taso on niin korkea etten ole liittomme aikana koskaan kuullut pierun pierua, ja vessa on aina pesty käytön jälkeen, tosin se ei edes likaannu kun mies istuu ja käyttää aina vettä tuli sitä taikka tätä, omasta halustaan, kultuurin ja lääkärien suositus myös, tosin.
Seuraa siistejä miehiä, joilla on vastapestyt vaatteet, leikatut ja viilatut kynnet, niin näet että elämä ja elintavat ovat muutenkin kuosissaan. Puhun kokemuksesta!
Jakamalla asunnon selviin vastuualueisiin 50/50. Kumpikin sisustaa sitten sen nurkkansa niinkuin tykkää.
Johdomukainen mutta epämieluisa sisustus osassa huoneita ja mieluisa osassa on parempi kuin riitasointuinen sekasotku kaikissa huoneissa.
Tai jos oikein koville ottaa niin sitten rehellisesti kaksi erillistä asuntoa. Ei samassa kopissa ole mikään pakko väkisin kykkiä.
Monilla miehillä on hyvä sisustusmaku, joten missä liikut?
Molemmille omat huoneet, ja sitten vaikka yhteinen makuuhuone. Yhteiset tilat pitää ylläpitää sovitulla tasolla järjestyksen ja siisteyden suhteen.
Jos mies haluaa sitoutua sinuun ja suhteeseen, hän on kykenevä laittamaan pyykkinsä pyykkikoriin, sen sijaan että jättäisi ne lattialle.
Kyse on toisen, itsen ja suhteen kunnioittamisesta.
Jos ei halua kunnioittaa, niin paras hänen sitten asua yksin. Sinä kyllä löydät itseäsi kunnioittavan miehen, jolle on ilo elää siistisi kauniissa kodissa.
Yhteisasuminen on kompromisseja.
Kiville karahtaa jos toinen kuvittelee omaavansa jonkin määräysvallan koko asumuksen sisustukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jännää. 20 v elin naisen kanssa ja ainoa mikä ns mun tavaroista sai olla näkösällä
oli kitara, sekin nurkassa.
Nykyään saan sisustaa ihan kuinka itse pidän...
Taulut, matot, kirjahylly ja koriste-esineet etc.
Kyllä yksin asumisella on puolensa.
On yllättävän yleistä ettei pariskunnan kodissa näy miehen tavaroita missään. Moni oikeuttaa sisustamisellaan henkisen väkivaltansa, sillä onhan se molempien koti.
Mitkä ovat erityisesti miehen tavaroita? Jos meillä katsoo olohuonetta, ei siellä ole yhtäkään tavaraa, joka olisi jotenkin erityisesti minun. Ainoat erityisesti minulle kuuluvat tavarat ovat tietokoneeni, hyvgieniatuotteeni, vaatteeni ja maalaustarvikkeeni. Kaikki nuo tavarat ovat kaapissa, eivät näkyvillä. Enemmän meillä miehen tavaroita näkyvillä on. Sivupöydällä on viskipullot, Suomi-konepistooli (tosin sekin pitää ilmeisesti siirtää lukittuun kaappiin) ja työhuoneessa miehelle ylen rakas kapteenintuoli.
Sisustaminen ei useimpia miehiä juurikaan kiinnosta. Miehet aina vetoavat suureen visuaalisuuteensa vaatiessaan naisilta kauneutta. Nämä visuaaliset ihmiset eivät kykene edes laittamaan kodin mattoja oikeille paikoilleen, jos ne ovat olleet pesussa. Vaikka matot ovat saattaneet olla samoilla paikoilla useamman vuoden, mies ei kykene muistamaan mikä matto on ollut keittiössä ja mikä eteisessä.
Miehet ovat saatanan sikoja. Yksikään itseään kunnioittava nainen ei ota sellaista kotiinsa.
Valitsee sellaisen jonka kanssa maku menee jokseenkin yhteen. Mutta minä tykkään esimerkiksi vanhoista huonekaluista ja sellaisista pitäviä miehiä on suht helppo löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jännää. 20 v elin naisen kanssa ja ainoa mikä ns mun tavaroista sai olla näkösällä
oli kitara, sekin nurkassa.
Nykyään saan sisustaa ihan kuinka itse pidän...
Taulut, matot, kirjahylly ja koriste-esineet etc.
Kyllä yksin asumisella on puolensa.
On yllättävän yleistä ettei pariskunnan kodissa näy miehen tavaroita missään. Moni oikeuttaa sisustamisellaan henkisen väkivaltansa, sillä onhan se molempien koti.
Meillä mies ei yksinkertaisesti halua valita tavaroita, paitsi tekniikkaa, eikä niitä voi kaikkia pitää esillä. Joskus harvoin hän ehdottomasti haluaa valita jotakin ja silloin teen yleensä niin että pidän niitä esineitä kunniapaikoilla. Kodin pinnat valitaan yhdessä.
Hankkikaa sellainen asunto jossa on omat makuuhuoneet niin saa kumpikin sisustaa mielensä mukaan omansa. Muut tilat sitten neutraalisti ja kompromisseja. Muutenkin on hyvä olla omat huoneet jossa voi omaa persoonaansa ja mieltymystänsä vapaasti toteuttaa ja olla välillä omissa oloissaan. Parisuhde tykkää siitä. Suorastaan rakastaa.
Miksi sisustaminen tarkoittaa roinaa?
Ap. Jatka elämääsi yksin koska et pysty kompromisseihin, koska se on ainoa oikea vaihtoehto sinulle. Kompromissi ei tarkoita automaattisesti sotkua, likaa tai epäjärjestystä.
Huh huh mitä kuluneita stereotypioita.
Älä ikinä tee sitä virhettä että jonkun äijän kanssa asuisit samassa asunnossa. Kadut sitä koko loppuelämäsi ajan.
Mikäli kaikki ympärillä vaikuttavat ongelmilta, sinä olet ongelma.