Pienyrittäjiä linjoilla / apua /vertaistukea
Kevät ollut hiljainen pudotus viimevuoteen 11000 eur liikevaihdossa
Tosin pidin tÄNÄ KEVÄÄNÄ 1 viikon loman., viime vuonna koko kevät töissä.
On ollut yksi täysin kuollut viikko=satasten myyntiä.
Kesäsesonki ei ole käynnistynyt.
Mieliala heittelee pahasti...
Mikä auttaa pahaan mieleen ja pettymyksen tunteeseen kun oma yritys , jota pidän kuin kukkaa kämmenellä, ei ole kiinnostava asiakkaille
Minulla ei ole 10 euron sälää
ei ole supersijaintia (en pysty 5000 eur vuokraa maksamaan)
ei ole tehdasta kiinassa
Valikoima on niin hyvä kuin pikku kaupassa voi olla (seuraan alaani monipuolisesti lehdet/insta/ maailman uutiset)
Verkkokaupassa voi kilpailla vain hinnalla/jos on verkko pitää olla samat hinnat kalliissa vuokratilassa, jossa myös palvelen.
Siinäpä tärkeimmät
Surullista että anna oman kesäni mennä pilalle..nytkään ei asiakkaita, mutta liike auki
Kommentit (39)
Mitä sinä myyt? Siellä sosiaalisessa mediassa kannattaa olla vain entistä aktiivisempi ainakin.
Älä odota parempaa huomista, ellet oikeasti tee toimenpiteitä sen eteen. Alvin nousu ja heikko taloustilanne eivät tule ainakaa helpottamaan tilannettasi.
En tiedä mitä tähän sanoa, liike on nippanappa toimintakykyinen.
Olen tehnyt tätä työtä koko ikäni.
Olenko kuin toimiva laatikkotelevisio.
Nyt vähän huvittaa...toimiva , mutta ideana vanha...kaiken saa kirppikseltä, ulkomailta?
Ap
Mitenkäs se kulupuoli? Onko siinä jotakin josta voisit pihistää?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä myyt? Siellä sosiaalisessa mediassa kannattaa olla vain entistä aktiivisempi ainakin.
Käytän instagram päivityksiin noin tunnin päivässä
Ap
Vierailija kirjoitti:
kossua, kortsuja, panovideoita milffeistä tykkääville?
Kannattaa nyt keskittyä valittamisen sijasta ainakin pohtimaan ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Okei, selvä homma. Muista mainostaa itseäsi kaikkialla missä kuljetkin ja kaikille ihmisille. Tsemppiä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs se kulupuoli? Onko siinä jotakin josta voisit pihistää?
Vuokrani on kohtuullinen
Mutta...jos varasto pienenee , huononee, se on loppu
IHMISET OVAT VAATIVIA NYKYÄÄN; KOSKA OVAT NÄHNEET ASIOITA INSTASSA:
Ei minun tuskalla mietitty kauhuntasapaino varasto kaikkia miellytä
Olen hetken jo ostanut VARMANPÄÄLLE
sekään ei käy..pitää olla myös riskillä ostettua jännää
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt keskittyä valittamisen sijasta ainakin pohtimaan ratkaisuja.
Opiskelijan palkkaaminen, kivijalan mainostaminen?
Mikä olisi hyvä budjetti, jos kokeilisin? 1000 eur? 3000 eur?
Rahat tiukilla..auttaisiko se mainos oikeasti?
Pää menee pyörälle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Okei, selvä homma. Muista mainostaa itseäsi kaikkialla missä kuljetkin ja kaikille ihmisille. Tsemppiä sinulle.
Miksi ilkeilet, asiallisia päivityksiä..olen yrittänyt oppia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi ilkeilet, asiallisia päivityksiä..olen yrittänyt oppia.
Ap
Ei ole ilkeilyä. Mainostaa voi ilmaiseksikin itse. 🙄
Onko tämä aloitus siis joku pelleilyasia?
Onko sinulla oikeasti sitä yrittäjän paloa ja halua? Kommenttisi 31 kertoo paljon asiakaspalveluasenteestasi. Onko lähellä lautatarhaa, josta voisit pyytää jämälautoja, että voisit naulata liikkeesi ikkunat ja oven umpeen. Purkallakin varmaan pysyvät seinässä. Ymmärrän jo umpikujasi.
Olen ollut pienyrittäjä, joten tiedän tuskasi. Nykyään yrittäminen vaatii todella paljon. Ei riitä että on hyvät tuotteet/palvelu, nykyään pitää tyrkyttää itseään ihan joka paikkaan ja toivoa että siitä on apua. Itse maksoin isot rahat Googlelle, että olin edes ensimmäisellä sivulla hakutuloksissa. Sitten piti änkeä joka ikiseen sosiaaliseen mediaan, ja jatkuva päivittäminen tuli jo korvista ulos. Olisi ollut ihana vain tehdä sitä mistä tykkäsin, mutta piti hyppiä koko ajan markkinointikoneiston pillin tahtiin. Lopulta väsähdin ja lopetin 42 vuoden yrittämisen jälkeen.
Se että tulos putoaa koko ajan ja asiakkaita ei näy on hälytysmerkki. Kertoo vaarasta ja siitä että ollaan menossa kohti konkurssia. Yleensä syöksykierre alkaa vähitellen ja sen huomaa vasta kun on liian myöhäistä. Kurssin oikaisu on vaikeaa jos asiakkaat ovat jo kaikonneet.
Mieti jaksatko ja haluatko oikeasti jatkaa ja mieti mitkä ovat vaihtoehdot.
Olen yrityselämässä mukana ja ideoita on satoja mielessä. Lueskelin vähän sekaista tarinaasi ja tässäpä ihan ilmaiseksi yksi idea. Kyse on tuotekehityksestä, kustannuslaskennasta, tuotteistamisesta ja markkinoinnista:
Nyt otat jonkun pienehkön myymäsi n 10€ tuotteen, mietit mikä siitä tekisi juhannus-taikakalun, aikaa lauantai-iltaan asti. Sunnuntaina lasket montako ehdit tekemään ja mikä on omakustanne-hinta. Tee 20 kpl malliksi, kuvaat joka puolelta ja kehität siihen taustatarinan juhannus-taikakalusta, kesäpäivän tasauksesta, ennustuksesta, onnesta ja rikkauksista.
Mietit hinnan, esim 49,90€, jolla saat kulut peittoon ja itsellesi palkan. Sitten lahjoitat "kesälahjana" jollekin tutulle tuotteen, kuva ja juttu siitä, se nettiin ja innostava teksti perään sekä lahjan saajan kommentti. Muista salaperäisyys ja se että niitä on myynnissä vain juhannusviikolla ja että ennakkovaraaja (varaus perjantaihin kl0 18 mennessä) saavat 10% alennuksen.
Älä lupaa mitään muita alennuksia, ei edes tutuille. Perjantaina tiedät että teet ennakkotilaukset ja toiset saman verran viikonlopun aikana yllätysmyyntejä varten.
Muista selkeä asia, eli jos mitään ei tee, mihinkään ei pääse. Kaiken ei tarvitse olla kallista, itse tekemällä teet oikeasti työtä josta on mahdollista saada palkka. Jos homma ottaa tuulta purjeisiin, seuraavaksi heinäkuun täydenkuun taika-esine, jossa muuten oikeastikin on erikoisempia konjuktioita.
Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrityselämässä mukana ja ideoita on satoja mielessä. Lueskelin vähän sekaista tarinaasi ja tässäpä ihan ilmaiseksi yksi idea. Kyse on tuotekehityksestä, kustannuslaskennasta, tuotteistamisesta ja markkinoinnista:
Nyt otat jonkun pienehkön myymäsi n 10€ tuotteen, mietit mikä siitä tekisi juhannus-taikakalun, aikaa lauantai-iltaan asti. Sunnuntaina lasket montako ehdit tekemään ja mikä on omakustanne-hinta. Tee 20 kpl malliksi, kuvaat joka puolelta ja kehität siihen taustatarinan juhannus-taikakalusta, kesäpäivän tasauksesta, ennustuksesta, onnesta ja rikkauksista.
Mietit hinnan, esim 49,90€, jolla saat kulut peittoon ja itsellesi palkan. Sitten lahjoitat "kesälahjana" jollekin tutulle tuotteen, kuva ja juttu siitä, se nettiin ja innostava teksti perään sekä lahjan saajan kommentti. Muista salaperäisyys ja se että niitä on myynnissä vain juhannusviikolla ja että ennakkovaraaja (varaus perjantaihin kl0 18 mennessä) saavat 10%
Et taida olla kovin menestynyt, vai mitä?
Mitä jos kehitää yhteistyötä vaikka virtuaaliverkostoilla. Muodostaa skenaarioita, jotka ennakoivat tulevaisuutta runsaan vuoden päähän. Uusi liiketoimintamalli voi rakentua osin vanhan päälle olemassa olevaa muunnellen: aluksi tehdään hypoteesi, jota testataan. Liiketoimintamallien hahmottaminen edellyttää korkeamman asteen strategisen ajattelun kykyä konseptoitaessa mahdollisia asiakasratkaisuja.
Innovatiiviset mahdollisuudet syntyvät dramaattisten sosiaalisten, poliittisten ja kilpailun muutosten tai uuden teknologian tuhotessa aikaisempien tuotteiden tai palvelujen vetovoiman. Uudet mahdollisuudet ovat olemassa toimintaympäristössä odottaen yrittäjähenkistä löytäjää. Menestyksekäs mahdollisuuksien löytäminen edellyttää laajaa kokemusta, hiljaista tietoa, hyviä riskienhallinnan työvälineitä ja virikkeille altista henkilöstöä. Kilpailuetu syntyy nopeudesta, ideoita salaamalla tai luomalla patenteilla esteitä kilpailijoille. Mahdollisuuksien luomisen käyttövoimana on useimmiten karismaattinen johtaja. Strategiaa luodaan ja toteutetaan reaaliaikaisesti. Henkilöstöltä vaaditaan joustoja.
Menestyvät yrittäjät ovat poikkeavia persoonallisuuksia, jotka pystyvät motivoimaan itsensä kovaan työntekoon ylläpitämällä optimisminsa ja itseluottamuksensa vastoinkäymistenkin kohdatessa. He etsivät uusia virikkeitä jatkuvasti.
Mahdollisuuksien kehittäminen etenee vaiheittain: käytännön kokemuksen antama virike johtaa tiedostettuun kokemukseen ja reflektioon. Sen tuloksena syntyy hiljaisen tiedon tukemana käsite tulevasta menestysmallista, jota testataan käytännössä. Yrittäjän henkkoht arvot määrittävät riskeille altistumisen asteen. Riskit ovat ainakin jossain määrin ennakoitavissa ja minimoitavissa analyysien avulla. Jotkut yrittäjät sanovat epävarmuuden tuovan energisoivaa jännitettä, jota ilman elämä tuntuisi tylsältä.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin myyn 700 eur päivä
Siksi tuo 11000 liikevaihdon lasku tuntuu pahalta
Kate esimerkki ostan 30 eur myyn 79 tai 100 eur
MUTTA VAIN HARVASTA SÄÄ TÄMMÖISET KATTEET
yleensä 40 eur sis 99 eur ulos
NETISSÄ MYYVÄT 79 eur
Ihmiset ottavat google lensellä kuvia kopissa tai nähteni, kiittävät ja lähtevät
Ap
Ditt årliga snitt bidrag är 127 750 € eller mera. Vad är det du gnäller om?
Entä instagram?
Olen siellä
Ap