Kun teini jätetään kutsumatta kaveriporukan päivälliselle
Kyllä se äidinkin sydäntä särkee, kun teiniä ei pyydetä mukaan syömään, kun 6 hengen kaveriporukka on menossa. Yksi ei päässyt ja minun nuortani ei ole pyydetty, eli menevät neljästään. Eli muut kaverit keskenään suunnitelleet, omani jätetty ulkopuolelle. Melko julmaa näin kesän kynnyksellä. Taitaa tulla yksinäinen kesä peruskoulunsa päättäneelle.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, ompa typerää käytöstä teineiltä. Toivottavasti vaan joku väärinkäsitys. Sydän särkyy nuoren puolesta, ei ole kauheampaa kuin jäädä ulkopuolelle.
Onko kaveriporukalla jokin pakko aina tehdä kaikki yhdessä? Vähänkään laajemmassa porukassa sula mahdottomuus, että löytyisi aina kaikille sopi hetki.
Ei kutsuttu vs. ei pääse paikalle ovat kaksi ihan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien hamppari- tai pizza-ateriaa on kutsuttu päivälliseksi, vai olivatko teinit menossa oikeaan ala carte -ravintolaan?
Tiesitkö muuten että mussuttaminen ei ole merkki älykkyydestä?
Teinien kaveriporukan yhteiset ruokahetket harvemmin ovat päivällisiä.
Mitä laskukaavaketta tossa käytetään? 6 lähdössä syömään, yksi ei pääse niin neljä lähtee?
Vierailija kirjoitti:
Mikä velvollisuus kenelläkään on kutsua koko kaveripiiri syömään? Saahan sitä mennä yhden tai kahden frendin kanssa syömään, jos mieli tekee.
Onhan se aika outoa ja tökeröä, että juuri yhtä ei kutsuta. Eri asia jos isosta porukasta haluaa joskus kutsua vain 1 tai 2 tiettyä. Tässä tapauksessa noin sanoisi vain sosiaalisesti täysi idiootti tai sellainen, jolla on oikeasti ilkeät motiivit, mutta haluaa selitellä asiaa niin ettei vaikuttaisi pahikselta.
No, siitä voi vetää johtopäätökset, että elämä jatkuu ja uusia kavereita löytyy.
Sellaista se nuoruus monesti on. Itselleni oma paras yläasteen ystävä muutti muualle ja päätti sitten vuodattaa kirjeessä kaiken pahan olonsa ja huonot puoleni naamalleni, aivan yllätyksenä. Mitään ei ollut sanonut aiemmin, mutta yhtäkkiä olin muka maailman hirvein ihminen.
Joskus sitten vuosia myöhemmin, kun olin yliopistossa, hän kirjoitti, pyysi anteeksi ja selitti jotain että Pelle Miljoonan sanoin pahuus tuli häneen tms, en tarkkaan muista. Haavat olivat kuitenkin niin syvät, etten vastannut kirjeeseen. Vieläkin se on kipeä asia, olen kohta 58.
Teinit päivällisellä on kyllä hauska ajatuksena.
Vierailija kirjoitti:
Päivällinen 🙂🙂🙂
Se on nykyään dinneri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivällinen 🙂🙂🙂
Se on nykyään dinneri
Tinnerin imppaaja.
Mua ei ikinä kutsuttu mihinkään, muttei mua kyllä yhtään asia vaivannutkaan. Tein itsekseni kaikkea mukavaa. Nyt näkee niitä samanikäisiä, niin osan elämä on pilalla jo. Mulla on hyvä elämä ollut ja päivääkään en vaihtaisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä velvollisuus kenelläkään on kutsua koko kaveripiiri syömään? Saahan sitä mennä yhden tai kahden frendin kanssa syömään, jos mieli tekee.
Onhan se aika outoa ja tökeröä, että juuri yhtä ei kutsuta. Eri asia jos isosta porukasta haluaa joskus kutsua vain 1 tai 2 tiettyä. Tässä tapauksessa noin sanoisi vain sosiaalisesti täysi idiootti tai sellainen, jolla on oikeasti ilkeät motiivit, mutta haluaa selitellä asiaa niin ettei vaikuttaisi pahikselta.
Kun sä olet se, joka uikuttaa sitä, että sua ei kutsuttu opiskelijabileisiin. Niin putoa jo maan pinnalle.
Minne se muu porukka meni päivälliselle?
Harvemmin teinit menee päivälliselle koko kaveripiirin kanssa. En ole kuullut koskaan, että noin tehtäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Olen nyt jo yli 60v mutta muistan kun kaikki muut 9lk tytöt kutsuttiin Oriflamen kotimyyntikutsuille. Olin siis ainoa jota ei kutsuttu. Aikaa on kulunut 44v.
Ehkäpä posti hukkasi sinun kutsusi?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten? Kyllä minä muistan käyneeni syömässä teininä ravintolassa kavereideni kanssa samalla kun käytiin elokuvissa tai vain muuten vain lähdettiin syömään. Shoppailun välissä saatettiin käydä kahvilla jossain pienessä kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Olen nyt jo yli 60v mutta muistan kun kaikki muut 9lk tytöt kutsuttiin Oriflamen kotimyyntikutsuille. Olin siis ainoa jota ei kutsuttu. Aikaa on kulunut 44v.
Olen saman ikäinen. Rinnakkaisluokalla oli lukiossa bileet, joihin 2 jätettiin kutsumatta. Toinen oli minun kaverini.
En tiedä, mitä vaikutusta tuolla sorsimisella oli, mutta kaverini aikuisuus meni pilalle psykoosien vuoksi. Lukioikäisenä en huomannut mitään outoa.
Vierailija kirjoitti:
Eiks se vastaamo-syytettykin sanonut, että meni dinnerit pieleen, kun hänet pidätettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkee sinäkin mietit!
Katos kun ihmiset valitsee seuransa oman makunsa mukaan. Sun penskasta ei tykätä. Mieti päissäs mikä meni kasvatuksessa pieleen.
Kirjoituksestasi paistaa läpi sinun kasvatuksessasi pieleen menneet asiat.
Mene sinä ap sen teinis kanssa päivälliselle.
Ei siitä mitään tulisi, jos koko kaveripiiri pitää saada mukaan päivälliselle. Nyt vttu se järki käteen.
Ai niin, en voikaan mennä Pekan ja Annan kanssa syömään päivällistä, koska Ville, Matti ja Liisakin pitää kutsua mukaan.