Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

taman aamun lehdessa: lihavuuden syy on huono minakuva,stressi ja kielteiset tunteet. uskon myos tuohon mutta suurimmaksi osaksi ihminen on sita mita se syo

Vierailija
29.01.2007 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pitäis pudottaa ehkä joku 5 kiloa. ja en tosiaankaan syö hamppareita yms. en siis koskaan syö niitä kun en tykkää ns. roskaruosta. en syö myöskään donitseja, viinereitä yms. syön ihan tavallista perusruokaa mutta mulla on vain hyvä ruokahalu, syön ehkä liikaa ja taustalla kilpirauhasen vajaatoiminta. että kyllä niitä ylimääräisiä kiloja voi tulla muustakin kuin vain ns. roska/paska ruuasta!!!!!!

Vierailija
2/14 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hemmetissä on! Jokainen tietää, että sairauksia lukuunottmatta lihominen johtuu siitä, että syö enemmän kuin kuluttaa. Tuossa taas mainittiin SYITÄ miksi joku syö enemmän kuin kuluttaa. Ja ainakin minusta ne perimmäisetkin syyt on tärkeitä.

Itse olen normaalipainon ylärajoilla ja entinen lihava, kuten joku edellinenkin, en mässää roskaruokaa. En edes muista milloin olisin viinerin/munkin syönyt, viimevuonna yhden hampurilaisen! Mutta kun sitä terveellistäkin ruokaa voi syödä liikaa. Itse syön liikaa, koska olen yksinäinen ja onneton (no niin, kivittäkää).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno syksyllä lihotti 4 kiloa. Oli vaan niin paha olla. Ja en syönyt sen kummempaa kun karkkipussin illassa tms. Eli en mitään hampurilaisia joka päivä.

Mua kyllä lihottaa ihan sekin että olen kaikkiruokainen ja hyvällä ruokahalulla varustettu. Kyllä omassa ystäväpiirissä ne laihat on just niitä ruuan närppijöitä ja nirsoilijoita. Musta nirsoilu on sivistymättömyyttä, joten mieluummin olen vaikka hieman pyöreä.

Vierailija
4/14 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä rakastan hampurilaisia, pizzoja ja pastoja.. mutta en syö niitä!!!

Syön sensijaan salatteja ja hedelmiä, keittoja,. kerran pari kuussa suon itselleni roskaruokaa, ja se riittä minulle. Hoikkana ja terveenä pysyminen vaatti itsekuria.

Vierailija
5/14 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä se noin onkin, mutta se perimmäinen syy syödä lihottavaa ruokaa ja kerätä ympärilleen suojamuuri on se juuri SE syy mitä et ymmärrä.

Vierailija
6/14 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin (kyllä syömällä epäterveellisesti) nuorena erittäin stressaavassa tilanteessa, joka vaikutti kielteisesti minäkuvaani. Sen jälkeen en koskaan ole pystynyt enää saavuttamaan normaalipainoa lukuisista yrityksistä huolimatta. Se ei taas sitten ole vaikuttanut kovinkaan positiivisesti minäkuvaani. Nyt yritän taas saavutta oman hyväksyntäni, myös ulkoisesti. Toivottavasti onnistun, ainakin tunnen olevani muuttunut ihminen.

Vierailija
7/14 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä se itsetunto sitten huononee, eikä ihminen enää oikein osaa pitää itsestään huolta.

Vierailija
8/14 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostat henkilöltä, joka ei ole joutunut kovasta stressistä liiemmin kärsimään.

Vierailija
9/14 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelemalla voi toki päästä normaalin painon ylärajoille ja lievään ylipainoon, mutta en usko että kukaan saavuttaa 20 kg:n ylipainoa siksi, että " syö vähän isoja annoksia" .

Vierailija
10/14 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Herkuttelemalla voi toki päästä normaalin painon ylärajoille ja lievään ylipainoon, mutta en usko että kukaan saavuttaa 20 kg:n ylipainoa siksi, että " syö vähän isoja annoksia" .

Kyllä se ajan kanssa kerryttää. Painon tuoma kulutuksen kasvu on kuitenkin aika pientä, varsinkin kun fyysinen aktiivisuus tuppaa vähenemään painon noustessa.

Vierailija
11/14 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin esimerkiksi jatkuva unenpuute

stressi lisää omenavartaloisuutta

eihän ne yksin selitä ylipainoa, mutta linkittyvt yhteen

Vierailija
12/14 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
13/14 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin 5kg YLIMÄÄRÄISTÄ, tarkoitan että olen ylipainoinen, syön TODELLA paljon, enkä käsitä kuinka paljon mun tosiaan pitäisikään syödä, että saisin itselleni 15kg lisää.

Ehkä jos en ikinä enää liikkuisi mihinkään, vaan vetäisin illat pitkät safkaa, niin jossain vaiheessa kolahtaisi. Mutta jos lihoo, niin kuluttaa energiaakin enemmän.

Pelkästään normaalipainon ylärajan saavuttaminen vaati kovan mässäilyn, päivittäisiä herkkuja ja liikunnan lopettamisen.

Mutta kai jos puolikas jäätelöauton juustokakkua alkaa tuntua vain pikku suupalalta, niin sitten 20kg ylipainokin on vain " pientä herkuttelua" . Itse kutsuisin sitä jo mässäilyksi.

Vierailija
14/14 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t 17 jolla ei kokemusta varsinaisesta lihavyydesta, mutta kyllä sen 5 - 10 kg ylimääräistä helposti saa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän