Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~MARRASMURUJEN MA-TO KUULUMISET~~

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIÄISISTÄ: Meillä on kaikilla kolmella ollut nimiäiset, kun ei kirkkoon kuuluta. Itsekään en aikaisemmin ole nimiäisissä ollut... Mutta taitaa olla kasvavaa luokkaa tuokin =) Meillä on myös kutsuttu ihan vain lähimmät, eli vanhemmat ja sisarukset perheineen sekä kummit. Meillä tosiaan puhutaan ihan kummeista, oli muut sitten mitä mieltä tahansa. Tuntuisi minusta hassulta puhua haltijakummista kuin odottaisi häneltä jotain taikoja... ;-P Meillä on hommattu muutama kukka koristeeksi. Nyt viimeksi tytölle ihan teetit kolme erilaista asetelmaa. Lisäksi hiukan koristeltu kahvipöytää. Itse olen pitänyt *puheen*, eli kertonut hiukan vauvasta, työnimestä, nimien merkityksestä jne. Vauva on toivotettu puheen jälkeen skoolauksella sukuun. Kummeille on annettu mahdollisuus sanoa sananen, mutta eivät ole koskaan käyttäneet sitä. Meillä on sitten minun veljeni ja isäni laulaneet vauvalle oman laulun, eli isä tehnyt sanat johonkin lastenlauluun. Sitten vain kahviteltu. Jokainen taaplaa tässä tyylillään. Olisin voinut suunnitella vielä juhlavampaakin, mutta mies ei oikein perusta mistään bileistä, niin piti vetää jotain keskirataa... Kummitodistukset olen tehnyt itse. Etukannella *Kummitodistus* + vauvan kuva + pieni runo. Sisäsivulla myös pieni runo + vauvan nimi ja syntymä- ja nimiäispäivät + *kummivaltuutus* + kummin nimi. Mielikuvitusta vaan ja onnea nimiäisiin!

Vierailija
2/53 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan teille kyllä hattua kun jaksatte niin paljon kirjoitella. Monet nimimerkit alkaa jo tunuta tutlta toivoovauvaa, kanelisokeri, mari69, effica, joelaa , talvisalama, kisupikkukuu nyt ainakin muituu noin ulkoa mieleen.

Itse olen ollut melko kiireinen, et enemmänkin tekis mieli tulla jutskileen mut ei oo ehtiny.

Meilläkin nyt vauvalla nimi. Siiri . Sofiaa mietittiin pitkään mut ei sit kuiteskaan mut toiseks nimeks laitettiin.

Olipas siinä ristiäisissä hommaa. Ihan vaan silittäminen vei oman aikansa kun kaikille 6.lle silitin vaatteet, sit verhoja ja pöytäliinoja.

Risitäiset meni mukvasti. Vanhemmat lapset lukivat raamatusta kohdat ja se oli tosi hyvä homma, suosittelen.

Yritän vasatailla galluppeihin: Vaippana ollut libero, mut aion siirtyä lidlin vaippoihin kun ovat puolta edullisempia ja tosi hyviä. Olivat kai vaoittaneet jonkun testituloksenkin.

Vaatteet osa 60 ja 62 bodeista menee, mut pikkuhiljaa olen ostellut jo 68 ja 74 cm, oikeastaan kirppareilta olen löytänyt tosi herkkupaloja. Paljon on tullut lahjanakin.

Itse kysyisin liikkumisesta ja tarttumisesta, joko jollain on suuntaa sinne päin?

Meillä on aika jäntevä et keikkuu puolelta toiselle ja joskus melkein mahalleen. Esineisiin ei tietenkään vielä tartu mut seuraa kovasti.

Mulla keskimmäinen tyttö lähti jo 8 kk kävleen ja sitä toivoo ettei tämä nyt olisi ihan samanlainen et tulisi enemmän veljiinsä jotka molemmat oli siinä vuoden molemmilla puolilla.

Ihania talvipäiviä kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva meni justiinsa pihalle nukkumaan eikä vielä tarvitse lähteä eskarilaista hakemaan.

Sen vaippa gallupin olin unohtanut, meillä on ollut käytössä heti new bornien jälkeen Lidlin 4-9 kg vaipat ja on toimineet parhaiten. Pampers falskasi samoin pirkka. Liberoa en ole kokeillutkaan lukuunottamatta muutamia näyte vaippoja. Lidl on halpa ja koska toimii niin sitä sitten siksi.

Tunnustaudun myös vaate shoppailijaksi, tosin ostan aina edullisia juuri h&m ym. isommille olen löytänyt tarjoustalostakin tosi kivoja vaatteita. En ole koskaan perustanut kalliista vaatemerkeistä, meidän lapsilla ei ole ollut Reimatecin talvipukuja. Meidän kuusivuotiaalle kun sai tänä talvena ostaa jo toisen toppapuvun, kun kasvaa niin vauhdilla, niin ei puvun kestävyydelle niin kovia vaatimuksia ole asetettu, kunhan on lämmin ja toimiva ja kivan näköinen. Vauvankin 62cm toppahaalari löytyi tarjoustalosta, söpöjä lappuhaalareita 2 kpl ostin h&m:ltä siellä on myös lutusia hattuja, ostin sellaisen " karvalakin" ja siihen sopivat tumput ja koon 18 kengät...no niin.

Ulkona sen kun pyryttää, kohta pitää lähteä tarpomaan sinne. Hauskaa loppuviikkoa kaikille.

silvain ja veepu (veeti)

Katsotteko muuten idolsia, me ollaan lasten ( 6v ja 8v) kanssa ihan koukussa, mies ei niinkään välitä. Ari on meidän suosikki ; )

Vierailija
4/53 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellä olevaan, meidän 2 kk ei vielä käänny. Kovin yrittää ja vetää itseään sellaiseen mutkaan että pian voi kiepsahtaa mahalleen, toinen käsi kyllä jää vielä alle. On myös kovin jäntevä, kaikissa papereissa lukeekin niin. Päätä piti pystyssä melkein heti synnyttyään. Käsillään ei tartu mutta katselee niitä kovin ja vie nyrkkiä suuhun. Meillä esikoinen lähti myös aikaisin kävelemään, ei tosin vielä 8kk : ) keskimmäinen taas kehittyi liikunnallisesti paljon hitaammin, onkin keskittynyt enemmän tuohon puhepuoleen ja on edelleenkin oikea räpätäti.

Vierailija
5/53 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan alkaa nimimerkit tuntua kuin ystäviltä =) Tosin tämä lato ei pysty pitämään muistissa, millaisia perheitä kaikilla on tai missä asuu, tekee tms... ;-P

Meillä on nuo pojat alkaneet liikkumaan tosi varhain. Kääntyivät mahalleen 10-11 viikon iässä. Ryömivät 6kk:na ja samaan aikaan kampesivat tukea vasten seisomaan. Konttasivat heti 7kk:na ja kävelemään lähti esikoinen hiukan ennen kuin oli 9kk ja kakkonen sitten 9kk:na. 1-vuotispäivänä on meillä jo juostu ja kovaa! Että vauhtia ja vaarallisia tilanteita =O Eipä niitä ole estelemään pystynyt, mutta usein kyllä vatsaa kouraisi, kun mentiin ihan " päättöminä" . Esikoinen alkoi myös puhumaan tosi aikaisin ja ennen kaksivuotispäiväänsä pälpätti jo koko ajan pitkiä tarinoita. Kakkonen on siinä hommassa ollut hitaampi. Puhuu omaa kieltään ja yrittää matkia sanoja, mutta jääpi vielä epäselväksi solkkaukseksi. Vaikka jonkin verran tuleekin ymmärrettäviä sanoja. Ikää kaverilla on nyt se 1v8kk...

Tämä neitokainen taitaa olla hitaampaa sorttia. Hyvä toisaalta niin, mutta kahden nopeasti liikkumaan oppineen jälkeen sitä saattaa luulla, että *liian* hitaasti. Kohta on mittarissa 3kk eikä vielä *edes* käänny ;-P No, kova on yritys, mutta vielä jää käsi tielle. Kaipa tuo kuukauden sisään kääntyy. Selällään sitten kiemurtelee napansa ympäri, kun maailmaa katselee ja ihmettelee. Kädet ovat *löytyneet* varmaan noin kuukausi sitten, ja niitä edelleen mittaillaan naaman edessä. Nytkin tuolla lattialla jumppalelun alla keskittynyt ilme kasvoillaan tavoittelee leluja ja jopa saa hiukan kiinnikin. Jännä tuo vauvanelämä =)

Nyt pistän tuon toipilas esikoisen lepäämään ja pikkuisen myös. Keskimmäisen jo sainkin sammutettua.

TalviSalama + Tiiti veljineen

Vierailija
6/53 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin sittenkin tänään neuvolaan, kun äitini hoitolapset olivat sairastuneet, niin äippä pääsi tänne poikien kaveriksi... Vaikka eipä tuo esikoinen ole eilisaamun jälkeen oksentanut, eikä kukaan muukaan. Syönytkin on taas ihan hyvin.

Sinna on nyt 2kk ja 3 viikkoa vanha. Painoa on 6530gr (3700) ja pituutta 58,5cm (50). Painokäyrä on käntynyt laskuun, mutta tuo ei haittaa kun mentiin siellä 30% yli käyrien... ;) Jäntevä tyttö on, kova katselemaan ja liikkuu myös jonkin verran selällään napansa ympäri. Muuten hänen kanssaan elämä hymyilee, mutta tuo allergiaepäily. Jätin itseltäni maidon pois nyt maanantaina, katsotaan paraneeko iho sillä. Rasvaillaan joka päivä 1-2kertaa, kun on niin kuiva ja niitä ihottumalänttejä löytyy... Toivon vaan et olis pelkkä maito kun siitä kokemusta jo kahdesta lapsesta, mutta jos vaik viljat tms. aiheuttaa oireita niin joutuu opetteleen jotain uutta eikä kauheasti huvittais. Toki jos siltä alkaa näyttää niin opetellaan, mut toivotaan et ei tarviis. Imettää kuitenkin aion ja toivottavasti pitkään.

Mitähänn ne G:t mahtoi olla, joihin en ole vastaillut... Niin, liikkuminen. Tosiaan, selällään vaihtaa asentoa ja sängystä löytyy välillä ihan eri paikosta johon Sinnan olen jättänyt. Muutoin välillä kääntyy kyljelleen, mut ei mahalleen vielä. Mahaltaan selälleen saattaa kiepsahtaa, mut luulen et siksi koska pää vie... Esikoinen lähti vasta yhdeksän kuukauden iässä kunnolla liikkeelle, sit kyl rytinällä ryömi, konttas ja nous pystyyn samanaikaisesti. Käveleen lähti vuoden kieppeillä. Kakkonen sit peppukiiti aikansa, kunnes kävely alkoi sujumaan 1v3kk iässä. Esikko myös puhui jo hyvin pienestä, kaksivuotiaana jo pitkiä lauseita, mutta kakkoselle on vasta tulossa sanoja, jotka nekin aika epäselviä, mutta äiti ymmärtää ;) Ikää nyt 1v9kk. Niin ne on erilaisia.

Nyt alan katteleen kangaskauppojen sivuja kun tarttis kestovaippoihin kankaita hommailla, jotta sais taas lisää ommella. Alkaa ekat jäämään pieniksi. ;) Valmiita kestoja en raaski ostaa kun itsekin osaan tehdä. Uudet vaipat ovat aika kalliita kuitenkin...

JaaSa kera kolmikon

Vierailija
7/53 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JaaSa; Mitä rasvaa käytät?Meillä vauvan iho ok mutta 3v:n iho oireilee ja just niitä kuivia " länttejä" .Aqualan on ollut meillä käytössä mutta ei tunnu auttavan :(

-kisupikkukuu ja Helmiina, lähtevät vaipanvaihtoon ennenkuin on sinapit kaulassa asti-

Vierailija
8/53 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumityöt tehty; onpa ihanaa kun on talvi!

Sofia on 10 pv päästä 3kk mutta ei kyllä käänny kyljellekään. Mahallaankaan ei juuri tykkää olla koska ei kovin pitkään jaksa päätä kannatella. Liikkumisen suhteen siis hidasta sorttia. Isoveljet olleet keskivertoja, ryömineet 7 kk, kävelleet 11 kk.

Käsillään Sofia on yrittänyt tarttua leluihin jo n. viikon eli 2.5 kk iästä. Pojat tekivät sen yli 3 kk iässä.

Sofia myös juttelee tosi paljon, matkii ääniä ja todella nauttii kun saa aikuisen katsekontaktiin keskustelemaan. Eli ennusteeni on että tyttö oppii käden taidot ja puheen varhain mutta konttaamisen, kävelemisen ym myöhään. No, nähtäväksi jää...

Vierailija
9/53 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heisulivei!

Täällä taas netissä pyörin, vaikka hommaa olisi...mutta kun on niiiiin kiva tässä vauvan imiessä rintaa vähän surffailla ja ainahan minä täältä itseni löydän ;-) Kanssanne on niin kiva jakaa tuntemuksia ja ajatuksia.

Liikkumisesta: Meillä lähinnä pyöriskellään ja Aino välillä löytyykin mitä mielenkiintoisimmista paikoista tuolta sängyn pohjalta. Oikealta kyljeltään kääntyy automaattisesti selälleen, mutta jos laitan vasemmalle kyljelle (jotta ilma tulisi paremmin ulos) niin neitipä vinssaa itsensä takuuvarmasti vatsalleen ja pulassahan tuo sitten on ja huutelee hädissään äitiä apuun. Ei oikein viihdy vatsallaan. Uusi kikka on pönkääminen pystyasentoon sylissä ja makuuasennossa heittelee molempia jalkojaan puolelta toiselle, mikä varmasti selittää tuon pyörimisen sängyssä.

Käsillä jo haroo tavaroita, muttei tartu niihin, jos vahingossa nappaa kiinni niin johan saa tavara kyytiä lattialle tai sitten moksaisee sillä itseään päähän.

Ainolle on nyt tullut ikävä tapa pyöritellä päätään sivulta toiselle melkoisella voimalla...se vähäinen punaisenruskea vauvatukka alkaa olla kohta muisto vain...mutta näin ovat tehneet isot sisaruksetkin aikanaan. Jos tämä kolmaskin tulee äitiinsä, hänellä ei ole tukkaa ensimmäiseen vuoteen tai ohut sellainen kouluikäiseksi saakka ja sitten siitä pikkuhiljaa tuuheutuu leijonanharja...olen pehkoni kanssa kampaajaan kauhu, varsinkin kuivatusvaiheessa alkavat yleensä näyttää melko kypsiltä ;-)

Jepsistä, eipä tässä tälllä kertaa muuta. Olipa kiva lukea kuulumisia teiltä, jotka käytte täällä harvakseltaan!

Kanelisokeri

Vierailija
10/53 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Liikkuminen... meillä kanssa poika on lähtenyt kävelemään ilman tukea jo 8kk ikäisenä,mutta meillä käveltiin tukea myötenkin jo 6kk puolella ennen kuin oli 7kk täytetty.

-Puhe meillä on ekalla tullut selvemmäksi vasta 3v. käy puheterapeutilla edelleen vaikka ikää jo toukokuussa 8v hänellä on dysfonologia,toinen puhui jo ennen vuoden ikää hyvin sanoja ja kolmas myös Joelistahan ei tietenkään vielä voi tietää.

Joelin puhe voi kyllä viivästyä kun hällä on herttakieli,mutta ei välttämättä

-Vaatteet...

vauvan vaatteet ovat aika paljon aution neuleen ja marlonin ja tutan ja disney baby merkkisiä,minä kanssa olen hulluna nalle puhiin ja mikkiin.

Ostetaan yleensä kirpparilta halpakaupoista joissa myynnissä ja sitten huutonetistä olen paljon tilannut todella hyväkuntoisia ja ihania vaatteita.

Isommilla on sitten todettu toimiviksi vaatemerkeiksi mini star ja peuhu.

Tuo peuhu on kestävää ja halpaa sekä suomalaista!

Ja myönnettäköön että ostelen paljon lapsille vaatteita,itelle en taas osaa sitten ostaakkaan oikeestaan mitään...

Niin ja idolssia katsotaan myös täälä 7v ja 4v tyttöjen kanssa toinen mitä katsellaan yhdessä on huippumalli haussa,pojan kanssa taas sitten kattelen retroa.

Täälä on mennyt ihan kivasti mitä nyt vanhemman pojan kanssa on saanut tapella oli pojan reissuvihkossa merkintä ettei ollu totellu koulussa ketään opettajia vaan tehnyt koko päivän omia juttujaan.

Joten sitä tässä ollaan taas tressattu.

Tai mä olen tressannu ei mies tressaa ikinä mistään.

Sitten poika menee taas huomenna kasvatusneuvolaan tekeen jotain juttuja ja puhutaan tuosta käyttäytymisestä yleensäkkin,viime viikolla täytettiin adhd tutkimus paperit.

Saa nyt sitten nähdä mikä loppujen lopuksi on diagnoosi.

Huomenna on myös Joelin neuvola joten palailen sitten huomenna jos ehdin!

toivoovauvaa ja koko muu poppoo

Vierailija
11/53 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muutaman kerran käännytty kyljeltään mahalleen ja kerran selältään mahalleen mutta uskon että vahingossa kovasti poika pungertaa aina ylös päin.

Ja sitten sylissäkin pitäisi vain seistä vaikka eihän vauvaa saa seisottaa...

Vierailija
12/53 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheesta:Esikoinen (tyttö) puhui pitkiä lauseita jo 1v3kk ikäisenä. Kaikki ihmettelivät, miten niin pieni puhui jo niin hienosti ja vielä puhdasta suomen kieltä (kiitos Muumien, joita neiti tuijotteli päivisin..:-) ) Lukemaan ja kirjoittamaan hän oppi jo 5-vuotiaana ja siitäkin on ollut pelkästään hyötyä koulussa. Koulu sujuu muutenkin kiitettävästi ja tyttö on hyvä ihan kaikessa.

Keskimmäinen (poika) puhui myös vuosikkaana, muttei läheskään niin hyvin kuin siskonsa. Parin sanan lauseita vain, mutta selkeästi. Ärrävika ja jonkinsorttinen vaikeus sanojen hahmottamisessa hänellä on ja siihen on koulussa ihan kiitettävästi puututtu. Ärrä sujuu jo, mutta sanojen kirjoitusasujen hahmotuksessa on vielä ongelmia. Tänään viimeksi kirjoitti koulutehtäviinsä sanan perhonen->prhonen, että ei tämän ihmeempää ongelmaa...

Liikkuminen: Molemmat ovat alkaneet liikkua tasan vuoden ikäisinä.

Vaatteet: Lapsille ostan paljon vaatteita, lähinnä Lindexiltä (tosin siellä on ollut viime aikoina hirveän huono valikoima), H&M:ltä, Sokokselta ja Stockalta. Nyt olen innostunut ostelemaan noille tytöille Marimekon pallo- ja raitakuosia. Suosin myös kotimaisia R-collectionin vaatteita. Itselleni en ole ostanut aikoihin mitään, paitsi äitiysvaatteita. Kaappi on täynnä vaatteita, joiden päälle mahtumista odotan innolla...

Idols: Kuuluu lempiohjelmiini! Katsomme sitä koko perhe ja Idols Extraa myös. Tosi kiva kun se tulee 2 x viikossa. Olen oikeastaan melkoinen sohvaperuna ja varsinkin torstaisin digiboxiin tulee tallennettua jos vaikka ja mitä ohjelmaa.

Housea, Täydellisiä Naisia, Kotikatua, Pakoa ja 24:sta en jätä katsomatta jaksoakaan ;-) Sitten on noita hömppäsarjoja joita tulee myös satunnaisesti seurattua, kuten Huippumalli Haussa, Vaimot Vaihtoon, Haluatko Miljonääriksi, Ota Tai Jätä, Tila, Inno ym...ym...

Kanelisokeri

Vierailija
13/53 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää nyt 2kk ja viikko päälle.Pituus 60cm ja paino 5,8kg.Ihan sopusuhtainen tyttö. Naureskelee jo ääneen, oli tikahtua kun putsasin kaulaa!

Liikkumisesta:Wilma tykkää lattialla makaamisesta ja kääntyy kyljelleen.Jos telkkari on päällä niin hän kääntää päätänsä vaikka miten että näkisi sen.Sormia on kiva imeskellä..

Aamuula syötin hänet 4.30 ja neiti jatkoi unia aina neuvolaan saakka. Tuolloin kello oli yksitoista ja nälkä melkoinen!

Jas ja Wilma

Vierailija
14/53 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Aqualan L:ää kaikien lapsiemme rasvaukseen. Ja itellekin. Mut sitä pitäis laittaa oikein reilusti, niin et iho jää ihan valkoiseksi ja sit vaan vaatteet (yleensä meillä yökkärit) päälle. Ja mielellään aamuin illoin rasvaus... Toki joku rasvaisempi rasvakin voisi olla mut tykkään tuosta kun se levittyy niin helposti. Sit jos ihottuma on paha, niin kortisonikuui, eli hydrocortison-voidetta muutamana päivänä ja perusrasvaa perään. Näin meille on neuvottu kahden maitoallergikon ihon hoito ja tämä on ihan hyväksi meillä havaittu.

Nyt öitä!

JaaSa

Vierailija
15/53 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta marrasmurut :)

Nostan taas meitä tohon etusivulle...

Piparminttu

Vierailija
16/53 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ensimmäiseksi ennen kuin unohdan: joku kyseli vauvan kakan vihreydestä. Minäkin aikoinani ihmettelin samaa neuvolassa ja siellä sanoivat, että johtuu ilmavaivoista, muistaakseni puhuivat jotain että sappineste värjää kakan vihreäksi. Itsekkin olin silloin huolissani, että eikö maito riitä, onko allergioita jne. mutta sanoivat, ettei ole mitään syytä huoleen.

Kosmo jo kovasti kääntyilee, mahalta selälle meni jo 6 vko vanhana ja nyt on yrittänyt saada itseään selältä mahalle jo kuukauden päivä, pyörii pyörii ja samalla myös vähän liikkuu. Eli esim. sohvalle ei voi enää jättää.

Esikoinen alkoi kävelemään 11kk iässä ja puhui myös täysiä lauseita jo 1v3kk. Kakkonen lähti suhteellisen myöhään liikkumaan mutta sitten kun lähti niin vauhti onkin ollut päätä huimaavaa. Neuvolassakin sanoivat etteivät ihan äsken ole yhtä nopeeta 3v poikaa nähneet. Poika myös pelaa jalkapalloa kuin koululaiset eli kaveri taisi vain kerätä voimia ensimmäisen vuoden ajan kun silloin ihmettelimme kaikki kuinka rauhallinen poika on siskoonsa verrattuna. No, ei ihmetellä enää.

Kosmoltakin juttua riittää, poika " jokeltelee" jatkuvasti. Vaikka eihän se jokeltelu vielä oikeaa jokeltelua ole, vaan sellaista ihanaa vauvajodlausta.

Minäkin olisin innokas vauvanvaateostaja mutta yritän aina hieman hillitä itseänikun ei velkaisella tuota rahaa liikaa ole. Meillä kaikkien lasten vaatekaapit pursuavat vaatteista ja äkkiähän ne vauvoilla pieniksi jää. Ostan yleensä halpoja merkkejä kuten H&M, Lindex. Netistäkin tilailen välillä " herkkuja" . Kirppareita kierrän myös. Marimekon paidoistakin tykkään vaikka ne onkin hiukan hintavia mutta menevät suht pitkään. Tosin mielestäni Marimekon laatu on tasaisesti huonontunut vuosien varrella.

Mekin seurataan Idolsia. Housea en minäkään voi jättää katsomatta:) Muutenkin tulee iltaisin katsottua aika paljon telkkaria kun Kosmo vetää imetysmaratonia.

Nyt kahvia ja sitten lumitöihin.

Ainiin: tamperelaiset! Mistä päin olette? Käydään Kosmon kanssa melkein päivittäin vaunulenkillä ja olisi kiva saada välillä seuraa? Me asutaan Ristimäessä (Tesomalla).

Ja ainiin, osa2, : marrastoive, mä ajattelen vauvan vieressä nukkumisesta ihan samalla tavalla kuin sä. Itsekin tiedän että kaivan itselleni kuoppaa mutta tällä hetkellä se on vaan niin helppo kun vauva on vieressä ja myös niin ihanaa. Ja on nuo kaksi isompaakin myöhemmin omaan sänkyynsä tottuneet nukahtamaan.

no niin, nyt kahvia!

onna

Vierailija
17/53 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumisesta: Jäntevä on tuo poika kyllä, mutta tosi laiskanpulskea mitään kääntyileen. Kääntyy tasan kyljeltä selälleen... :P Ja mahallaan ei kans hirveesti tykkää olla. Mietin tossa yks päivä, et kuinka paljon *olis hyvä* pitää vauvaa lattialla ihmettelessä asioita joko selällään tai sit mahallaan? Meillä meinaan poika ei kovin kauaa päivittäin lattialla ole. Ehkä siks, kun ei se siellä edes hirveesti viihdy ja mä en sit jaksa viihdyttää sitä, kun ei polvet kestä kyykkimistä siellä lattialla.. :)

Telkkaria mä oon kans vahdannu ihan kiitettävästi! Poitsu on sen verran kova välillä viipyileen tossa tissillä, niin mitäs muutakaan siinä oikein tekis kun istua sohvalla ja tuijottaa tv:tä. Mä en oikeen koneella pysty sillon tekeen, vaikka kannettava onkin.. Mut käytän imetystyynyä, enkä saa konetta siihen lähelle niin et ois mukava käyttää sitä... Mulla on sit sohvan käsinojalla kaukosäädin arsenaali valmiina aina! :D

Olin eilen Tupperware-kutsuilla ja tulihan sitä muutama kippo taasen tilattua. Tästähän saakin oivan G:n! Eli mitäs tykkäätte tuppereista? Löytyykö itseltä, jos ei löydy oletko ajatellut hankkia? Mulla on varmaan 80% kaikki muovikipot ja säilytysastiat tupperia... Osan oon saanu äiskältä, muutaman anopilta, loput ite ostettu, joista myös aika suuri osa kirppareilta! Tykkään kyllä, et ne on hyviä astioita, jotkut tosin ehkä " turhia" tai ninku turhan kalliita käyttötarkotukseensa nähden, mut jotkut on kyllä melkeimpä korvaamattomia!

Mutta nyt tarvii mennä taas... vaikka juttua olis kyllä riittänykin. :P

Vierailija
18/53 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Veeti ei myöskään liiku kuin kyljeltä selälleen. Sängyssä ei vaihtele paikkaa ollenkaan. Tajusin eilen, että kundi ei ole kertaakaan ollut lattialla pököttelemässä ja kaivoin sitten esikon jumppamaton (vaikka tuo vielä mitään niistä leluista ymmärrä). Hyvin tuntui viihtyvän joten " lattiakuuria" lisää.

Meillä esikko alkoi konttaamaan 7kk iässä ja kävelemään 1.2vuotiaana. Puhetta alkoi tulla enenevässä määrin 9 kk iästä alkaen joilloi ekat sanat olivat kukka (oikein selvästi) ja äti (äiti). Puolitoistavuotiaana puhui jo kymmeniä sanoja ja kaksi vuotiaana pitkiä lauseita. Eli en odotan Veetiltäkään mitään super nopeaa motorista kehitystä. Veeti juttelee kovasti kun hänelle puhutaan joten taitaa hänelläkin se puhe tulla ensin.

Varasin eilen paikan ratsastustunneilta. Ihanaa päästä jatkamaan rakasta harrastusta. Selkä ja vatsalihakset ovatkin ihan rapakunnossa. Niskoja särkee ja kunto huono. Kyllä lähtevät oireet kun pääsen taas " rääkkäämään" itseäni hepan selkään. Vaikka lenkkeilen koirien kanssa paljon niin se ei kuitenkaan ole samanlaista joka lihasryhmää aktivoivaa.

Viikonloppuna onkin muutakin mukavaa tiedossa. Helsingin moottoripyöränäyttely. Kiva mennä pyörähtämään ihmisten ilmoille. Lapsukaiset jäävät mummin huomaan.

MA ja Veeti kohta 3 kk

Vierailija
19/53 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla kertoon kun sanoi olevansa nalle puh fani niin löytötex:issä on nyt paljon nalle puh vaatetta alessa!!!!!!

Itse tuli ostettua fleece haalari jossa tikru lennättää leijaa ja sitten body jossa on nalle puh.

Joelin neuvola siirtyikin huomiselle jos sitten lisää tekstiä!

toivoovauvaa ja Joel.

Vierailija
20/53 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kavereineen haettu koulusta ja Sofia nukkuu turvakaukalossa.

Televisiota tosiaan tullut katsottua moninkertaisesti verrattuna aikaan ennen Sofiaa, kun nyt iltaisin aika paljon aikaa tuolla imetys-sohvassa viettää. Aiemmin en koskaan katsonut tv:tä ennen klo 21, mutta nyt tulee kaiken maailman Dr Phil ja erilaisia komediasarjoja toisella silmällä seurattua pitkin alkuiltaa. Ne sarjat joita oikeasti seuraan ovat niitä klo 21 tulevia, eli Täydelliset naiset, Lost, Ja Greyn anatomia. Sopranos kuului myös suosikkeihin. House on myös hyvä, mutta pitäisi jaksaa nauhoittaa kun se tulee samaan aikaan Lostin kanssa (vaikka nauhoittaminenkin on nykyään niin helppoa kun on tallentava digiboxi niin ei silti jaksa....). 24 aiempia sesonkeja seurasin, nyt tätä uutta en ole jaksanut. CSI välillä.

Lasten (7 ja 9v) kanssa yhdessä katsottavia olivat hauskat kotivideot, ja nyt sen tilallle tuleva esihistoriallinen puisto. Pojat eivät Idolsista perusta. (itse katson varmaan loppua kohti enemmän)

Ja kaikki pikkulasten videot (Muumit, teletapit ym) on meillä VHS-kaseteilla, mutta talossa ei ole enää VHS-nauhuria, on vain DVD-laitteita..... täytynee ostaa Sofialle uusia Muumi-DVD:tä..... vaikkei ihan vielä.