Uskottomuus
Olen parikymmentä vuotta ollut naimisissa ja nyt selvinnyt, että mies käynyt huorissa ilmeisesti muutaman vuoden ajan, kyse siis maksullisista naisista.
Aviolittomme on ollut hyvä, miehessäni ei muuten moitteen sijaa. Aikuisia lapsia, lapsenlapsia ja muutenkin elämä ollut hyvää kaikin puolin ja siitä olen nauttinut. Seksielämä tyydyttävää, mitä se nyt yleensä voi olla näin pitkän yhdessäolon jälkeen. Ymmärrän toki, jos vaihtelunhalu, jännitys ymv. miehelleni iskenyt, mutta mielestäni se ei silti oikeuta pettämistä. Tällä hetkellä olo on aika tyhjä, petetty ja toisen ihmisen kunnioituksella ja arvostuksesta pohja viety pois? Nyt mietin, mitä tehdä jatkossa? Yrittää jatkaa yhdessä esim. pariterapian pohjalta? Onko kokemuksia miten asiasta selvitty ja yli päästy? Vai aloittaako alusta uusi elämä? Ikää meillä on jo kuudenkymmenen molemmin puolin. Itse koen tällä hetkellä oloni vanhaksi ja väsyneeksi ja pelkkä ajatus uuden aloittamisesta kuormittaa. Toisaalta, en halua jäädä mihinkään kulisseihin roikkumaan. Miten tästä voi selvitä? Auttaako joku pariterapia? Aika?
Kommentit (23)
Ei auta. Ero auttaa. Mies uittakoon vehettään sitten muualla? Olisihan mies voinut erota, keskustella mikä homma tai kokeilla pariterapiaa, ennen pettämistä.
Nyt kannattaa keskittyä itseensä. Mistä sinä pidät? Ala tehdä sitä.
Liiku enemmän ystävien kanssa ja hanki uusia.
Ehkäpä sitten lopulta tiesi vie pois ihan huomaamatta.
Voittehan jatkaa kavereina vielä eron jälkeenkin, jos kuitenkin muuten viihdytte yhdessä. Varmaan tulee kuitenkin joskus nähtyä lasten juhlissa yms.