Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Youtube on kyllä varsinainen aarreaitta

Vierailija
06.06.2024 |

Oon ostanu pari vuotta sitten YouTube premiumin eli maksan YouTuben käytöstä 17 euroa kuussa, niin en ikinä saa yhteenkään videoon mainoksia.

Katson / kuuntelen YouTubea joka päivä tuntikausia. Oikeastaan ei ole asiaa, mistä ei löytyisi YouTube videoita.

Tässä mitä katson / kuuntelen (ruutua ei ole aina pakko tuijottaa, monesti siivoan samalla tai teen muuta ja se toimii taustalla ns. radiona)

- TrueCrime dokkarit (näitä on kymmeniä tuhansia)

- musiikkivideot

- musiikkivideot lyriikoilla

- kielten opiskeluun videoita, ihan, että joku selittää kielioppia. Jokaiseen kieleen löytyy tuhansia opettajia ja videoita laidasta laitaan

- kielten opiskeluun helppoja videoita, jotka on tehtykin opiskelijoille esim. simppeleitä tarinoita tai satuja ko. kielellä

- rentoutusvideoita (12 tuntia sateen ropinaa yöksi, meditaatiovideoita jne.)

- kauneudenhoito

- ihonhoito (ihan tietty aihe esim. gua sha, rypyt jne)

- erilaisten ruokien ja yrttien terveysvaikutukset

- erilaisten sairauksien hoitoa luonnonmukaisesti (esim. gluteeniton)

- kasvojumppavideot

- kotijumppavideot (löytyy venyttelyy, joogaa, pilatesta ja kaikkia harvinaisempia)

- matkailuvideoita tietyistä kohteista

- jos uutisissa on jotain mielenkiintoista, pistän youtubeen aiheesta ja saan paljon lisää infoa jutusta

- lapsille esim. matikkavideoita, kun harjoittelevat kokeisiin

- äänikirjat monella eri kielellä

- eri videopelien walkthrough videot (pelejä, mitä pelasin esim. 20 vuotta sitten)

- ylipäänsä videopelien videoita

- elokuvien trailerit

- kaikki maailman elokuvat löytyy YouTubesta, suurin osa vieläpä ilmaisia. Löytyy ihan 30-luvulta lähtien leffoja vaikka millä mitalla

- bändien haastatteluita vuosikymmenten takaa

- horoskooppivideoita, tarot kortti tulkintaa tietyille horoskoopeille

Itse asiassa ei ole aihetta, mistä ei olisi YouTube videota.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla aika idari, jos linkkaa samaa videota koko ajan palstalla. Onko tyhjä elämä, onko?

Sellainen youtube nykyään on. Scrollaat ja saat ikuisesti samoja ehdotuksia. 10  vuotta sitten youtube oli paljon parempi.

Siellä toinen joka ei osaa käyttää Youtubea. Mene vaikka bingoon.

Vierailija
42/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein käytettynä ja käyttäjän omalla älykkyydellä filtteröitynä, Youtube on maailman suurin ilmainen oppimiskanava. Ja ei, en nyt tarkoita my day videoita enkä kauppaostosten esittelyvideoita enkä jonkun huomionhakuisen tubettajan itkuja omasta elämäntilanteestaan. Tarkoitan ideoita, inspiraatiota, ihan pro-level opetusta ja tietoa, kaikkea löytyy ilmaiseksi kun osaa etsiä oikeat kanavat.

No se. Ihan itsestä kiinni mitä sieltä kaivaa, toki kielitaitoa täytyy olla sen verran että homma on nautittavaa vaikka keskustelujen kuunteluun. Mutta tuokin karttuu seuratessa, jos aihe vaan kiinnostaa.

Sikäli taas yksi esimerkki aikamme pohjattomasta ristiriitaisuudesta: eväitä ymmärryksen ja käytännön taitojen kasvattamiseen on helppo löytää ilmaiseksi, mutta sitten toki samasta tuubista löytyy myös se hyvin myrkyllinenkin propagointi/höttösisältö milloin mistäkin. En edes käsitä miten joku päättää kaivaa sieltä just jonkun pottukoiran toikkaroinnin - miksi? 

Samastuakseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla aika idari, jos linkkaa samaa videota koko ajan palstalla. Onko tyhjä elämä, onko?

Sellainen youtube nykyään on. Scrollaat ja saat ikuisesti samoja ehdotuksia. 10  vuotta sitten youtube oli paljon parempi.

Siellä yksi joka huutelee kun ei tiedä youtubea joka vielä toimi. Kun sieltä löysi koko ajan uusia relevantteja videoita ilman tätä paskaa.

Vierailija
44/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en käytä youtubea ollenkaan. Tiedän, että sieltä löytyy hyvää materiaalia ja lapseni katsovat sieltä harrastuksiin liittyviä videoita sekä askartelu- ja piirtämistutoriaaleja. Itse tykkään lainata vain aiheeseen liittyviä kirjoja tai googlella etsiä luettavaa materiaalia. Niin olemme erilaisia.

Vierailija
45/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut, että tykkään saada tietoa videomuodossa, mieluiten, että joku sen puhuu.

Vierailija
46/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on random suositukset, joille saa nauraa. Esim. tämän videon kommenttikenttää kannattaa lukea.

Horse kicks tree, farts on dogs then runs away

Vierailija
47/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen mielummin metsään, vaeltamaan, pyöräilemään, rullaluistelemaan jne, kuin katson jotakin toisten tuottamaa matskua tunnista toiseen ja päivästä päivään. Mitä elämän tuhlaamista! 

Vierailija
48/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
49/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainosblokkeri on ilmainen.

Kyllä, mutta nykyään Youtube osaa kiertää mainosblokkaajia. Esim joku perus AdBlock ei aina toimi youtubessa vaan mainokset tulee silti.  Joskus toimii, joskus ei millään.

Google alkoi maksaa AdBlockille jo vuonna 2011 siitä, että mainosblokkeri päästää läpi valittuja mainoksia, ns. "acceptable ads". 

Vierailija
50/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen mielummin metsään, vaeltamaan, pyöräilemään, rullaluistelemaan jne, kuin katson jotakin toisten tuottamaa matskua tunnista toiseen ja päivästä päivään. Mitä elämän tuhlaamista! 

Sanoo muumi, joka naputtelee typeriä kommentteja vauvapalstalle kesäillassa.

Vierailija
51/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin YouTuben suurkuluttaja ja premium-asiakas. Lisäisin aloituksen hyvään listaan vielä online-pelit eli playables-osion.

Vierailija
52/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä yksi joka huutelee kun ei tiedä youtubea joka vielä toimi. Kun sieltä löysi koko ajan uusia relevantteja videoita ilman tätä paskaa.

Minä olen takuulla katsonut youtubea silloin kun sinä et ollut vielä kuullutkaan siitä. Lapsikin tietää että rekisteröitymättä ja ilman Premiumia saat katsottavaksesi lähinnä random paskaa, tosin silloinkin löydät hakemalla mitä haluat. Jos et ole totaalinen retardi.

Vierailija
53/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo muumi, joka naputtelee typeriä kommentteja vauvapalstalle kesäillassa.

Ai niin, kaikki vanhat Muumitkin löytyy niillä vanhoilla dubbauksilla.

Vierailija
54/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta että kaikkeen löytyy opastusvideo. Joku juttu mitä tekee harvoin eikä muista mikä jippo siinä oli. Joudun aina katsomaan mm. miten autoni avaimen paristokotelon saa auki ja miten kuormaliina kiristetään. 

Näin on, muutaman kerran olen etsinyt minäkin apuja omiin juttuihin ja sieltähän löytyi,hieno homma.

Vierailija
55/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken saman saa ilmaiseksi ja meille vähän nuoremmille youtube on ihan itsestäänselvyys

Vierailija
56/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat sarjat ja elokuvat ilahduttaa.

Samoin äänikirjoja löytyy paljon

Vierailija
57/67 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTuben algoritmi on kyllä muuttunut niin, että herkästi syöttää feediin samantyylisiä videoita aiheesta, mitä olet itse etsinyt aiemmin.

Kantsii aktiivisesti hakukenttään syötellä itseä kiinnostavia aiheita ja katsoa niitä, niin saa niitäkin feediin.

Vierailija
58/67 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tulee paljon käytettyä. Enimmäkseen viihteeseen, kuten musiikkiin, true crime -juttuihin jne. Mutta kyllähän sieltä löytyy myös todella kovaa tavaraa. Esim. Fall of Civilizations aivan huikea kanava, tuotantotahti toki maltillinen, viidessä vuodessa 18 jaksoa, mutta tiukkaa asiasisältöä helposti sisäistettävästi kerrottuna, kunhan englanti sujuu. Hbomberguyn Vaccines and autism: a measured response, yksi parhaista vajaista parituntisista ikinä. Alex O'Connorin Within reason -sarja.

Onhan näitä.

Vierailija
59/67 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokumentteja on loputtomasti.

Vierailija
60/67 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen youtuben tehokäyttäjä. Yksinasujana joutuu aina välillä asunnossaan erilaisiin kunnossapito hommiin ja youtube ei ikinä petä. Löytyy vaikka mihin ohjeita. Erityisen ihastunut olen savoa vääntävän miehen opastuksiin. Hän näyttää rauhallisesti ja kiireettömästi miten esim. sokeripalaan laitat lampun johdot tai puhdistat ilmalämpöpumpun jne. 

Mutta, kaikkien on hyvä ymmärtää väärän informaation järkyttävä määrä Youtubessa, joten järki käteen ja kaikkea mitä sieltä näkee ja kuulee ei pidä uskoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän