¤=¤=¤ ELOKUISET alkuviikkoon! ¤=¤=¤
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Tämä pino on perustettu hieman sunnuntain puolella, mutta saan kai sen anteeksi (ajattelin ettei moni jaksa lukea tuota viikonlopun pinoa enää maanantaina). En ole kerinnyt pitkään aikaan kirjoittelemaan, kun aina on (muka) jotain kiireellisempää tekemistä.
Meillä Tommilla on ikää mittarissa huikeat 6 kk ja 3pv. Navan ympäri pyöritään hurjasti, mutta muu liikkuminen on vielä aika heikkoa. Kovasti haluaisi istua tai seistä sillä makoilu on pikkuvauvoja varten. Mitat on 6 kk iässä n. 71-72 cm ja 8,5kg (äidin arvio)
Vauvauinti on kivaa, mutta vielä kivempaa oli Lapin reissulla hotellin poreamme, jossa oltaisiin kylvetty vaikka koko päivä jos äiti olisi antanut. Saksalaiset turistit ihailivatkin suloista ja pelotonta pientä vesipetoa.
Kiinteitä on maisteltu 3 viikkoa, herkkua on riisipuuro mustikka-vadelma silmällä (ja vatsan toiminnan takia väliin laitetaan myös luumua). Muuten ollaan maisteltu mm. maissia, bataattia, ruusunmarjaa ja perunaa. Allergiaepäilyt ovat edelleen päällä, mutta äiti alkaa olla sitä mieltä että se on vaan atooppista ihottumaa. Lääkäri (äidin kiusaksi) oli sitä mieltä että munattoman ja maidottoman dietin lisäksi kannattaisi olla pari viikkoa myös gluteenittomalla dietillä - juuri kun aloin haaveilla mm. jogurtista...
Prick-testit ei näyttänyt lääkäriasemalla mitään, mutta seuraavana aamuna ohra-pampula oli ihan turvoksissa (enkä tietty tarkistanut käsivarsia illalla). Joten saas nähdä meneenkö prickit uusiksi ainakin tuon ohran osalta.
Sunnuntai (eilinen) oli aika rankka päivä. Olin lähdössä Tommin kanssa ulos nautimaan kauniista päivästä, ajatuksena kokeilla vauvapulkkaa pihalla. Kävelin Tommi sylissäni autokatokseen ja hups vaan - jalat lähti alta. Kaaduin kyljelleni ja Tommi lipesi otteestani (onneksi vasta hyvin lähellä maata). Poika kopsahti naamalleen autokatoksen jäiselle laatoitukselle. Hirveä huuto tuli, lisäksi leukaan nirhauma, huuleen myös (alahuuli turposi) ja sitten vielä verenpurkauma alahampaiden taakse kielen juureen (jonka huomasimme vasta myöhemmin). ja äiti pelästyi ihan hirveästi. Huuto oli kovaa ja hysteeristä ja koko loppupäivä on mennytkin poikaa lohdutellessa ja sylitellessä. Käytiin lääkärissäkin - ihan turha ja tulokseton reissu. Ennen nukkumaanmenoa hän ei saanut tissistä otetta kipeällä suulla, joten juominen hoidettiin lääkeruiskulla annostellen. Onneksi olo parani jo aika paljon iltaa kohden ja nukkumaan mennessä tissittelykin onnistui jo varovasti.
Että näin meillä - nyt kyllä menen pitkän ja rankan päivän päätteeksi koisimaan.
t. *karmiini* + Tommi 6kk
Kommentit (52)
Pikaisesti ilmoitan, että sairaudet ja allergiat -palstalle on avattu eka allergiapino! Käykäähän esittäytymässä ja mietitään sit miten jatketaan!
Muuta, NEUVOLASSA KÄYTY: pikku-ukko nukkuu ulkona, taisi väsy iskeä neuvolan jälkeen, kun piikkikin tuli. Mitat 7235g ja 67cm eli siro pikkupoika, painokäyrä itse asiassa on nyt eka kertaa laskusuunnassa. Onni vierasti terveydenhoitajaa, mutta mun sylistä kyllä hymyili ja kikatteli sille kovasti. Sivuheijasteet löytyi istumista ajatellen ja sai maininnan hyvä ikätaso.
Eipä tämän kummempia.
Kerttukasperi ja Onni 260806
rotarokotuksesta kotiuduttu,iida ei ollu moksiskaan piikistä :D kyllä likka näyttää siellä aina parhaat puolensa ;)
hoho,kyllä on tööt olo,mutt piristi kummasti kun ulkoiltiin hetki..
Eilisen energisen päivän jälkeen olen tänään aivan tööt. Pitikö valvoa liikaa? Pää on aivan kohmeessa eikä edes kahvi laita konetta käyntiin. Tirsat tekis niin hyvää, taidan kohta oikaista esikoisen viereen itkuhälyytin kourassa. Illalla on mun iltani, mutta sinne on vielä niin pitkä matka. Kampaajalle menokin tuntuu pelkältä taakalta juuri nyt, mutta eiköhän se kuitenkin piristä.
PEPPERILLE ja Neelalle paljon voimia ja parantumisia! Kuulostaa todella lohduttomalta noin pitkä sairastelu. Hyvä kun tulit tänne purkamaan tuntoja. Tässä taas omat päänvaivat menee uusintaharkintaan. Tuli muuten mieleen, että meidän piti mennä yksille synskille pari viikkoa sitten, vaan sankari sairastuikin. Mitään diagnoosia eivät saaneet, vain joku virus, mutta verikokeiden jälkeen lääkäri antoi heille ihmistentapaamiskiellon, koska sairastunut tyttö oli itse vaarassa saada toinen tauti. Valkosolut ja vastustuskyky olivat viruksen takia nollissa. Välillä näinkin päin, sairastava ei itse ole se vaara vaan ne muut. Olisiko teilläkin käynyt näin Neelan kanssa?
En taas edes muista mitää kommentoitavia juttuja, joten painun unten maille.
Pumpuli
pia-74; Ei ole pojalla yskää, että se ei voi olla oksentamisen syynä, toi mahatautikin mietityttää ku ei eilisen illan jälkeen ole oksentanut ollenkaan. Lihasose ei kyllä tänään uponnut ruoka-aikaan, vaikka normaalisti tykkää. Tissi taas maistuu...Mistäpä noista kaikista tietää.
Yö meni normaalisti, aamulla tyttö herätti varttia vailla 6 kun pissat oli tullu läpi vaipasta. Juu, lidlin vaipat kyseessä, halvat mut ei ehkä parhaat yökäytös.
Olipa piristävää, kun aamupäivällä kävi ystäväni meidän tytön ikäsen pojan kanssa kylässä; äiti sai aikuista juttuseuraa ja tyttö leikkikaveria:) Nyt ovat kummatikin lapset päiväunilla ja missäs muualla sitä minä kun täällä teidän kuulumisia lukemassa...;)
Kaikille sairastaville paljon voimia, ainakin pepper oli, muita ei tällä päällä pysty muistamaan.
Mutta jos kans oikasis vähän sohvalle
emppusimppu ja elmeri 5kk 2 vkoa
Pepperin Neelalle pikaista paranemista! Hyvä kuitenkin, että diagnoosi on selvillä. Sairastelu on tosi kurjaa, hyvässä muistissa vielä alkutalven molempien lasten vesirokot, jonka takia monta viikkoa meni ihan kotioloissa.
JalankokoG: Pitipä minunkin heti mitata ja 9cm on meijän poitsun jalka. Aikas pieni tämä meijän poika muutenkin, ihan huvitti, kun naapurin tyttö 3kk on jo nyt pitempi ja painavampi kuin mein Luka :)
se tästä hetken rauhasta, tyttö kiipeilee jo tuossa mun seläntakana taas.. arrrrrrg. No ajatus ei nyt pääse kulkemaan, parasta mennä pois..
Palaan ehkä paremmalla ajalla!!
Hallas sekä äidin hermoja koetteleva tyttö ja suloisesti nukkuva poika
iidalla 9,5 jalan pituus...:) tasajalkainen tallaaja ;D
Eksaksi, tänäkö perjantaina syömingit vaiko sitten seuraavana siellä Chicosissa?
Turvakaukalosta: Kyllä ottaa kupoliin, kun satsattiin kunnon turvakaukaloon ja nyt on jo pieni. Se Two way elite tuntuu olevan kehuttu, kaipa on sitten siihen tutustuttava meiänkin ja yritettävä laittaa kaukalo myyntiin. Sisaruksia kun ei ole enää suunnitteilla.
Tästä hyppäänkin vähän intiimimpään GALLUPPIIN, nimittäin ehkäisyyn... Joko aiheesta on puhuttu täällä? Mitäs meinaatte asian eteen tehdä elikäs onko kokemuksia esim. hormoonikierukasta? Minua epäilyttää kaikki ylimääräinen " hengariviritys" eli jos on plussia tai miinuksia niin kertpkaa jookos.
Karmiini, onneksi selvisitte säikähdyksellä. Minua kauhistuttaa talvikelit just liukkauden takia ja olen jo ehtinyt jos vaikka minkälaista kauhuskenaariota luomaan.
Jaahas, olipa yllätys, että Kalle vaatii seuraa. Ei muuta ku viihdyttään. Siskonsa onneksi nukkuu...
Koittakaa kestää. Oikeasti tämä imetys vie kaiken järjellisen toiminnan ja vielä hiuksetkin päästä!!!!!
Elikkä niitä mitä en muistanu viimeksi ja uusiaki..
SyöttisG: Meillä on sellanen pöytään kiinnitettävä, kätevä vie vähän tilaa tässä ahtaassa vuokra-väliaikaiskämpässä!
JalkakokoG: Se mitä sain noita kippuravarpaita suoraksi, nii jotain 10.5 cm oli meiän michelinmiehen jalan koko..
EhkäisyG: Mä olin aatellu jatkaa Hormoonilaastareilla, sitten ku asia tulee ajankohtaiseksi.. ei oo vielä onneksi menkkoja näkyny ja toivottavasti pysyy poissa niin pitkään ku imetän!! Joo laastarit tosiaan on käteviä, ku ei tarvi ku kerta viikkoon muistaa vaihtaa ja se hormooni vapautuu tasasesti, nii ei tuu niitä " äkäilykohtauksia" , ku pillereistä meinas mulla ainaki olla hermo välillä tooosi kireenä :(
jees, mut nyt taas kutsu käy!!
Katita ja poitsu
syöttötuoli: puinen tuoli johon " pienennin" olemassa esikon jäljiltä... pitäisi vain kaivaa se tuolta verannalta....
ehkäisyg: mulla oli kuparikierukka esikoisen jälkeen ja toimi silloin tosi hyvin. Ei ollut järkyttäviä vuotoja tahi kipuja niin kuin monet pelottelee vaan ihan normi kuukautiset. eikä sitä värkkinettä tosiaan tunne! Tämän kokemuksen rohkaisemana laitatin taas samaisen kierukan (siis en sitä just ihan samaa mut heheh... huumorinkukka se kaunein kukka jne...;)). Vielä ei oo menkkoja näkyny vaikka tänään jo juili alaselkää ja vatsaa aika pahaenteisesti...;(( Eli minä voin kyllä suositella kierukkaa! Hormonikierukkaa en ottanu sen takia kun pyrin kaihtamaan noita hormonaalisia ehkäisyjä kun eivät sovi mulle ei... Esikoisen jälkeen söin hetken minipillereitä, jotka siis sisältää samaa hormoonia kuin tuo kierukka, ja tulin kerta kaikkiaan ihan psykoksi!! Mies viimein viskasi ne pillerit roskiin kun sai tarpeekseen meikäläisen mielialanvaihteluista...;)
Jopas tuli romaani tuostakin sepustuksesta. Lyhyt ja ytimekäs tuntuu olevan tuntematon käsite meikämammalle....;)
son moro taas......
käväsin äsken ruokaostoksilla,mut ruuat jäi kauppaan ja ostin cittarist bambino syöttötuolin (stokken jäljitelmä) maksoi vaan 49,50¿ ni oli pakko ostaa niit oli vaan 2 enää ;) kyllä oli näky ku meikä kanto sitä kotiin..
No eipäs ole taas vähään aikaan täällä käyty. Ihan ensimmäiseksi omanapaista narinaa...
Neelalla on ollut jo kohta kolme viikkoa nuhaa ja yskää. Kahden viikon sisällä olen käynyt tytön kanssa kolmesti lääkärissä, tytölle on määrätty parikin eri antibioottia, mutta mikään ei ole auttanut. Viimeksi lauantaina menimme lääkäriin ja taas uusi antibioottikuuri, muka bakteeriperäiseen keuhkoputkentulehdukseen. Antibiootit eivät alkaneet puremaan, joten taas eilen kävimme lääkärissä. No, siitäpä sitten vähän pidempi reissu tulikin. Ensin lääkäriasemalla röntgeniin ja verikokeisiin sekä höyryhengitykseen. Sen jälkeen saimme määräyksen lähteä sairaalaan jatkotutkimuksiin sekä arvioon sairaalahoidon tarpeellisuudesta. Lastenklinikalla sitten olimmekin koko päivän. Lopputulos onkin se, että tytöllä on RS-VIRUKSEN aiheuttama flunssa ja keuhkoputkentulehdus. Onneksi kuitenkin saimme tytön kotihoitoon, eikä tarvinnut sairaalaan jäädä. Tosi räkäinen ja yskäinen tuo tyttö edelleen on ja lääkäri sanoi, että kannattaa varautua ainakin KAHDEN KOLMEN VIIKON nuhaan. Ei paljon naurata. Ilmeisesti meillä on käynyt huono tuuri eli että tyttö on nyt sairastanut kaksi peräkkäistä tautia. Lääkäri sanoi, että tyttö on saattanut saada tuon RS-viruksen ensimmäisen lääkärikäynnin yhteydessä. On se vaan kivaa, että kun menet lääkäriin sairaan lapsen kanssa, saatkin sieltä uuden pöpön kotiinviemisiksi.
Tärkeintähän on, että tytöllä on nyt kunnon diagnoosi ja tiedämme miten häntä hoitaa, mutta silti vähän harmittaa. Kaikki lähiaikojen suunnitelmat - mm. esikoisen 4-vuotisjuhlat - on nyt peruttava. Lisäksi vauvauintiharrastus jää nyt tosi vähiin. Olemme jo kolmena viikkona joutuneet jättämään uinnit ja nyt on toinen mokoma tiedossa. Kiva maksaa harrastuksesta, johon ei pääse.
Juu, että tällaista meillä. Sairastelua sairastelun perään.