¤=¤=¤ ELOKUISET alkuviikkoon! ¤=¤=¤
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Tämä pino on perustettu hieman sunnuntain puolella, mutta saan kai sen anteeksi (ajattelin ettei moni jaksa lukea tuota viikonlopun pinoa enää maanantaina). En ole kerinnyt pitkään aikaan kirjoittelemaan, kun aina on (muka) jotain kiireellisempää tekemistä.
Meillä Tommilla on ikää mittarissa huikeat 6 kk ja 3pv. Navan ympäri pyöritään hurjasti, mutta muu liikkuminen on vielä aika heikkoa. Kovasti haluaisi istua tai seistä sillä makoilu on pikkuvauvoja varten. Mitat on 6 kk iässä n. 71-72 cm ja 8,5kg (äidin arvio)
Vauvauinti on kivaa, mutta vielä kivempaa oli Lapin reissulla hotellin poreamme, jossa oltaisiin kylvetty vaikka koko päivä jos äiti olisi antanut. Saksalaiset turistit ihailivatkin suloista ja pelotonta pientä vesipetoa.
Kiinteitä on maisteltu 3 viikkoa, herkkua on riisipuuro mustikka-vadelma silmällä (ja vatsan toiminnan takia väliin laitetaan myös luumua). Muuten ollaan maisteltu mm. maissia, bataattia, ruusunmarjaa ja perunaa. Allergiaepäilyt ovat edelleen päällä, mutta äiti alkaa olla sitä mieltä että se on vaan atooppista ihottumaa. Lääkäri (äidin kiusaksi) oli sitä mieltä että munattoman ja maidottoman dietin lisäksi kannattaisi olla pari viikkoa myös gluteenittomalla dietillä - juuri kun aloin haaveilla mm. jogurtista...
Prick-testit ei näyttänyt lääkäriasemalla mitään, mutta seuraavana aamuna ohra-pampula oli ihan turvoksissa (enkä tietty tarkistanut käsivarsia illalla). Joten saas nähdä meneenkö prickit uusiksi ainakin tuon ohran osalta.
Sunnuntai (eilinen) oli aika rankka päivä. Olin lähdössä Tommin kanssa ulos nautimaan kauniista päivästä, ajatuksena kokeilla vauvapulkkaa pihalla. Kävelin Tommi sylissäni autokatokseen ja hups vaan - jalat lähti alta. Kaaduin kyljelleni ja Tommi lipesi otteestani (onneksi vasta hyvin lähellä maata). Poika kopsahti naamalleen autokatoksen jäiselle laatoitukselle. Hirveä huuto tuli, lisäksi leukaan nirhauma, huuleen myös (alahuuli turposi) ja sitten vielä verenpurkauma alahampaiden taakse kielen juureen (jonka huomasimme vasta myöhemmin). ja äiti pelästyi ihan hirveästi. Huuto oli kovaa ja hysteeristä ja koko loppupäivä on mennytkin poikaa lohdutellessa ja sylitellessä. Käytiin lääkärissäkin - ihan turha ja tulokseton reissu. Ennen nukkumaanmenoa hän ei saanut tissistä otetta kipeällä suulla, joten juominen hoidettiin lääkeruiskulla annostellen. Onneksi olo parani jo aika paljon iltaa kohden ja nukkumaan mennessä tissittelykin onnistui jo varovasti.
Että näin meillä - nyt kyllä menen pitkän ja rankan päivän päätteeksi koisimaan.
t. *karmiini* + Tommi 6kk
Kommentit (52)
On taasen ollut hankalampi aamu...herätty on jo 4.30 ja nyt jo ollaan toisilla unosilla tuolla. Ei taho ihminen ymmärtää tämmöstä, pitääkö sitä nousta kukonlaulusta ja alkaa sittä natisemaan, kon väsyttää?
Noni nyt sieltä taas kuuluupi huutelu, että gotta go!
Eria
hyrrrr mikä ilma,uskaltaakohan nukuttaa tyttöö ulkona,jos laittaa liinan eteen? no joka tapaukss joutu nenun ulos laittaa ku eskarilaista vein...
mä sain eilen ikävii uutisii..mein suvus on sellast lihas surkastumasairautta ja mun viimonen elossa oleva serkkupoika oli perjant. joutunu hengityskoneeseen ja toivoa ei oo... yleisin elin ikä 15-30.v :( mun 1 serkkupoika kuoli ku oltiin 15.v tää on pitkä juttu mut näin nopee et tulee pojille ja tytöt kantaa..mä oon terve ku mun äiti ei kanna joten mulla ei pelkoo et mun lapsist tulee sairaita..mut näin...nyt pitää lopettaa 1 kätisenä vaikee kirjottaa ja neitii ei sättäily kiinosta ...
kylmä on juu, ja täälläkin aprikoidaan että arvaako tonne ulos edes lähteä... toisaalta ahdistaa jo pelkkä ajatuskin neljän seinän sisälle jäännistä koko päiväksi... sen verta sosiaalinen immeinen kun olen niin kyllä on päivä pitkä jos ei ketään nää. huoh, mitähän tässä tekis....
k.h.p olikin saanut tosi surullisia uutisia....:( voimia sinne....
meillä neiti heräsi eilen illalla hirveään parkuun n. puolitoista tuntia yöunille laiton jälkeen. laitoin sitten supon jonka avulla sitten nukahti mutta oli kuitenkin aika levoton koko yön. hampaita epäilen vahvasti mutta ei ainakaan vielä ole tullut esiin....
jep. eipä tän enempiä tässä yksikätisenä....
oinasmamma
Kirjoittelenpa minäkin muutaman rivin pitkästä aikaa...
Hui, varmasti pelästytti tuo kaatuminen Karmiini, onneksi ei mitään pahempaa sattunut. Toivottavasti vammat paranevat nopeasti.
Leo täytti viime viikolla puoli vuotta, mitat olivat neuvolassa 8300 g ja 66 cm. Lyhyt ja pyöreä siis edelleenkin tämä meidän poika. Paino menee tasaisesti +10% käyrällä, mutta pituuskasvukäyrä on hiukan laskeva. No jospa poika ottaisi pituuskasvuspurtin tässä keväällä.
Meilläkään ei edelleenkään käännytä selältä vatsalle. Kaikki muut ikäkausitaidot Leolta löytyi neuvolassa, joten täti ei tuosta kääntymisestä ollut huolissaan, sanoi, että valmiudet ovat olemassa, mutta saattaapi olla että pyöreyden vuoksi ei vielä onnistu. Soittelen nlaan, jos seitsemän kuukauden ikäisenäkään ei onnistu, niin lääkäri tekee kontrollin. Muuten seuraavan nlakäynti on vasta 8kk iässä.
Leolla oli flunssa ja korvatulehdus tuossa vuodenvaihteessa, pari viikkoa oltiin terveenä ja nyt on taas nenä tukossa... Käy tuo hengittäminen niin vaikeaksi varsinkin nukkuessa, joten meidän pikku yönukkuja onkin nyt sitten muuttunut yökukkujaksi. Toivottavasti tämä pöpö talttuu pian.
Matkarattaista joku kyseli. Meille ostetiin pari viikkoa sitten Teutonia Timmyt. Olen tykännyt, niissä on isot pyörät (vapaavalintaiset), istuimen saa täysin makuuasentoon, ja ne ovat kevyet (n. 10kg). Siinä olivatkin meille tärkeimmät kriteerit, varsinkin se että rattaat saa helposti autoon selkää suuremmin rasittamatta.
Ikägalluppia täällä on ollut. Olen vuosikertaa -69, esikoisen sain 32 vuotiaana neljä vuotta sitten. Ja sehän oli mulle ihan sopiva ikä.
Muitakin galluppeja on ollut, mutta eipä nyt pulpahda mieleen.... joten menen tästä valmistautumaan lounaalle. Lähdemme Leon kanssa oikein ravinteliin mun työkaverin kanssa, toivottavasti Leo osaa käyttäytyä;)
Omppupomppu ja Leo 6kk.
Täällä sitä lintsataan koulusta, ku niin kova pakkanen, etten viittinyt lähtee flunssassa ja suurempi syy se, ku meidän koulu ei tarjoo lämmityspaikkoja.. Niitä on joka vuosi jaossa 1-2 kpl opiskelijoille, eikä mulla ruukaa olla arpaonnea....
KARMIINI: Onneks ei sattunut tota pahempaa. Oon myös pariin otteeseen meinannut liukastua vauva sylissä, toistaiseks pystyssä pysytty.
K.P.H: Voimia sinne surun keskelle. Tiiä mitä tarkoitan, koska meilläkin isän puolen suvussa vakavaa selkäydin sairautta, mihin on jo kaks serkkuu kuollut. Sama homma, et naiset kantaa, miehet sairastuu. Noh, mun isän puolelta tätä geeniä ei oo, eli en oo kantaja. Mutta voin täysin samaistua tunnelmiisi. Ei muuta ku hurjasti jaksuja! Ja toiseen aiheeseen vielä: kiitos turvakaukaloneuvoista ;)
ISTUTTAMINEN: Eli miten tämä homma oikein menee?? Meillä poika punkee sitterissä istuun, lattialla ei. Oon sylissä hetkittäin pitänyt istumis asennossa. Milloin saa antaa sylissä istua pitempiä aikoja? Entäs syöttötuoli? Milloin vauva on siihen niinku valmis??
VAUVAPULKKA: Entäs milloin tämmöstä voi käyttää? Sittenkö istuu vai??? Miehellä olis kova into jo panna poika pulkkaan koska talomme takaa lähtee ihana metsäpolku, missä kiva mennä koiran kanssa, mutta rattailla sinne ei oo asiaan, mut pulkan kans pääsis. Jelpatkaa enskertalaista! ;)
Mulle passaa myös että kirjoitatte tänne niit allergiajuttuja. Ihan mielenkiintoista lukea, jos itselläkin joskus samanmoisia asioita tulee eteen, niin on sit jonkinlaista tietoa, minkälaisia voimanponnistuksia nämä allergiaselvitykset yms vaatii. Mutta oma pinokin käy.
Me ollaan lähössä Sakun ja siskoni ja äitini kans helmikuun lopussa kylpylään. Se on lahja meidän äitille, ku täyttää 60v. Vähän jänskättää miten reissaus onnistuu Sakun kans ja vielä isistäänkin joutuu oleen erossa 2 pvää. Mietin noita matkarattaita, ku ajateltiin käydä Kuopiossa shoppaan.. kannattaakohan niitä ostaa?? Pärjäskö normirattailla? Mitä niissä on edes eroa?? Mä taidan lähtee nyt surffaan ja katteleen eri vaihtoehtoja! Moro!
Ikarus
Jos meidät vielä joku muistaa.. tuolla enskoissa enempi kirjoitellut ;)
Harmittaa kun asutaan täällä pohjanmaalla niin ei pääse noihin tapaamisiin.. kovin pitkä matka junalla pöristellä pikkusen kanssa!!
Toivottavasti kesän tapaamiseen päästään :D
Meillä neiti heräili tänään 7.15 ylös ja voi että väsyttää.. normaalisti ku nukutaan 9-10.00 asti ;)
Viime viikolla neuvolassa pituutta oli 66,5cm ja painoa 7370g. Pituus menee + käyrällä ja paino - käyrällä.. On nyt nousussa 0 käyrää kohden :D Tasasesti kasvaa joten ei mitään huolta mistään!
Seuraava käynti 6kk ja sitten siirrytään käymään 2kk välein.. tieten tää on joku uus systeemi kun vielä odotusaikana täti kertoi että käydään kuukausittain 1v asti!
Meillä neiti kääntyi masulleen 4kk 3pv ikäisenä ja nyt mennään lattialla ympyrää navan ympärillä. Vähitellen alkaa vetään jalkaa masun alle ryömimis asentoon, mutta ihan ei vielä kunnolla eteenpäin päästä.. ihan vähän :) Tuntuu että kun hetkeksi kääntää pään muualle on tyttö heti eri asennossa nenä siellä missä äsken oli varpaat!!
Kovasti keskustellaan, huudellaan, päristään ja kuristaan.. on aika ihanan kuulosta!
Kiinteitä ollaan " maisteltu" vähän vajaa 4kk iästä alkaen kun oli noita uni ongelmia ja neuvoivat kokeilemaan kiinteitä jos auttaisi nukkumiseen.. no ei auttanut pottusoppa siihen vaivaan!!
Tosiaan meillä oli 3-4kk iässä unet aivan päälaellaan.. nukuttiin päivät ja valvottiin yöt, olihan vaan aika raskasta aikaa siinä ennen joulua vielä!! Yritettiin pitää väkisellä hereillä ja herättää aina unilta, mutta lopulta yks viikonloppu annettiin nukkua koko päivä ja heti meni yökin paremmin.. nukahti uudelleen n.03 aikaan ja nukuttiin puoleen päivään asti, sitten valvoi koko päivän ja nukahti yö unille 21.00 ja siitä vähitellen rytmi palautui kohdalleen!! Jouluaaton vastaisena yönä neiti nukkui ekan kerran 22.00-09.30 heräten kahdesti vain syömään :D Meidän paras Joululahja oli hyvät unet!!
Nyt aloitettiin puurot ja ihan hyvin maistuu.. Aika lailla on kaikki ruuat sopinut neidille, porkkana ja päärynä ovat ainoita mistä tuli selviä vatsan väänteitä! Nyt oon lisännyt porkkanan kasvis soseeseen eikä enää ole oireillut mitenkään :) Päärynää täytyy kokeilla uudelleen vähän ajan kuluttua! Suurinta herkkua tuntuu olevan peruna-kesäkurpitsa sose ja tietenkin bataatti, onhan se sen verran makeaa että on aika varma että vauva sitä syö :D
Puuroa syödään aamuin illoin ja päivällä ensin peruna-kasvis sosetta ja iltapäivällä hedelmä sosetta tai marjakiisseliä! Ja tissitellään 2h välein :)
Mahotonta syömistä täällä.. ja kun ei pulloa huoli niin ei mamma vielä ole päässyt ilman tyttöä minnekkään, eikä kyllä oikeastaan ole ollut tarvettakaan!
Vavauintia ollaan aloittelemassa ensi lauantaina mikäli sitä ei ole taas peruttu.. Oli tarkoitus aloittaa jo 2vk sitten mutta ekaks mulla tuli " täti" kylään ja sit nyt la oli peruttu vetäjien koulutuksen takia!!
Ikä galluppia oli ollut.. Eli tämä mamma täyttää ensikuun 18pv. runsaat 22-vuotta eli vm. -85 ollaan :D Ja tytölle 6kk täyteen 19pv. Isi (vm. 77) nauroikin eilen että onpa hyvä ettei noita synttäreitä tarvi muistaa ku puolen vuoden välein!!
Jahas nyt täytyy lopettaa tällä erää ettei tule ihan romaani..
Niamey ja Aino 5kk 10pv
Moikka ja hyvää viikon alkua!
Onni koisaa ulkona pakkasesta huolimatta, toivottavasti ei ole liian kylmä¿Ei mutta uskon siihen, että Onni lämmittää omalla hengitysilmallaan vaunun sisäpuolta.
Karmiini, Niamey ja Ode: kiva kuulla teistä pitkästä aikaa!
MATKARATTAISTA: meillä on sellaiset halpikset (99 e) kuin Gracon Miraget. Ei mitkään loistopelit mukulakivikaduille tai hiekkatielle, mutta menettelee asfaltilla ja on niitä käytetty nyt talvellakin, kun on vaunuiltu kauppaan koko perheen voimin. Toki ne on kätsät etenkin reissuissa, kun menee pienempään tilaan kuin vaunut eli meillä on ainakin olleet ihan tarpeelliset!
TURVAISTUIN: esikolla on Britaxin two-way elite. Se on hyvä istuin ja siirretään pian Onni siihen ja ostetaan siskolle isompi istuin. Käsittääkseni TWE:ssä lapsi menee pidemmänkin aikaa kuin 3-vuotiaaksi, mutta koska Onni tarvitsee joka tapauksessa toisen istuimen, teemme näin. Kaukalo on NIIN epäkäytännöllinen, kun se on raskas kantaa ja johan se alkaa käydä pieneksikin!
IKARUS (ISTUTTAMINEN): kaverini tyttö on 5,5 kk ja sille sanottiin neuvolassa, että voi jo pistää syöttötuoliin. Mä en ole vielä arvannut istuttaa oikein edes sylissä, mutta Onni onkin näitä loppukuun eloisia.
OMA NAPA: nyt saa taputtaa meidän öille! Neljä yötä on mennyt 1-2 syötöllä, lisäksi vain yksi tutinlaitto. Syy jatkuvaan levottomuuteen taisi olla riisi, jonka oon jättänyt pois ruokavaliostani muiden lisäksi. Ja eikös allergologi listannut riisin ekana kiinteiden listaan ¿useimmiten turvalliset aineet¿! KARMIINI: tsemppiä diettaamiseen ¿ luitko muuten aiemmista pinoista että suunnitelmissa on avata allergisille eloisille oma pino sairaudet ja allergiat ¿palstalle?
Kerttukasperi ja Onni 260806
Mullon käpy persiissä syvällä ja poikittain!
Mie kohta en ala mittää, kun tää elisanpelisa kettuilee mulle kokoajan jostaa! Millo ei sähköposti toimi ja millo mitäki! Mie sotken suohon kohta koko viestintälaitteiston!
:b
kele,tana,ttu!
Eria
ompa kyllä kiva kun on ulkona tuommonen kirkas ilma ;)) tykkään.
Otetaan löysät ekänoista gallupeista:
LELUG: Mahdollisimman vähän oon yrittäny ostaa. Lahjaksihan noita kantavat vaikka on vähän niinkun yritetty kieltää.
ISTUING: Kaukalossa vielä. Autotallissa nököttää tosin semmonen two way elite joka saatiin pilkkahinnalla hyvältä tutulta = käytetty muttei ei kolaroitu.
RATASG: Ei olla vielä noista yhdistelmävaunujen kopasta luovuttu lainkaan eli puhtaasti makuulla reissataan toistaiseksi. Kattellaan josko tässä joku päivä kokeiltaisi miltä se maailma näyttää ilman " reunoja" . Meillä samalta tutulta saadut Gracot (miraget myös) oottaa cityreissuja sitte keväämmällä. Ennenkun selviää miten nuo yhdistelmät rattaina ja sit nuo Gracot toimii niin en suostu penniäkään investoimaan.
Vauvauimareille uusi GEE: Miten vauvanne nukkuvat / syövät uinnin jälkeen??? Mulle oli jotenkin ehtinyt muodostua semmoinen käsitys, että vauvauinnin jälkeen lapsi suurinpiirtein nukahtaa niille sijoilleen ja uinuu ainakin kaks, kolme tuntia niin että vanhemmilla on takuuvarmasti vauvasta " omaa aikaa" kerran viikossa. Paskan marjat. Meillä ollaan virtaa täynnä ja ihan pähkinöissään pyöritään aina kaikki sunnuntaiehtoot. Ja puolen tunnin välein pitää saada jotain muonaa... Mua on huijattu ;)
Opemamman eilisistä jutuista meinas mennä kaffe väärään kurkkuun kun sua ajattelin siellä soffalla varpaat suussa...*hih* Meikäläiseltä ei moinen onnistuis, oon niin perusjäykkä etten ilman apuvoimia ja tunnin venyttelyä saa ees sormia varpaisiin.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille =)
Nallu ja A
kele,tana,ttu vaan täältäkin:/
Pää ollu aivan sekaisin nyt viime viikon ja aina pahenee..huomenna on se veljeni oikeudenkäynti:(Kaikki haavat revitään auki, veli " koomassa" (l.ei juuri puhu, nuku tai syö..) ja vanhemmat samoilla linjoilla myös..nappailevat rauhoittavia yötä vasten ja huomisessa oikeudessa ovat varmaankin kaikki kolme ihan sooseissa..huh..
Näin rankkaa paikkaa en muista että koskaan olisi ollut, ja minäkin vaikka normaalisti änkeän suuna päänä mitä inhottavimpiin tilanteisiin, oon nyt oikein joutunu miettimään että jaksanko/pystynkö..Lisä jännitystä huomiseen tuo, että eemeli jää tänne anopin kanssa päiväksi..Hyvä ystäväni ja eemelin kummi tulee myös mutta silti jännittää vielä sekin..
Viski pullon ajattelin ottaa povariin ( :DD!!) no ei...en tiedä kuinka siitä selviää, vai selviääkö ollenkaan..
Sitten ALLERGIOISTA tms.. Maisteltiin eemelin kanssa eilen bataattia:) ja tänään on pylly näppylöillä:( Mistä moinen?koskaan ennen ei ole edes punoittanut tuo pyllynen...? Voiko näppylät nyt johtua siitä 1/2 teelusikallisesta bataattia vai mistä ihmeestä..?
Nekin vielä..
keru kera viskin ja eemeli näppylä pyllyineen...
siis hyvä ystäväni ja eemeelin kummi = sama ihminen..
Karmiini, hyvä kun ei käynyt pahemmin! :)
khp, voimia kovasti sinne!
Kerutukselle samoin voimia!
Eria
kyllä meikää taas koetellaan vaikka niin toivoin että tää vuosi ois parempi. nooh..esikoiselle molempiin käsiin tullu ihottumaa,liekkö allergiaa vai kuivuutta,koskaan ei oo tollasta tullu..sellasta pikkasta näppyy ja kunnon läntit..niitä on toistaseksi vaan käsissä.pitää varmaan varaa lääkäriin aika.
iida onneks nukahti uudelleen se 40min herää mut käppäiltiin tossa niin nukahti uudelleen,liekkö ei oikeen nappaa vaunuissa makoilla enään?!
Paljon voimia ja jaksamista sekä virtuaalihali karmiinille (onneksi vauva selvisi pienin ruhjein), kerutukselle ja khp:lle.
erialle myös jaksuja.
Ode, kiva kuulla sinustakin, samoin Niameystä :)
Jäin taas viikoksi yksin lasten kanssa kotiin. Eikä tuonne pakkaseen edes pääse. Kämppäkin on kuin pommin jäljiltä ja lapset naukuu ja vauva kitisee ja mua vaan ihan julmetusti vi---ttaa.
Nyt kun toi pienin kersa nukkuu, niin menen haukkaamaan jotain. On vielä tän päiväset aamupalatkin syömättä.
Jamssa + tytsy 5,5kk
Minäpä tästä taas pikasesti vastailen muutamiin kysymyksiin, ku tuo poju jo tuolla lattialla kitisee..
Ja tää lahopää ei taas muista kuka kysyi siitä istuttamisesta..no enivei, nii mulle sanovat poitsun 5 kk neuvolassa, et voi pikkuaikoja syöttötuolissa istuttaa tyynyillä tuettuna ja samoten lattialla silleen, et ite istuu ja lapsi siihen jalkojen väliin.. Ja meillä ainaki poitsu onnessaan istus syöttiksessä pitempäänki, mut oon jonku 5min. kerrallaan antanu olla.
IstuinG: Meillä vielä kaukalossa kans, mut alkaa olla melko pieni ja oon suunnitellu kyllä lähiaikoina vaihtavani isompaan. Meillä myös se Britaxin two-way elite -istuin.
Ja mitähän muuta, ei taas vaihteeksi muista mitään.. Ja toi taas tuolla lattialla mahallaan kitsee.. No siitä voisinki kysästä, et monellako osaa jo vaavit mennä mahalta takasi selälleen? Ku meillä poju meni jo reippa 2 kk ikäsenä mahalleen, mut ei vieläkää osaa takas kääntyä, eli jatkuvana saa olla kääntämässä..
Joo, mut nyt huuto yltyy.. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!!
Katita ja poitsu 5kk ja risat
meillä on menty jonkun aikaa selältä mahalleen..joskus ympärikin:D
päristellään ja " puhutaan" KOVAA :) varpaat löytyny ja pimppo kun rimputellaan nakuna. ja kaikkee muutakin,masullaan pynkää muuten jalkojaan masun alle ja yrittää musta ryömimis liikkeitä mut tiiä sitte..
Onneksi tuo ilma hiukan lauhtui, niin sai pojan laitettua ulos päikkäreille. On niin kivan tuntuinen keväinen keli, aurinko paistaa ja pakkasta noin -10! Niin, ja silti sitä kökkii täällä sisällä, verhot tiukasti kiinni, jottei tarvi katsella likaisia ikkuinoita ym. pölyjä ;)
PUMPULI Kyselit mun synttäripäivää, 14.2 on mun synkät! Entäs sinulla, ollaanko peräti samana päivänä synnytty?
ISTUING Ei olla vielä hankittu, mutta mielessä on käynyt..Myös ajateltu sitä Britaxin two-way eliteä..
ISTUTTAMISESTA JA SYÖTTÖTUOLISTA Meille neuvolalääkäri sanoi reilu 4 kk iässä, ettei vielä kannata istuttaa. Vähän voi kuulema harjoitella sylissä. Ensi viikolla meillä onkin 5kk neuvola, täytyypi kysäistä uudemman kerran. En milllään malta odottaa, että sais pojun laittaa jo syöttötuoliin. Tuntuu, että helpottais huomattavasti elämää. Siitäpäs tulikin mieleen, MILLAISEN SYÖTTÖTUOLIN AIOT/OLET HANKKINUT? Senkin osto on siis pian edessä...nyt tuntuu, että onkin taas pari isompaa hankintaa..syöttötuoli ja se turvaistuin.
Tänään annoin pojalle aamulla hiukan (100 ml) kauravelliä. Jos sitten pikkuhiljaa alkais keitteleen kaurapuuroa.
Voi kun tuo aurinko alkaa paistaan, niin alkaa haluttaan ihan hirveesti kaikkea kivaa kotiin ja itselle vaatetta ;) Joka kevät sama juttu, on se kummallista..Voi en malta odottaa, että pääsee ostaan pojalle kevätpukua..katsonut jo niin kauan tuota samaa talvipukua ;) Olen just tällainen..;)
Nyt taidan lähteä ruuanlaittoon ja katsastaan, josko illalla ois joku kiva jumppa, mihin raahautuis!
Palaamisiin!
Almas ja poika 2808
Kerulle voimia. Kuulostaa ikävältä hommalta ja huoli on varmasti kova. Samoin karmiini ja khplle jaksuja. Jamssalle virtuaali-suklaalevy mieltä piristämään =).
IstuinG. Meillä myös odottaa vielä käyttäjäänsä tuo two-way elite.
Vastailenpa vielä täällä näihin allergia-kysymyksiin, mutta yritän olla ¿lyhytsanainen¿ ;).
Keru: en osaa neuvoa mitä nuo peppunäppylät ovat, meillä peppu on ihosta ainoa paikka joka pysynyt sileänä tässä ihottumahelvetissä.
K.h.p: onko ihan hiekkapaperi-ihottumaa ? Kokeile siihen rasvaista perusvoidetta pari kertaa päivässä josko auttais. Meillä nämä raastinrauta tyyliset ihottumat lähti ahkeralla rasvauksella.
Kääntyminen: muutaman kerran on meillä tyttö kääntynyt masulta takas selälleen, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Edelleen saa olla kokoajan kääntämässä takas selälleen josta siis saman tien takas masulleen¿
t. hanhikki ja tyttö 0908
Ollaan reissusta palattu takaisin kotia. Junamatkat meni ihan mukavasti, välillä tosin tuli tilanteita, että olisi ollut kiitollinen lisäkäsistä. Esikko viihtyi hyvin leikkivaunussa, joten ihan hyvä valinta oli ottaa paikat sieltä. Alakerrassa oli paikka vaunuille ja matkalaukulle, muutaman kerran täytyi käydä tarkistamassa että siellä edelleen ovat. Lukan sain nukkumaan päikkärit vaunujen kantokopassa ja muutenkin oli oikein aurinkoinen poika siellä. Paljon oli hoitajia myös, kun vaunussa muutama eskari-ikäinen tyttö, jotka halusivat hoitaa " elävää nukkea" :)
Pihalla kuin lumiukko olen kaikista keskusteluista, kun en ehdi kahlata pinoja läpi, mutta jaksamista toivotan kaikille joilla viikko ei oo alkanut niin mukavissa tunnelmissa (mm. kerutus, karmiini, eria, jamssa, k.h.p..)
Matkaväsymyksestä taitaa toi esikko kärsiä, kun niin on ollut kiukkuinen ja kitisevä tyttö koko päivän. Isiä tais olla myös ikävä, kun purki sen sitten kiukuttelulla jo eilenillalla. Joo ja taitaa myös mamma olla vähän väsy, kun ei meinaa hermo kestää pienintäkään kiukuttelua.
Nyt tota pyykkivuorta selvittelemään!
Hallas
Ihana talvinen keli taas ulkona! Vauva riehuu tuolla leikkimatollaan jo pikkasen väsyneen näköisenä eli vaunuttelemaan pitääkin tästä pikimmiten vaikka lähteä...
Karmiini kiva kuulla teidän kuulumisia pitkästä aikaa! Ja onneksi ei käynyt pahemmin teillä kun liukastuit. Vaikka vauvalle ei mitään vakavaa sattuisikaan niin itse siinä kyllä helposti pelästyy ja tulee kauhea ahdistus vauvan puolesta. Huh, minäkin joka päivä kannan tyttöä autoon tuossa liukkaalla pihamaalla. Ehkäpä jonkun pulkan voisi tuohon hankkia missä olisi helppo vedellä.
Pia ja lisää taas myöhemmin kun täällä ei kitistä äidin perään