Tuttavani on sairaalloisen ujo ja arka, eikä puhu koskaan mitään vieraassa tai vähän tutummassakaan seurassa. Sosiaalisilta taidoiltaan hän
vaikuttaa siksi huonokäytöksiseltä murjottajalta. Arvatkaa, mihin ammattiin hän pian valmistuu!
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Mites ne sairaalloisen ekstovertit pälättäjät? On kyllä saakelin raskaita. En jaksa kuunnella niitten katkeamatonta turhan pälättämistä. Murahdan välillä "mmm", etten vaikuttaisi liian tylyltä. Ei ne edes huomaa, ettei kiinnosta tai sitten ei välitä. Todella raskaita työkavereita ja ihmisiä muutenkin.
Tämä. Eivät pysty olemaan hetkeäkään hiljaa. Yleensä ovat myös äärettömän uteliaita. Vttu miten raskaita!
Mulla oli aloittajan kaltainen kaveri. Olen isossa porukassa hiljaisempi, enemmän tarkkailija mutta osaan kyllä keskustellakin. Kaverini kuitenkin halusi aina oikein tuoda esille että hän tässä nyt yrittää saada minuakin osallistumaan, ihan kuin olisin joku täysin aivoton urvelo. Olen vain vähän hitaammin lämpenevä mutta hän ei sitä ymmärtänyt vaikka omasta mielestään oli niin sosiaalisesti taitava. Ei olla kavereita enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri?
Arvasit oikein! Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!
Tuossakin työssä puheliaisuutta oleellisempaa on, että tutkii ja hoitaa potilaan kunnolla ja tarkasti.
Lääkäri tuli heti mieleen, kun luin ap:n aloituksen. Niin moni lääkäri on juuri tuollainen: puhuu papereille, ei katso silmiin, ei tervehdi, mutisee jotakin itsekseen, töksäyttelee. On toki toisenlaisiakin, kuten oma lääkärini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä veikkaan, että hän on työelämässä aivan erilainen kuin silloin, kun sinä olet paikalla. Todennäköisesti omalla käytökselläsi on osansa siihen, että hän vaikuttaa sairaalloisen aralta ja sulkeutuneelta.
Jep. Otatko ap hänet mukaan keskusteluun, esitteletkö hänet vieraassa seurassa niille joita hän ei tunne, rohkaisetko positiivisesti?
Tässäpä hyvä esimerkki siitä, miksi arat ihmiset ovat raskaita kun he tarvitsevat erityiskohtelua. Kuka tahansa normaalilla sosiaalisuudella esittelee ihmiset toisilleen, mutta tämän jälkeen kaikki hanuriin potkimiset ovat vain ylimääräistä rasitetta hänelle, jolla on normaalit sosiaaliset taidot.
Et voi kehuskella hyvillä tai edes normaaleilla sosiaalisilla taidoilla, jos haukut tuolla tavalla erilaisia ihmisiä etkä sen vertaa hallitse käytöstapoja, että esittelisit ystäväsi vieraassa seurassa ja ottaisit häntä mukaan keskusteluun, tai antaisit olla hiljaa jos niin haluaa. Et ole sosiaalisesti taitava jos et hyväksy erilaisuutta ja olet noin suvaitsematon.
Vierailija kirjoitti:
Soveltuvuustestit olisivat paikallaan.
Samaa mieltä. Olin lapseni, 5v, kanssa lääkärin vastaanotolla ja sieltä pois tultuamme lapsi kysyi, mikä lääkärillä oli?
Minä luotan ujoihin ja hiljaisiin lääkäreihin kovasti. Koulussa kaikki hyvin pärjäävät oppilaat ovat olleet hiljaisia ja rauhallisia. Uskon että heillä on paljon ammattitaitoa, jonka kehittämiseen ovat jaksaneet panostaa sosialisoinnin sijaan.
Ai nyt kateelliset haukkuu jo rauhallisia lääkäreitä täällä, buah hah hah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soveltuvuustestit olisivat paikallaan.
Samaa mieltä. Olin lapseni, 5v, kanssa lääkärin vastaanotolla ja sieltä pois tultuamme lapsi kysyi, mikä lääkärillä oli?
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä veikkaan, että hän on työelämässä aivan erilainen kuin silloin, kun sinä olet paikalla. Todennäköisesti omalla käytökselläsi on osansa siihen, että hän vaikuttaa sairaalloisen aralta ja sulkeutuneelta.
Jep. Otatko ap hänet mukaan keskusteluun, esitteletkö hänet vieraassa seurassa niille joita hän ei tunne, rohkaisetko positiivisesti?
Tässäpä hyvä esimerkki siitä, miksi arat ihmiset ovat raskaita kun he tarvitsevat erityiskohtelua. Kuka tahansa normaalilla sosiaalisuudella esittelee ihmiset toisilleen, mutta tämän jälkeen kaikki hanuriin potkimiset ovat vain ylimääräistä rasitetta hänelle, jolla on normaalit sosiaaliset taidot.
Et voi kehuskella hyvillä tai edes normaaleilla sosiaalisilla taidoilla, jos haukut tuolla ta
En potki hanuriin vaan annan olla hiljaa.
Tää on kyllä hauska juttu, miten katkeria ja vihaisia monet ujot ovat kitinästä päätellen.
Ei minulla ole pulaa ystävistä ja ujotkin ihmiset roikkuvat perässä ja kyselevät kahville. Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että koen ujot ja arat ihmiset raskaiksi. Jos joku ei pidä minusta niin ei kiinnosta, minulla on varaa valita seurani. En silti itke asiasta saati sitten loukkaannu siitä, jos joku pitää minua raskaana ihmisenä.
Jos olisin raskasta seuraa ujoille, niin miksi ihmeessä pitää olla yhteyksissä? En itse saa näistä tuijottelutukioista ujojen kanssa mitään irti, mutta ehkä olen liian kiltti ihminen kun kuitenkin suostun lähtemään silloin tällöin. Mutta kai ongelma on sitten aina ja poikkeuksetta ihmisessä, joka ei ole ujo :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri?
Arvasit oikein! Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!
Lääkärit jotka ovat hiljaa ja kuuntelevat potilasta ovat parhaita lääkäreitä minun kokemukseni mukaan.
Joo, olet varmasti maailman halutuin ja suosituin kaveri, ap. Juttusikin ovat niin korkeatasoisia, että kukapa niitä ei haluaisi kuunnella päivästä toiseen. Mikä on muuten oma koulutuksesi, oletko peruskoulun jälkeen tehnyt mitään?
Vierailija kirjoitti:
Minä luotan ujoihin ja hiljaisiin lääkäreihin kovasti. Koulussa kaikki hyvin pärjäävät oppilaat ovat olleet hiljaisia ja rauhallisia. Uskon että heillä on paljon ammattitaitoa, jonka kehittämiseen ovat jaksaneet panostaa sosialisoinnin sijaan.
Sellaiset vähän sulkeutuneet, Asperger-tyyppiset pohdiskelijalääkärit, jotka ottavat potilaan tosissaan ovat kaikista parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi kehuskella hyvillä tai edes normaa
Et sinä ole liian kiltti vaan olet täynnä itseäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi kehuskella hyvillä tai edes normaa
Mullakin on yksi todella hiljainen ja arka kaveri, eikä aikaisemmin ole sellaista ollut. Koen yllätyksekseni jopa kiusallisena sen että hänen ei ole hirveän oma-aloitteinen sosiaalisissa tilanteissa ja puhuu lähinnä jos joku puhuu suoraan hänelle. Muuten hän raahautuu mykkänä perässä, jos joku ei aktiivisesti kiinnitä häneen huomiota. Hänkin kokee sen kiusallisena, jos ei tule puhutetuksi.
Mussa herää joku sellainen harmitus siitä että häntä pitäisi auttaa kuin lasta puhumaan toisille ja se kieltämättä tuntuu erityishuomion antamiselta jos toiset osaavat ottaa toisiinsa kontaktia itse ja jutella niitä näitä, ja hän ei vaan osaa ilman sitä että toinen tekee kaikki aloitteet hänelle. Se keskustelu ei jotenkin solju eteenpäin.
En haluaisi olla tätä mieltä, mutta siltä se vaan käytännössä tuntuu, että hän tarvitsee enemmän kuin muut. Se on kyllä jotain aloitekyvyn puutetta ja ymmärrän ihan hyvin syytkin sen taustalla, että miksi ihmisestä voi tulla tällainen, mutta itse en vaan taida olla sellainen ihminen joka pystyy ns auttamaan tällaisen ongelman kanssa. Ja hän kärsii tästä itsekin kokiessaan sitten helposti jäävänsä ulkopuolelle.