Olenko huijari kun olen rutiköyhä mutta pukeudun kuin rikas?
Kirpparikamojen ja postimyynnin avulla onnistuu. Aikaisemmin pukeuduin sosiaaliluokkani mukaisesti kun en parempaan pystynyt, mutta sitten hiukan perehdyin ja nyt minulla on jo ihan tarkka maku. Palvelu ja kohtelu kaikin puolin on parantunut valtavasti. Välillä tunnen itseni huijariksi, olenko sitä?
Toisaalta vielä enemmän ehkä häiritsee se, että jostain ihmiset kuitenkin jonkun ajan päästä huomaavat että en ole mikään menestyjä vaan luultavasti köyhä ja syrjäytynyt. Kertokaa mistä sen voi huomata, jos on kuitenkin vaatteet ja pussit ja kassit kunnossa? Tukka ja naama kunnossa ja jotkut kivat pienet korutkin korvissa.
Kommentit (37)
Itsensä kehittäminen vaatii huomattavasti enemmän resursseja.. ja kyllä siitä ihan huomattavaa etua on että saa hyvää ja ystävällistä kohtelua ja palvelua sellaista arvostavaa. Eivät edes uskallakaan ihan nenille hyppiä kun näyttää tyypiltä joka osaa ja uskaltaa tehdä valituksia jos sitä tarvitaan...
Itseäsi huijaat. Kuulostat pinnalliselta ihmiseltä.
Timmi hoikka kroppa niin ei tarvitse kuin puhtaat T-paidan ja shortsit niin näyttää jo hyväosaisemmalta kuin joku perus läski samoissa kuteissa.
Vierailija kirjoitti:
Timmi hoikka kroppa niin ei tarvitse kuin puhtaat T-paidan ja shortsit niin näyttää jo hyväosaisemmalta kuin joku perus läski samoissa kuteissa.
Mutta tuo ei ollut nyt puheenaiheena. Itse ainakin saan hyvässä kuosissa parempaa palvelua kuin huonossa kuosissa. Jos kerran lihavuus aiheuttaa miinusmerkin, niin sittenhän ylipainoisten kannattaa ainakin pukeutua hyvin.
Mutta vastauksia kaipaisin varsinkin aloitukseni loppuosaan ja miksi ei alkuosassakin olevaan kysymykseeni. Onko täällä tänään vain adhd:ita paikalla?
Minä pukeudun kuin köyhä vaikka olen varakas. Minulla on suorastaan kamalat vaatteet. Armeijan väriset shortsit, vanhat verkkarit ja vanha verkkatakkikin.
Jokainen voi pukeutua miten tahtoo. Ei sinun tarvitse kantaa huolta muiden ajatuksista. Monet rikkaat pukeutuvat köyhäillen. Eivät hekään kanna huolta vaikutelmista.
Kuka nyt tuollaista ajattelee. Kohtelu ihan samanlaista työttömänä tai työssäkäyvänä ja look on ollut myös varsin samanlainen työssäkäyvänä ja työttömänä.
Ainoastaan kerran sain vihiä, että joku kaupungin silmäätekeviä oli huvikseen järjestänyt jonkun kampanjan kauppoihin. En kyllä oikein tiedä, mitä kaikkea siihen liittyi tai mitä etukäteistietoja oli annettu. Muka että olisin jossain kampanjassa mukana?
No jotain kanavia pitkin sitten annettiin tieto koska olin missäkin kaupassa. Hah kassakin aina sopivasti tuli jostain takahuoneessa siihen kassalle juuri kun oli mun vuoro. Niin ilmeistä.
Itseasiassa ei mitään niin erikoista, vähän sellasta ylimairwaa välillä paitsi kerran oli melko töykeää.
Olin ostamassa lasten vaatteita ja yhteen vaatteeseen oli jäänyt hälytin.
No myyjä oli alunperin jotenkin epäystävällinen esim. kun kysyin miten pääsee toiseen liikkeeseen. Kyseessä Iso Omenan kauppakeskus.
No kun lähdin kaupasta ei hälytin hälyttänyt, mutta kun menin toiseen kauppaan se hälytti. No menin takaisin siihen kauppaan, josta olin ostanut vaatteen ja kerroin hälyttimestä
Vastaus oli suunnilleen: "Jaa, no otetaan se pois" melko nuivalla ilmeellä.
Hahhaa nyt olen varma, että se tarkoituksella oli jätetty siihen. Ottaen huomioon mitä tässä on ollut viime. 7 vuotta näkyvissä kaikille ympärillä pyöriville, jos vähäänkään aivoja.
Ja mitenkähän rikkaat ap:N mielestä pukeutuvat? Hohhoijaa.
Miespuoliset asiakaspalvelijat varsinkin iloisia jos pääsevät lähelle neuvomaan kaunista naisasiakasta. Varsinkin jos ovat reppanoita, jotka eivät muuten kaunista päästä lähelle pääse... molemminpuolinen ilo 🙂 Hyvää palvelua eikä asiakaspalvelijalla ole kiire minnekään 👍
Vierailija kirjoitti:
Minä pukeudun kuin köyhä vaikka olen varakas. Minulla on suorastaan kamalat vaatteet. Armeijan väriset shortsit, vanhat verkkarit ja vanha verkkatakkikin.
Sama täällä. Samat farkut päivästä ja vuodesta toiseen ja yleishabitus näyttää, suoraan sanoen,vähemmän edustavalta. Jos ostan jotain hieman isompaa, yleensä myyjä alkaa heti kaivamaan osamaksusitoumusta esiin, vaikken osta koskaan mitään osamaksulla. Ei ole sellaiselle minkäänlaista tarvetta, koska olen erittäin hyvätuloinen.
Siis kaunista naista lähelle pääse...
Oon itte köyhä ja ostan halvinta hyvää tavaraa. En sitä 500e paitaa mutta 100e paidan 30e paidan sijaan.
Ai niin ja kerran kun kenkiä kattelemassa ja liian lähellä jotain porttia, niin johan hälytin hälytti. Siinä oli muitakin lähellä ja myyjä heti osoitti mua että "Se on hän"
Ei kai nyt vasäqn mitään sellaisia huhuja ole ollut että varas olisin ollut?
Olin siis työtön ja välillä sain vähän apurahojskin joiltain käheisiltä.
Jotenkin tuntuu, että jotkut eivät oikein tykänneet tuosta tilanteesta?
Jälkikäteen tajusinkin että olinollut jo vuosikymmeniä ihan järkyttäviä ja sairaita huhuja itseeni littyen ja oikein vainoamis komppania oli kehitetty ympärille vainoamaan ja häiritsenään. Mukana törkeitä rikoksiksi luettavia asioita. Värvätty idarityypejä, joille nyt voi sepittää mitä vaan.
Ai niin ja kerran oli uuteen kenkään jäänyt hälytin ja sitten kun menin ruokakauppaan ,niin hälytti
Varas! Tirskahdus!
Eikö monet pukeudu samalla tavalla olkoon työtön tai töissä? Ne joilla nyt on joku oma tyyli? Kotivaatteet sitten erikseen ja ne joiden tarvitsee pukeutua töihin tietyn tyyppisesti, joka ei ole sitä omaa tyyliä myös vapaa-aikana eli muodollisesti vaikka pukuun.
Vierailija kirjoitti:
Eikö monet pukeudu samalla tavalla olkoon työtön tai töissä? Ne joilla nyt on joku oma tyyli? Kotivaatteet sitten erikseen ja ne joiden tarvitsee pukeutua töihin tietyn tyyppisesti, joka ei ole sitä omaa tyyliä myös vapaa-aikana eli muodollisesti vaikka pukuun.
Jos olet köyhä ja syrjäytynyt, niin pukeudut siihen mihin pystyt pukeutumaan. Ehkäpä niihin Elloksen 80-luvun jämävaatteisiin isomummun ullakolta, joita ei kukaan muu sukulainen suostu ottamaan vastaan.
Kuluneisiin kulahtaneisiin kirjoneuleisiin. Tämä oli ainakin minun painajaiseni.
Suurimmasta osasta rikkaita ei näe päällepäin että ovat rikkaita.
Pyrkyrit ovat niitä jotka pukeutuvat ap:n tavoin, eli todennäköisesti AP pukeutuu juuri sellaisiin vaatteisiin kuin hänen vertailuryhmänsäkin. Eli ei huijaa. Hyvä että pukeutuu niin että päällepäin näkyy että tässä kulkee pyrkyri.
Olen eri mieltä. Kyllä hyvinvoivan ihmisen erottaa syrjäytyneestä spurgusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Samat farkut päivästä ja vuodesta toiseen ja yleishabitus näyttää, suoraan sanoen,vähemmän edustavalta. Jos ostan jotain hieman isompaa, yleensä myyjä alkaa heti kaivamaan osamaksusitoumusta esiin, vaikken osta koskaan mitään osamaksulla. Ei ole sellaiselle minkäänlaista tarvetta, koska olen erittäin hyvätuloinen.
Tämähän se on, kun on riittävästi varaa niin sen varallisuuden näyttäminen ei enää kiinnostakaan.
Minä tosin ostan asioita luotolla, osamaksulla ja otan välillä lainaakin jos arvioin että rahat muualla tienaamassa tuottavat paremmin.
Rikkaat hyötyvät luotoista eniten.
Niin, ei ne korut ja merkkivaatteet tee ihmisestä yhtään mitään. Käyttäisit tuon energian itsesi kehittämiseen, voisit olla oikeasti menestynyt.