Myöhäinen kutsu juhliin
Eli sain kutsun ystävän juhliin 2kk myöhemmin kuin muut. Olen vähän surullinen tästä, enkä siis aio osallistua juhliin, enkä myöskään ostaa lahjaa.
Mielipiteitä?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Ootko varannut jo ajan terapiaan?
Ei terapiaa tarvitse, jos on vähän surullinen tai pettynyt. Heikkoja ihmisiä tuommoiset terapiassa ilman perusteell.ista syytä käyvät ihmiset
Minä sain kutsun hautajaisiin edellisenä päivänä. En ymmärrä vieläkään mitä kutsujan päässä liikkui, vai liikkuiko mitään. En pystynyt menemään hautajaisiin, koska oli sovittu muuta menoa. Olin hiukan murheissani tästä, mutta en ollut ainoa, joka sai kutsun näin. Kyseessä ei ollut lähisukulainen.
On tullut peruutuksia, joten sä kelpaat sittenkin, kun muita ei ole. Imartelevaa, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Minä sain kutsun hautajaisiin edellisenä päivänä. En ymmärrä vieläkään mitä kutsujan päässä liikkui, vai liikkuiko mitään. En pystynyt menemään hautajaisiin, koska oli sovittu muuta menoa. Olin hiukan murheissani tästä, mutta en ollut ainoa, joka sai kutsun näin. Kyseessä ei ollut lähisukulainen.
Kutsujan päässä liikkui ehkä suru ja hautajaisjärjestelyt. Etkä ollut edes lähisukua, joten varmaan inhimillinen unohdus.
Emme ole menneet viimetingan kutsuttuina koskaan. Tuntuu että tuuraa jotakuta muuta tai on ns. Täytteenä siellä että saa porukkaa jos useampi perunu.
Oletko ystävän kanssa tiiviisti tekemisissä?
No, mutta sehän on sinn valintasi, että miten toimit. Sen toisen valinta oli kutsua sinut.
Sinä
päätät, että otatko kutsun vastaan vai kieltäydytkö.
Sitä on varmaan aika turha miettiä, että
mikä on ollut motiivi.
Sinut kutsuttiin.
Tuohan on ihan näkökannasta kiinni, että onko kutsu ilo vai pettymys.
Onko lasi puoli tyhjä vai puoli täysi.
Mun yksi kaveri olisi tuosta kurssista innoissaan. Sanoisi, että onneksi joku oli ehkä perunut tai jotain ja mä pääsen!
Itse olen taipuvainen juurikin aapeen kaltaiseen pessimismiin, että en mene, kun ei ollut punaista mattoa mulle ennakkoon.
Voihan sitä kokeilla asenteen muutosta?
En menisi minäkään, ellei olisi jotain pätevää syytä, miksi kutsu tulee myöhemmin. Toinen ääripää on nämä "laita kalenteriin, kutsu tulee myöhemmin", ei kerrota koskeeko kutsu vain minua vai koko perhettä.... Kauhean epämääräiseksi on mennyt nää touhut. Päätinkin jo, että "sairastun" joka hemskatin juhlien aikaan. Eipä tarvi arvuutella mitään.
Vierailija kirjoitti:
Emme ole menneet viimetingan kutsuttuina koskaan. Tuntuu että tuuraa jotakuta muuta tai on ns. Täytteenä siellä että saa porukkaa jos useampi perunu.
Näin on! Etenkin jos koet itsesi täytteeksi.
Jos koet itsesi piristykseksi ja saat sieltä mahdollisuudesta uusia kontakteja ja kokemuksia, niin koet sen ihan toisella lailla.
Mutta meitä on moneen ja päiviä on moneen.
Vierailija kirjoitti:
En menisi minäkään, ellei olisi jotain pätevää syytä, miksi kutsu tulee myöhemmin. Toinen ääripää on nämä "laita kalenteriin, kutsu tulee myöhemmin", ei kerrota koskeeko kutsu vain minua vai koko perhettä.... Kauhean epämääräiseksi on mennyt nää touhut. Päätinkin jo, että "sairastun" joka hemskatin juhlien aikaan. Eipä tarvi arvuutella mitään.
😂😂😳
Vierailija kirjoitti:
Suomalaista, kovin suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
On tullut peruutuksia, joten sä kelpaat sittenkin, kun muita ei ole. Imartelevaa, eikö?
Varmaan tämä, joten en menisi.
Vierailija kirjoitti:
Me tehdään juuri tätä "Laita kalenteriin", mutta vain tärkeimmille ihmisille. Kun päätettiin hääpäivä, ilmoitettiin niille, joiden ehdottomasti halutaan olevan paikalla, jotta he eivät varaisi tuolle ajalle esim. matkaa. Samoin lasten rippijuhlat ja muut merkittävät päivät on tärkeiden ihmisten kalentereissa jo puoli vuotta etukäteen. Yksityiskohdat selviävät kutsusta.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tai sitten kutsuja on tajunnut, että tiedät juhlista ja on tuntunut pakolliselta kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä
Toiko posti sen kutsun? Jos toi niin en ihmettelisi jos vähän myöhässä tulee
Ystäväni kutsuttiin häihin viime tipassa. Kutsuja suoraan sanoi, että moni on perunut tulonsa ja siksi kutsuu. Ystäväni ei mennyt häihin. En olisi itsekkään mennyt.
Ootko varannut jo ajan terapiaan?