Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hakenut työtä Suomesta jo 20-vuoden ajan siinä onnistumatta, voitte kertoa millaisia työllistymiskokemuksia teillä on?

Vierailija
04.06.2024 |

Olen hakenut työtä Suomesta jo 20-vuoden ajan siinä onnistumatta, voitte kertoa millaisia työllistymiskokemuksia teillä on?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kerkiä. On niin monta työtä yhtä aikaa menossa!!🥳

Vierailija
2/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole samaa sukua HR henkilöstön kanssa.

Vierailija
4/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan työpaikan sain 90-luvun laman aikana ostamalla sen. Sijoitin siivousliikkeen osakkeisiin pienen pääoma, jonka jälkeen tein töitä 12 tuntia päivässä, 6-7 päivää viikossa.

Vierailija
5/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama tyyppi, joka vaatii johtotason työtä ilman mitään koulutusta ja kokemusta? 

Vierailija
6/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekan työpaikan sain 90-luvun laman aikana ostamalla sen. Sijoitin siivousliikkeen osakkeisiin pienen pääoma, jonka jälkeen tein töitä 12 tuntia päivässä, 6-7 päivää viikossa.

Hahahaaa🤣😅😂 Tervettä meininkiä. Mä saan sossusta rahat milloin tahansa. Hyvä, että painat pitkää päivää, ettei mun korvaukset pienene.

Vierailija
7/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpohan lupasi 100.000 uutta työpaikkaa. Niitä odotellessa. 

Vierailija
8/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 40 v, ollut yht töissä n 2 vuotta. Suurimman ajan olen ollut mielisairaalassa, sairaslomilla ja eläkkeellä. 

Vierailija
9/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 2000-luvulla töitä rekrykurssin avulla. Nykyään ei sellaisia näytä olevan.

Oppisopimusta pitäisi ehdottomasti kyetä lisäämään Suomessa, se on varmasti tehokkain tapa korjata työttömyysongelma. Yritykset vain vetävät hatustaan kaikenlaisia "ongelmia", mutta miksi tämä ei toiimisi Suomessa kun se toimii hyvin Saksassakin?!

Vierailija
10/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahaaa🤣😅😂 Tervettä meininkiä. Mä saan sossusta rahat milloin tahansa. Hyvä, että painat pitkää päivää, ettei mun korvaukset pienene.

No enhän minä nyt enää siellä ole töissä, tuosta on jo 30 vuotta aikaa. En arvosta sosiaalituella elämistä, jos on työkykyinen ihminen.

Vierailija
11/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee omata tiedot ja taidot, löytää motivaatio. Esim velloja hakee työpaikkoja miettimättä, mitä osaa, mikä on hänen lisäarvonsa, missä siitä voisi olla hyötyä, mitä arvostaa tai mitä tulevaisuuden haaveita hänellä on. Hän ei keskustele muiden kanssa, koska aristelee tai ajattelee, ettei siitä ole hyötyä. Työnhaussa on kyse kysynnän ja tarjonnan kohtaamisesta. Cv ja hakemus ovat viestinnänvälineitä vuorovaikutuksessa työnantajan kanssa. Onnistut tässä kaupanteossa parhaiten, kun pyrit ymmärtämään ostajan eli työnantajan ajattelua ja tarpeita. Työnantaja hakee ns. hyvää tyyppiä, oikeaa ihmistä tiettyyn tehtävään ja ympäristöön. Ajanpuute, kustannukset, työnantajan velvollisuudet ja osaavan työvoiman saatavuus ovat esimerkkejä rekrytoijan askarruttavista asioista.

Työnhakusuunnitelma auttaa määrittelemään tavoitteet ja askelmerkit työnhaullesi. Hyvä suunnitelma on samaan aikaan tukipilari ja sattumalle tilaa antava, kokoajan muuttuva päiväkirja. Siinä tulisi olla realistinen tavoite ja suunniteltuja toimenpiteitä sen saavuttamiseksi.

Keskity työpaikkoihin jotka sopivat sinulle. Jos sinulla on intohimo itseesi ja siihen mitä teet, vakuutat myös työnantajan.

Tee hissipuhe: eli myyntipuhe on lyhyt kuvaus tietyn asian, henkilön, tuotteen sisällöstä ja lisäarvosta kuulijalle. Onnistunut hissipuhe on 30 sekunnista 2 minuuttiin. Onnistunut hissipuhe tuo niin paljon lisäarvoa kuulijalle, että hän haluaa jatkaa keskustelua myöhemmin. Se on ensivaikutelma hakijasta.

Jos olet lähettänyt 500 hakemusta, etkä ole saanut yhtään haastattelukutsua, jotain on pielessä. Työnhakutaktiikkasi on pielessä. Mieti, haetko töitä mitä vain tai ihan sama -periaatteella. Se näkyy työnantajalle. Suhtaudu hakuun yksilöllisesti.

Vierailija
12/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää yli 50 ja niistä Suomessa töissä alle 5 vuotta.

Lähde ulkomaille.

Vierailija
13/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee omata tiedot ja taidot, löytää motivaatio. Esim velloja hakee työpaikkoja miettimättä, mitä osaa, mikä on hänen lisäarvonsa, missä siitä voisi olla hyötyä, mitä arvostaa tai mitä tulevaisuuden haaveita hänellä on. Hän ei keskustele muiden kanssa, koska aristelee tai ajattelee, ettei siitä ole hyötyä. Työnhaussa on kyse kysynnän ja tarjonnan kohtaamisesta. Cv ja hakemus ovat viestinnänvälineitä vuorovaikutuksessa työnantajan kanssa. Onnistut tässä kaupanteossa parhaiten, kun pyrit ymmärtämään ostajan eli työnantajan ajattelua ja tarpeita. Työnantaja hakee ns. hyvää tyyppiä, oikeaa ihmistä tiettyyn tehtävään ja ympäristöön. Ajanpuute, kustannukset, työnantajan velvollisuudet ja osaavan työvoiman saatavuus ovat esimerkkejä rekrytoijan askarruttavista asioista.

Työnhakusuunnitelma auttaa määrittelemään tavoitteet ja askelmerkit työnhaullesi. Hyvä suunnitelma on samaan aikaan tukipilari ja sattumalle tilaa antava, ko

Mistähän osaamisesta koko ikänsä työtön ihminen tekee hissipuheen. Nelikymppisenä ei oikein riitä että on "iloinen, positiivinen ja tulee toimeen toisten ihmisten kanssa". 

Vierailija
14/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko se sama tyyppi, joka vaatii johtotason työtä ilman mitään koulutusta ja kokemusta? 

Minulle kelpaa mikä tahansa työ josta maksetaan palkkaa enemmän kuin mitä tuet on.

Ap

Vierailija
15/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ensin kirjoittamaan niin työnantajat saattaa kiinnostuakin.

Vierailija
16/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vielä hissipuheita, vttu mitä paskaa. Jos kykenisin ajattelemaan kuin joku työnantaja, olisin varmaankin yrittäjä enkä työntekijä tai työtön!!

Vierailija
17/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksihommiin pääsi kävellen sisään tyyliin, yksi kurssi piti käydä tietenkin ja nuhteeton tausta, terveys ei enään kestä.

Vierailija
18/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jokainen tuntee näitä tyyppejä, jotka tosiaankin vaan ' menevät töihin', vaikkei olisi juuri mitään koulutustakaan. Itse tunnen tällaisia niin duunarihommista, siis ihan hanttihommista, ja myös akateemisesti koulutetuista. Tällaisia työpaikkaa jatkuvasti vaihtavia adhd-tapauksia. On se outoa.

Vierailija
19/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa on paras, ou jee 🥳🥳🥳🥳

Vierailija
20/26 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistyin heti valmistumisen jälkeen määräaikaiseksi paikkaan, jossa olin ollut harjoittelussa. Vuotta myöhemmin sain vakinaisen työn, toisaalta. Vuotta myöhemmin sain ylennyksen pomoksi. Viisi vuotta myöhemmin lähdin vielä isommaksi pomoksi toisaalle.

Tällaisella tiellä ollaan. Äänestelen jo Kokoomusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä