Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 60-vuotias eikä kukaan minua palkkaa!

Vierailija
04.06.2024 |

Eli hommailen tässä nyt 5 vuotta. Kuulemma syksyllä pääsen työkokeiluun mutta menen mielellään johonkin yhdistykseen kuin firmaan tekemään ilmaistyötä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 63,5 vee ja sain juuri koulutustani vastaavan paikan.

Vierailija
2/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala? Kaveri ei päässyt työvoimakoulutukseen (60 v.) koska ikä. Tai näin ainakin epäilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 64,5v, pääsen vuoden lopulla eläkkeelle. Aiemmin tein määräaikaisia työkokeilu-  ja pakkatukitöitä, ihan kivoja ja samat edut kuin normi töissä, lomat, lomarahat. Eikä haittaa välillä olla ansiosidonnaisella päivärahalla kuten nytkin olen.

Vierailija
4/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala? Kaveri ei päässyt työvoimakoulutukseen (60 v.) koska ikä. Tai näin ainakin epäilee.

Olen käynyt yli 60v uravalmennus kursseilla, halusin oppia netin käyttöä työnhaussa, sain opin ja nyt osaan netin kautta myös kirjata te-palvelun tehtävät työnhakua koskien. Kursseilla oli muitakin eläkepäiviä odottavia.

Vierailija
5/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu ei ole työpaikka eikä ole lomiakaan. 

Vierailija
6/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut ikätoverilta!

Vierailija
7/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä palkkaisi ketään ko. ikäistä, kun tuntuvat olevan ihan pihalla mistään työllisyyteen liittyvästä. 

Vierailija
8/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu ei ole työpaikka eikä ole lomiakaan. 

Kuitenkin jotain puuhaa, oli mukava työpaikka lähellä, palkkatukityössä  toisessa paikassa,  loma ja lomaraha.

Vierailija
9/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin saneerattiin vuosia sitten, kun olin 60 v. ja kun olin määräaikaisella työsopimuksella, niin sitä ei enää uusittu.

Enkä saanut enää uutta työpaikkaa, en myöskään päässyt enää millekään työllisyyskursseille vaikka hain aika monelle.

Huvittavin kommentti tuli eräältä kurssilta, jonne en päässyt. Paperissa luki: "Et tullut valituksi tälle kurssille, koska hakijoita oli enemmän kuin kurssipaikkoja," 😂

Vierailija
10/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jää työttömäksi, niin minusta on tärkeintä pitää päivä- ja viikkorutiineista kiinni. Esim. herätys joka aamu samaan aikaan, aamupala, pukeminen, peseytyminen, siivoukset, kaupassakäynnit, harrastukset, sosiaalinen elämä, nukkuminen yms. yms. Riippuen tietysti perheen koosta, varallisuudesta yms.

RUTIINEISTA ON PIDETTÄVÄ KIINNI!

Vierailija
11/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan työtä olet tehnyt?

Vierailija
12/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jää työttömäksi, niin minusta on tärkeintä pitää päivä- ja viikkorutiineista kiinni. Esim. herätys joka aamu samaan aikaan, aamupala, pukeminen, peseytyminen, siivoukset, kaupassakäynnit, harrastukset, sosiaalinen elämä, nukkuminen yms. yms. Riippuen tietysti perheen koosta, varallisuudesta yms.

RUTIINEISTA ON PIDETTÄVÄ KIINNI!

Miksi? 

Vierailija
13/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä kyllä palkkaisi ketään ko. ikäistä, kun tuntuvat olevan ihan pihalla mistään työllisyyteen liittyvästä. 

Niinhän sinä pölkkypää luulet. Totuus on päinvastainen, tuonikäiset tietävät sekä täystyöllisyyden että työttömyyden sekä toimintatavat molemmissa tapauksissa. Vertailupohjaa siis löytyy toisin kuin teiltä kakaroilta.

Vierailija
14/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapa kun pääset eläkkeelle. Sitten sinut revitään väkisin töihin, kun on niin kauhea työvoimapula. Olethan sinäkin kuullut puhuttavan siitä jo 40 vuotta. Nyt ne suuret ikäluokat ovat jäämässä ja pitää pidentää työuria jatkamalla työssäkäyntiä eläkeiässä. Sitä odotellessa ...

Kyllä meitäkin on, jotka saavat elämänsä ensimmäisen ja samalla viimeisen vakityön yli kuusikymppisenä. Minäkin, ensi pikahälytyksellä sijaiseksi ja sitten monen pätkän jälkeen vakinaistettiin. Valinnassa sijaiseksi suurin ansioni oli se, että olin työtön, saatoin aloittaa heti ja työnantaja sai suurimman mahdollisen työllistämistuen vuodeksi.

Vierailija
15/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä mikä ala sun kaverin tapauksessa? Olen parhaillaan työvoimakoulutuksessa jossa suurin osa on viiskymppisiä mutta mahtuu joukkoon pari kuuskymppistäkin. Yhdellä on vähemmän kuisi eläkeikään.  Olen itse epäillyt että tämä kyseinen koulutuserä on joku kokeilu jonka työllistämisvaikutuksella tullaan tekemään päätöksiä suuntaan tai toiseen. Itse toivon että tästä vielä noustaa. Muuten on todella pitkät seitsemän vuotta odotella alinta eläkeikää. Taloudellisesista vaikutuksista puhumattakaan.

Vierailija
16/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olisipa kiva keskustella asiasta enemmänkin.

Vierailija
17/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä mikä ala sun kaverin tapauksessa? Olen parhaillaan työvoimakoulutuksessa jossa suurin osa on viiskymppisiä mutta mahtuu joukkoon pari kuuskymppistäkin. Yhdellä on vähemmän kuisi eläkeikään.  Olen itse epäillyt että tämä kyseinen koulutuserä on joku kokeilu jonka työllistämisvaikutuksella tullaan tekemään päätöksiä suuntaan tai toiseen. Itse toivon että tästä vielä noustaa. Muuten on todella pitkät seitsemän vuotta odotella alinta eläkeikää. Taloudellisesista vaikutuksista puhumattakaan.

Opettaja. Haluaisi opiskella hoitoalaa mutta nähtävästi kun on kunnon tutkinto niin ei päässyt koulutukseen tai ikärasismi. 

Vierailija
18/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan koulutus?

Vierailija
19/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan koulutus?

Tietotekniikka. Kaikilla on taustaa alalta, oli pääsyvaatimus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi