Söisitkö E-pillereitä endometrioosin takia?
Kommentit (13)
En enää. Minulla niiden sisältämä pienikin hormonimäärä lisäsi pesäkkeiden kasvua.
Pillerit eivät ole ainoa eivätkä edes kovin tehokas hoitomuoto
Söin pitkään kunnes suu ja raajat puutui. Onneksi tajusin lopettaa. Lääkäreiden mielestä ei voinut olla hormonien aiheuttamaa. Myrkkyähän nuo ovat. Ties mitä pysyvää tuhoa aiheuttivat.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin sitä ennen kokeilisin vaikkapa itsehoitoa kannabiksella, mutta jos ei auta ja aivan sietämättömiä kipuja, niin olisko siihen muutakaan ratkasua tarjolla kuin nää pillerit?
Ei ole kipuja vaan uusiutuvia kystia ja vatsakalvossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin sitä ennen kokeilisin vaikkapa itsehoitoa kannabiksella, mutta jos ei auta ja aivan sietämättömiä kipuja, niin olisko siihen muutakaan ratkasua tarjolla kuin nää pillerit?
Ei ole kipuja vaan uusiutuvia kystia ja vatsakalvossa.
Aijaa? Monesti kuulee ihmisten valittelevan endometrioosikipuja..
Todennäköisesti kyllä. Ehkäisykeinona en käytä, sillä vie tunnetusti naisilta seksihalut, aiheuttaa masennusta jne. Minä en oikein ymmärrä, miksi e-pillereitä ei laitettu koskemaan ennemmin endometrioosin maksutonta hoitoa nuorten maksuttoman ehkäisyn sijaan.
Söin jonkin aikaa, mutta migreeni kroonistui, joten oli pakko lopettaa. Kaksi kertaa on leikattu. Lapsiluku on onneksi jo täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kyllä. Ehkäisykeinona en käytä, sillä vie tunnetusti naisilta seksihalut, aiheuttaa masennusta jne. Minä en oikein ymmärrä, miksi e-pillereitä ei laitettu koskemaan ennemmin endometrioosin maksutonta hoitoa nuorten maksuttoman ehkäisyn sijaan.
Ei multa ole vienyt seksihaluja todellakaan mutta onkin kyllä ollut vahva libido aina. Ainoa haittavaikutus limakalvojen kuivuminen mutta siihenkin on ratkaisut
Sinä sekopää olet jankannut jo ainakin vuoden tästä aiheesta.
Minipillereitä määrätään endon hoitoon. En söisi e-pillereitä turhaan.
Söin 6 vuotta. Auttoi, oli ihan välttämätön. Mutta sitten sain rintasyövän 😟. Nyt vaihdevuodet, kuukautiset ja endo loppuivat.
En, kun harva hormoni käy. Varmaan olisi joutunut leikkaukseen tai eri valmiste.
Erektiohäiriöön syön