Kun äitini nukkuu, muiden täytyy olla hipihiljaa, mutta, äiti ei itse anna valveilla ollessaan muiden nukkua.
Olen töistä lomalla ja vanhempieni luona käymässä pitkästä aikaa ja minulla on näiden päivien jälkeen univaje, vaikka luulisi, että lomalla voisi nukkua.
Äitini on aina ollut sellainen, että, kun hän nukkuu niin muiden täytyy melkeinpä lopettaa myös omat puuhat ja mennä myöskin nukkumaan ja olla hipihiljaa ettei äiti heräisi ja suuttuisi, kun hänen ei anneta nukkua. Esim minä olen iltavirkku ja menen myöhemmin nukkumaan, mutta aamulla, jos muu väki haluaisi nukkua vähän pidempään kuin äiti, joka nousee klo 8 niin siitä ei tule mitään. Äiti ei varsinaisesti tule avaamaan verhoja ja komentamaan ylös, mutta käyttäytyy niin ettei nukkumisesta tule enää mitään. Puuhaa omia juttujaan, kolistelee, saattaa alkaa imuroimaan, huudattaa telkkaria jne. Joskus, jos hälle saattaa tulla jotain asiaa niin paukkaa vain huoneeseen pälättämään johon toinen herää, että mitä ihmettä.
Olen aina miettinyt mistä tällainen käytös johtuu? Ajattelin jo tänään ennen aikojani lähteä takaisin kotiin, yksinkertaisesti siksi, että haluan nukkua!
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
No tällä 70-luvulla syntyneellä on sellainen pikkuinen hinku että töihin pitää mennä. Muistellaanpa tätä sitten yhdessä kun sinullakin on työ ja lapsia.
Ei helvetti, gen X:n edustaja sanoo noin? Olen pettynyt.
t. Toinen gen X
Naisilla on tapana kokea että oma siivouskäsitys, nukkumiskäsitys, syömiskäsitys jne on oikeita ja on oikeus olla vihainen muille jotka eivät jaa samaa käsitystä
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on tapana kokea että oma siivouskäsitys, nukkumiskäsitys, syömiskäsitys jne on oikeita ja on oikeus olla vihainen muille jotka eivät jaa samaa käsitystä
Miehillä on tapana esittää tällaisia yleistyksiä ja väittää, että se oma käsitys on yksi ainoa totuus
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet vanhempiesi luo nukkumaan. Nuku kotona.
Itse olen aina tehnyt vuorotyötä ja yövuoroja aika paljonkin. Aina kuitenkin olen pystynyt nukkumaan ja sanonut perheelle, että normaalia elämää saa olla vaikka nukunkin. Ainoa kielto on ollut se, että vieraita ja lasten kavereita ei ole saanut tuoda kotiin minun nukkuessa.
Mitä normaalia elämää, ettei saa olla kavereita?
No älä mene sinne. Hotelli? Oletko keskustellut äitisi kanssa ja muistaako sen. Korvatulpat, ovi kiinni? Hanki kuulokkeet hänelle jos tv huutaa. Miksi hän katsoo tv:tä päivällä ja noin paljon? Aivopesulaite voi olla joskus kiinni ja voi valita videot, kirjat? No kukin tavallaan.
Miksi alistut toisen tahalliseen perseilyyn ja et ota asiaa puheeksi sekä aseta tiukkoja rajoja hänelle jos hän haluaa sinut yökylään?
Miksi kukaan käy sukulaisissa yökylässä?