Isä ei tapaa kuukauteen 3kk ikäistä lastaan
Emme siis valitettavasti ole yhdessä. Nyt isä ilmoitti, että on tämän viikon mökillä etänä ja ensi viikon mökillä lomalla teini-ikäisen lapsensa kanssa ja sitten työmatkalla. Ei pysty tapaamaan vauvaa. Itsestä tuntuu jotenkin oudolta, onko kiintymyssuhdetta edes syntynyt? Isän mielestä ihan ok toimintaa ja pitää isyyslomaviikon heinäkuussa. Miten minun pitäisi suhtauta tällaiseen? Itse haluaisin siis tavata lastani useamman kerran viikossa, jos en asuisi yhdessä ja etenkin lomilla,mutta en tiedä onko vielä normaalin rajoissa jos ei halua tai käyttäytyy noin?
Kommentit (71)
No sitä miestä ei selvästikään kiinnosta. Hyvä, että asia selvisi jo nyt, niin ei tarvitse leikkiä mitään.
On normaalia. Vauva vielä niin pieni, tapaamiset muuttuu kun lapsi kasvaa.
On. Kun, kerran ette ole yhdessä.
Jos saman katon alla, niin saattaisi olla
muualla töissä.
Nyt on tärkeintä, että sinä jaksat ja sinä
olet vauvan lähellä.
Se on se tärkein. Ei vauva nyt muodosta suhdetta isään.
Hän muodostaa suhteen siihen lähimpään hoitajaan juuri nyt. Yhteen hoitajaan.
Siis sinä halusit lapsen, löysit sopivan miehen ja järjestelyn tuloksena olet itsellinen äiti?
Onhan meillä lapsia, jotka eivät näe äitiään vuosiin, mutta kaksi vanhempaa osaa silti kasvattaa heille yhteisen lapsen.
Kuukausi on älyttömän pitkä aika vauvalle. Eihän se edes tunnista isää tauon jälkeen.
Ja toisaalta vauva muuttuu ja oppii paljon kuukauden aikana. Miten isä pystyy olemaan erossa noin kauan?
Olin 2 kk ikäinen, kun äitini joutui sairaalaan eikä nähnyt minua kuukauteen. En muista asiaa, se ei ole jättänyt minuun jälkiä, en ole erityisen superläheinen minua silloin hoitaneen tätini kanssa.
Mitä ap siis haluaa kertoa - että lapsi ahdistuu, koska ei näe isäänsä, mutta tämä keskittyy vanhempaan lapseensa.
No en minäkään haluaisi rampata exän luona jatkuvasti. Ja noin pientä vauvaa ei vielä voi pitkäksi aikaa ottaa eroon äidistään, joten täysin luonnollinen valinta isältä.
Ei kai se kuitenkaan aio yksin hoitaa vauvaa viikon ajan silloin heinäkuussa? Ei vauva muista isää enää.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi on älyttömän pitkä aika vauvalle. Eihän se edes tunnista isää tauon jälkeen.
Ja toisaalta vauva muuttuu ja oppii paljon kuukauden aikana. Miten isä pystyy olemaan erossa noin kauan?
Noin pieni vauva ei tajua vielä tuollaisia asioita. Oppii tuntemaan isänsä, kun taas viettävät aikaa yhdessä. 3kk ikäiselle äiti on tärkeämpi, koska imetys on vielä keskeisessä roolissa ja lapsi elää symbioosissa äidin kanssa. Onhan sitä isejä, jota ovat pitkillä työkomennuksillakin ja silti saavat oikein hyvin luotua suhteen lapsiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Olin 2 kk ikäinen, kun äitini joutui sairaalaan eikä nähnyt minua kuukauteen. En muista asiaa, se ei ole jättänyt minuun jälkiä, en ole erityisen superläheinen minua silloin hoitaneen tätini kanssa.
Mitä ap siis haluaa kertoa - että lapsi ahdistuu, koska ei näe isäänsä, mutta tämä keskittyy vanhempaan lapseensa.
Miksi alapeukut, jos kertoo oman kokemuksensa siitä, miten tuollainen ero vauva-aikana vaikuttaa. Ei mitenkään! Jos ko. aikana hoitaja on turvallinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se kuitenkaan aio yksin hoitaa vauvaa viikon ajan silloin heinäkuussa? Ei vauva muista isää enää.
Vauvat tottuvat nopeasti. Ei ne muutenkaan muista kovin pitkälle, joten mitään pahaa ei tapahdu, vaikka vauva olisikin isyysloman ajan isänsä kanssa. Noin pienelle vauvalle riittää, että tarpeista huolehditaan.
Miesviha-aloitus osa 98297897089047928789
Olisit valinnut kiltin ja kunnollisen miehen niin sinulla olisi luotettava kumppani. Tuollainen jännämies ei lapsia hoida.
Minusta ei ole normaalia, että tehdään lapsia ja sitten erotaan ennen kuin vauva ehtii edes taaperoikään. Taisi olla vahinkolapsi.
Vierailija kirjoitti:
No miksei hoitaisi? 3kk ikäinen vauva ei muista muutenkaan edes tunti sitten tapahtuneita asioita. Äänet tunnistaa ja se riiittää. Pieni vauva myös sopeutuu nopeasti, jos siitä huolehditaan asianmukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Läheisriippuvuus liittyy enemmän naisaivoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. 3kk ikäisellä vauvalla ei ole vielä ajantajua. Äidille se voi olla pitkä aika olla yksin vastuussa, mutta vauvaa asia ei kiinnosta. Sille riittää, että on turvallinen hoitaja huolehtimassa perustarpeista.
Vierailija kirjoitti:
Et taida ymmärtää vauvoista mitään?
Miksi teit lapsen tuollaisen miehen kanssa. Oliko komea joten ajattelit että se on myös hyvä kumppani joka haluaa olla lapsen kanssa joten harrastit seksiä sen kanssa ja ilman kumia tietenkin. Kyllä naisilla on paljon opittavaa vielä. Kelpuutatte komean miehen ja sitten ihmettelette miksei se halua nähdä lastaan 3 kuukauteen.