En taaskaan päässyt kouluun.
Hain opintolinjalle, jolle on tosi helppo päästä. Ei tullut taaskaan paikkaa. Koulut ei ole mua varten.
Kommentit (41)
Mitä ihmettä se kouluilla teet, jos niitä on jo noin paljon käyty. Mene Töihin!
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä pääse yamk:ia lukemaan, jos sulla ei ole amk-tutkintoa. Ensin se ja sitten jatko-opinnot.
Koulutus olisi ollut todellakin riittävä. Mulla oli työhuoneen koneessa liian vanha käyttöjärjestelmä. En saanut kuvayhteyttä toimimaan. Haastattelu hylätty.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se kouluilla teet, jos niitä on jo noin paljon käyty. Mene Töihin!
Mä olen töissä. Mulla on oma toiminimi, jo kolme vuotta. Opintojen ja tiedon takia sinne hain. Yhteiskunta olisi voinut auttaa mua hiukan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä pääse yamk:ia lukemaan, jos sulla ei ole amk-tutkintoa. Ensin se ja sitten jatko-opinnot.
Koulutus olisi ollut todellakin riittävä. Mulla oli työhuoneen koneessa liian vanha käyttöjärjestelmä. En saanut kuvayhteyttä toimimaan. Haastattelu hylätty.
Mulla on kaksi tietokonetta. Työhuoneen tietokone on verkossa vain silloin, kun olen työhuoneella. Liian vanha käyttöjärjestelmä teamsiin.
Hain sellaiseen kouluun, jonne kaikki pääsee. Minä en sitten päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Silloin et ole täyttänyt jotain sellaista vaatimusta joka on ehtona ihan kaikkien sisään pääsylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein jaksa ymmärtää tätä. Hain opintolinjalle, jolle kaikki hakijat ovat päässeet viime vuonna. Taas hylsy.
Kannattaa varmaan lukea ne vaatimukset? Jos kerta YAMK:hon hait, niin onko sinulla aikaisemmat opinnot vaatimusten mukaan suoritettu?
Oli. En saanut nettiyhteyttä toimimaan haastattelussa. Liian vanha käyttöjärjestelmä. Sain hylätyn haastattelusta.
No, siellähän se syy sitten oli! Mitä valitat, jos et ole haastattelua varten hoitanut valmiiksi nettiyhteyksiä kuntoon! Ne hylkää autoomaattisesti kaikki, joilla tekniset vaatimukset ei täyty, siis tässä tapauksessa jos henkilöä ei saatu haastateltua. Samoin menee, jos kaikkia tarvittavia papereita ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat oudolta jankkaajalta.
Veikkaan, että jos se videohaastattelu olisi toiminut, niin hylky olisi tullut vielä suuremmalla syyllä. Henkilö aloittaa juttunsa, ettei päässyt taaskaan ja jankkaa sitä ja vasta monta viestiä myöhemmin sanoo todellisen syyn, ettei tehnyt videohaastattelua ja sen takia hylättiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin et ole täyttänyt jotain sellaista vaatimusta joka on ehtona ihan kaikkien sisään pääsylle.
Haastatteluun kutsutaan vain, jos ehdot täyttyvät. Tietokeessa oli liian vanha käyttöjärjestelmä Teamsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat oudolta jankkaajalta.
Veikkaan, että jos se videohaastattelu olisi toiminut, niin hylky olisi tullut vielä suuremmalla syyllä. Henkilö aloittaa juttunsa, ettei päässyt taaskaan ja jankkaa sitä ja vasta monta viestiä myöhemmin sanoo todellisen syyn, ettei tehnyt videohaastattelua ja sen takia hylättiin.
Ei. Tein äänihaastattelun ja tehtävät katsottiin. No ei voi mitään.
Olen superhuono valintakokeissa ja hastatteluissa. Sitten taas todella hyvä opiskelija ja ahkera. Teen tehtävät yli vaaditun.
Teen tehtävät todellakin yli vaaditun. Minulle ne ei ole mitään suoritettavia kurssitehtäviä, vaan mietin, miten voin hyödyntää niitä työssäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hait tietty jonnekin amk-puolelle. Hae esimerkiksi ammattikouluun.
Mulla on kaksi ammattikoulututkintoa ja kaksi ammattitutkintoa.
Ja silti et tajua että etusijalla haussa ovat ne joilla ei ole yhtään tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hassua, koska olen oikeasti luova ja kehittelen ihan uusia tekniikoita. Olisin halunnut valtiolta hiukan apua koulutuksen muodossa.
Pitää tehdä ja tutkia asia itse. Sitten taas.
Sulla on asenne, että tiedät jo parhaiten ja vain sulla on annettavaa, hmmmph.oletko lainkaan opetettavissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastatteluun kutsutaan vain, jos ehdot täyttyvät. Tietokeessa oli liian vanha käyttöjärjestelmä Teamsiin.
Ihan sama kuin valittaisit, että menit pääsykokeisiin, mutta sinulla ei ollut henkilötodistusta mukana!
Se haastattelu on pakollinen, jos et sen verran viitsi varmistaa tekniikkaa kuntoon ja tarvittaessa vaikka lainata uudempaa konetta, että saat sen Teamsin toimimaan, niin saat sen hylyn joka ikinen vuosi. Kyllähän tuo osoittaa vaan piittamattomuutta sinun puoleltasi ja kyseenalaistaa, että onko sulla edes motivaatiota koko hommaan! Teams muuten toimii aika vanhoillakin koneilla, päälle puhelimilla ja tabletilla. Miten iän ikuisilla laitteilla oikein niitä yrityshommia oikein teet? En ymmärrä, miten nykyajan yrittäjä pärjää ilman Teamsiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan kymmenes hylsy koulusta. Näköjään mua ei ole luotu opiskelemaan.
Miten olet tähän mennessä valmistautunut kouluun hakuun ja mahdollisiin pääsykokeisiin?
Yksi googlaus YAMK haku videohaastattelu:
Valintakokeen 1. osa on kirjallinen aineistokoe. Aineistokoe järjestetään verkossa Xamkin Open Learn -alustalla 15.2.2024. Aineistokoe mittaa tiedon käsittelyä ja siinä käytettävä aineisto annetaan etukäteen (tarkemmat ohjeet valintakoekutsussa).
Valintakokeen 2. osa on haastattelu, johon kutsutaan ensimmäisestä osasta parhaat pisteeet saaneet, hakukelpoiset hakijat. Haastattelut järjestetään 13.-14.3.2024, Teams-sovelluksen välityksellä.
Hakijan on suoritettava hyväksytysti valintakokeen molemmat osat.
https://www.xamk.fi/koulutus/yamk-valintakokeet-ja-ennakkotehtavat/
Varmaan joka YAMK:ssa sama juttu! Et tee haastattelua, niin ei sinulla ole mitään mahdollisuutta päästä sisälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mitähän sä niilläkin teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mitähän sä niilläkin teet?
Pyöritän omaa yritystä. Hoidan tuotekehittelyn, valmistuksen ja markkinoinnin. Teen markkinointimateriaalit itse ja hoidan kuvat myös. Yhteiskunta ei ilmeisesti halua tukea minun tapaisiani ihmisiä.