Pomo sanoi, sen mitä ajattelinkin: yyteissä etätyöntekijöiden palli heiluu
Eli toimistolle tulevat ovat yyteissä vahvimmilla, koska he ovat sitoutuneita firmaan. Hän epäilee että työntekijöiden saattavan ottaa jopa nokkaunet kesken työpäivän.
Kommentit (30)
Onko tietoa että onko vasen vai oikea palli joka heiluu? Mikä sinällään on kyllä outoa, kun kepekset on samassa kassissa noin niin kuin lähtökohtaisesti.
Tuollaisesta firmasta sitä lähtisi ihan mielellään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa säälittävää, etätyössä vaikka ottaisi nokkaunet tauolla niin työntekijä on lähtökohtaisesti lähes aina tehokkaampi kuin toimistolla, missä ainakin itsellä päivä menee rupatteluun kun koko ajan joku tulee jutulle.
Miksi et pidä videota päällä, jotta pomo näkee sinut ja luottamus säilyy?
AP
Pomokin on etätöissä. Pitäisikö meidän kytätä toisiamme kameralla koko ajan?
100% etätyössä olevilla on kieltämättä se huono puoli työnantajan kannalta etteivät he välttämättä ole yhtä sitoutuneita työyhteisöön, jos eivät ole juuri ketään livenä tavanneet. Itse työnteossa tuskin on suurta eroa, ellei työnkuvaan sisälly esim. nuorempien työntekijöiden perehdyttämistä, joka on paljon tehokkaampaa jos molemmat ovat samassa paikassa.
Itse olen toimistolla lähes päivittäin ja osa samassa tiimissä olevistakin on, mutta eri toimistolla. Eli työn kannalta ihan sama vaikka olisin etänä, mutta toisaalta pääkonttorilla työskentelevänä näen lähes päivittäin firman koko johtoryhmän.
Me nähdään pari kertaa kuussa keskiviikkoisin koko tiimi ja onhan se kivaa mutta työteho on alempi toimistolla.
Suomalaiset orjat on aivopesty niin hyvin, ettei ole pelkoa että niiden työteho laskisi, vaikka palkkaa alennettaisi puoleen ja lomat poistettaisi. Etätyö on siunaus ettei tartte mennä konttorille hullujen sekaan.
Naapurimaassa työskennelleenä tiedän että siellä ruokatunnit ja kahvitunnit pidetään ja työnantaja tarjoaa aamupalat ja lounaat kerran kuussa jne.. Palkkatasokin parempi kuin täällä. Nyt en puhu siis venäjästä. :-P
Ei ihme että burnoutit yleistyy, kun liikaa stressataan jonkun työn tekemisen tai opiskelun takia. Ottakaa rennommin vaan. Ei se maailma pelastu sillä että työnteon takia menettää terveytensä..
Tosin ei se taida pelastua muutenkaan, mutta onpahan sentään hauskempaa se lyhyt aika minkä täällä pallolla pyörii, kun ei kokoaika mieti jotain tulostavoitetta tms sontaa. Antaa orpo-pojan yrittää saada eu kurjala suomi nousuun. Taitaa nousta ainakin työttömyysluvut ihan uusiin huippuihin. Terveisin sekoomus! :-D
Mun pallit heiluu muutenkin kun porailen poikaystävääni takaluukkuun.
Minä teen 100% etänä, mutta kävisin mieluusti vaikka 2pv/vko toimistolla. Tämä vaan ei ole vaihtoehtona, koska firma on "rakennettu" niin, että kaikki tekee etänä, pari jopa muista maista. On vaan sen verran mielenkiintoinen pesti, että en pelkästään tämän takia ole ainakaan vielä vaihtamassa firmaa.
Näin me ollaan kaikki erilaisia!
Vierailija kirjoitti:
100% etätyössä olevilla on kieltämättä se huono puoli työnantajan kannalta etteivät he välttämättä ole yhtä sitoutuneita työyhteisöön, jos eivät ole juuri ketään livenä tavanneet. Itse työnteossa tuskin on suurta eroa, ellei työnkuvaan sisälly esim. nuorempien työntekijöiden perehdyttämistä, joka on paljon tehokkaampaa jos molemmat ovat samassa paikassa.
Itse olen toimistolla lähes päivittäin ja osa samassa tiimissä olevistakin on, mutta eri toimistolla. Eli työn kannalta ihan sama vaikka olisin etänä, mutta toisaalta pääkonttorilla työskentelevänä näen lähes päivittäin firman koko johtoryhmän.
"etteivät he välttämättä ole yhtä sitoutuneita työyhteisöön, jos eivät ole juuri ketään livenä tavanneet." miksi pitäisi olla sitoutunut työyhteisöön ja mitä ihmettä sillä edes tarkoitat?
Mulkkutalkootko vai miksi palli heiluu?