Oletko valmis tekemään kahta työtä?
Vapaa-ajan huvitteluksi lasketaan se että saa nukkua vähintään 5 tuntia. Iltavuoro marketin kassalla ja sen jälkeen aamu menee jossain toisessa töissä ja sen jälkeen sama uudestaan joka päivä.
https://www.pam.fi/artikkelit/ei-kokoaikatyota-vaan-kahta-tyota/
Kommentit (43)
Teen jo 8 h päivä 5 pv viikossa ja enempää en kyllä jaksaisi. Tuostakin raatamisesta kokopäivätyössä jää käteen vaan 1800 e/kk.
10 tuntia viikossa, muuta työtä en ole saanut. Kyllä vtuttaa
Olen tehnyt. En tee enää. On tosi raskasta, kun pitää pyöräillä molempiin. Kymmenen kilsaa on tullut päivässä työmatkapyöräilyä, niiden työpaikoilla tehtävien töitten lisäksi. 55 täyttäneelle se on ihan liian raskasta.
Myös päivä venahtaa pitkälle kahta työtä tehdessä, koska osa-aikatyöhön ei sisälly mitään ruokataukoa, vaan se on sitten töiden välissä kotona pidettävä. Kaksi työtä ei ole siis mitenkään hyvä asia, vaan se syö ihmistä enempi kuin auttaa.
Mieluummin kuolen kuin teen kahta hommaa saman päivän aikana.
Halutaan että pienituloiset tekee kahta työtä, tyytyy halvempaan asuntoon kaukana työpaikoista, eikä vallankaan hanki lapsia jos niihin ei kerran ole varaa ilman tukia. Ja sitten ihmetellään kun ihmiset ei hanki lapsia ollenkaan, tai hankkivat vähemmän ja/tai myöhemmin.
Miten olisi jos nostettaisiinkin minimipalkkaa. Nythän amerikan yhdtsvqlloissa mäkkärin työntekijäkin saa 20$ per tunti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sais ensin sen yhden.
-työtön
Tasan ei käy nallekarkit. Minä teen kahta työtä vaikka sairastan syöpää ja olen vanhuuseläkkeellä. Nyt alapeukuttamaan!
Miksi? Onko sinulla oikea syy, vai vietkö nuorilta työt huvin vuoksi?
Taiteellisista syistä. Töitä tarjotaan enemmän kuin jaksan tehdä. En ole niitä pyytäny, päinvastoin ehdottanut että työllistäkää mieluummin nuorempia. Mutta ehkä toisilla on enemmän osaamista kuin toisilla?
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi jos nostettaisiinkin minimipalkkaa. Nythän amerikan yhdtsvqlloissa mäkkärin työntekijäkin saa 20$ per tunti
Ulkomailla ravintolatyöntekijän palkka on tavallista pienempi sen takia, että siellä on vakiintunut tippisysteemi, ja tippien katsotaan parantavan heidän ansioitaan, minkä takia palkka pidetään normaalia pienempänä. Jos siis ulkomailla menee paikkaan, jossa opas kertoo, että tippiä kuuluu antaa ravintolassa, silloin ko. työntekijät saavat osan elantonsa siitä, mitä ihmiset maksavat saamastaan palvelusta ylimääräistä.
Kovasti odotan, että pääsisin eroon tästä yhdestäkin.
Olen tehnyt nuorempana. Enää en siihen lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-työtön
Satonen & Kokoomus ovat jo ilmoittaneet että tänne halutaan jenkkilän kaltaiset työmarkkinat, elikkä tarjolla on vaina osa-aika työtä minkä takia joudut tekemään töitä kahdessa ellet peräti kolmessa paissa, siihen sivuun sitten päälle sellainen "side hustle" kuten monet tekevät jenkkilässä. Siinä sinun tulevaisuus.
6 tuntia nakkitehtaalla.
4 tuntia marketin kassalla.
Viikonloppuisin ulkoilutat koiria 4-6 tuntia (side hustle).
Kukaan ei käy parturissa. Hiukset leikataan itse.
Vierailija kirjoitti:
Halutaan että pienituloiset tekee kahta työtä, tyytyy halvempaan asuntoon kaukana työpaikoista, eikä vallankaan hanki lapsia jos niihin ei kerran ole varaa ilman tukia. Ja sitten ihmetellään kun ihmiset ei hanki lapsia ollenkaan, tai hankkivat vähemmän ja/tai myöhemmin.
Iltis on vain klo 17.00 asti ja vain arkipäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltis on vain klo 17.00 asti ja vain arkipäivinä.
Koulu päättyy eka-tokaluokkalaisilla usein jo 12.00.
Tosin hallitus leikkasi sovitellut päivärahat, en tiedä saako ensi syksynä iltisohjaajia.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt kolmea työtä viimeiset 30 vuotta. Jatkan yhä.
Minäpäs teenkin neljää työtä jo 40 vuotta, ja nukun vain tunnin yössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-työtön
Tasan ei käy nallekarkit. Minä teen kahta työtä vaikka sairastan syöpää ja olen vanhuuseläkkeellä. Nyt alapeukuttamaan!
Taiteellisista syistä. Töitä tarjotaan enemmän kuin jaksan tehdä. En ole niitä pyytäny, päinvastoin ehdottanut että työllistäkää mieluummin nuorempia. Mutta ehkä toisilla on enemmän osaamista kuin toisilla?
Eli sinulla on erikoistyö, mikä vaatii taiteellisuutta, mitä muilla ei välttämättä ole. Sen työn jatkamisen eläkkeellä vielä ymmärrän.
Olen tehnytkin ja olen myös jatkossa valmis tekemään, jos yhden työn palkka ei riitä elämiseen tai on vaikka jokin suurempi hankinta tai lomareissu tiedossa.
Kovasti yritän toista löytää, koska yhdellä osa-aikaisella ei elä, mutta olen valitettavasti niin vanha (viisikymppinen eli vielä pitäisi jotenkin porskuttaa parikymmentä vuotta eläkeikään saakka), että minkäänlaisen työn saaminen on todella vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-työtön
Taiteellisista syistä. Töitä tarjotaan enemmän kuin jaksan tehdä. En ole niitä pyytänyt, päinvastoin ehdottanut että työllistäkää mieluummin nuorempia. Mutta ehkä toisilla on enemmän osaamista kuin toisilla?
Eli sinulla on erikoistyö, mikä vaatii taiteellisuutta, mitä muilla ei välttämättä ole. Sen työn jatkamisen eläkkeellä vielä ymmärrän.
Taiteilijat eivät yleensä lopeta työntekoa eläkkeelle jäätyään. Hommia tehdään niin kauan kuin pystytään, ja tilaajilla on oikeus tarjota toimeksiantoja kenelle ne haluavat.