Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asunto ei viilene?

Vierailija
03.06.2024 |

Meillä on sisällä 25,2 astetta. Päivisin pidetään verhot kiinni ja ikkunat kiinni. Iltapäivisin ja iltaisin ilmastointikone on päällä (putki ikkunasta ulos). Aina kun ulkona on alle 25 avataan ikkunat ja laitetaan läpiveto. Eilen illallakin pidettiin läpivetoa viisi tuntia, kun ulkona oli noin 17-18 astetta. Silti asunto ei viilene vaan pysyy noin 25 astetta sisällä koko ajan. Öisin en saa nukuttua kun on hiki, öisin ei voi pitää ikkunaa auki viereisen autotien melun takia. Neuvoja?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinät varanneet talossa jo sen lämmön! Ilmastointilaite päälle tarvittaessa 24h.

Vierailija
22/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin, onhan sen putken ympärys tiivis? Moni tuntuu heittävän tuon putken suunnilleen avoimesta ikkunasta pihalle, ja eihän se ilma mihinkään viilene, jos samaan aikaan pääsee lämmintä ilmaa sisälle. Toiseksi, rakenteet ovat monesti niin lämpimät ettei se ilmastointikone kykene asuntoa välttämättä kauheasti viilentämään. Jos haluaa oikeasti viileämmän asunnon, niin sitten pitää hankkia ilmalämpöpumppu.

Onko putki hyvin eristetty? Sehän kuumenee ihan hitosti ainakin niissä halvoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin on niin että kun tässä on melkein joka päivä ollut 28 astetta, niin ulkoseinät varaa niin paljon lämpöä että saan jäähdytettyä asunnon alimmillaan 28 asteeseen. Ei voi mitään. Toivotaan että Suomessa ei ala yleistymään mitkään 40 asteen lämpötilat kun rakennukset on tällaisia. 

Kesät on lyhyitä Suomessa, pohdin miten olisi jos ei olisi noita seiniä 8kk vuodessa kun täällä ollaan kylmässä.

Vierailija
24/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan täyttä höpöä että pitäisi olla tiivis ikkuna mistä menee ulos. Käyttöohjeissakin lukee että ei, vaan pitää olla ilman kiertoa myös muualta. Myöskin kaikki Kuluttajaliiton tekemät testit on tehty päästämällä samalla ilmaa sisältä. Ilmastointilaite valitettavasti ei ole ilmalämpöpumppu. Sillä saa kyllä huoneen tai kaksi viileänä pysymään yön mutta ei sen enempää.

Vierailija
25/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli siirrettävä ilmastointikone. Hirveä meteli ja tuntui, että se repi kuumaa ilmaa sisälle sitä mukaa kun se yritti hönkiä kuumaa ilmaa ulos. Ihan turhanpäiväinen laite. Onneksi taloyhtiössä herättiin tähän päivään ja meillä saa osakkaat asentaa ilp:n omalla kustannuksella ja taloyhtiön määräämin edellytyksin. Ensi viikolla tulee ilp, loppuu kuumassa kärvistely.

Vierailija
26/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lasitettu parveke? Huomasin itse liian hitaasti, että jos lasit on kiinni ja aurinko porottaa niihin, parvekkeesta tulee suuri lämpöpatteri. Se viilenee vasta syksyllä, jos lasitus ei ole täysin auki aina kun on viileämpää, kuten öisin.

Vierailija
27/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin on niin että kun tässä on melkein joka päivä ollut 28 astetta, niin ulkoseinät varaa niin paljon lämpöä että saan jäähdytettyä asunnon alimmillaan 28 asteeseen. Ei voi mitään. Toivotaan että Suomessa ei ala yleistymään mitkään 40 asteen lämpötilat kun rakennukset on tällaisia. 

Kesät on lyhyitä Suomessa, pohdin miten olisi jos ei olisi noita seiniä 8kk vuodessa kun täällä ollaan kylmässä.

Joo parempi näin päin kun ilman seiniä. Toivottavasti rakentamisessa aletaan miettimään tän ilmastonmuutoksen myötä myös näitä toisen ääripään sääilmiöitä eli jos kesä alkaa kestämään 4 kuukautta ja joka päivä porottaa täydeltä taivaalta. Tukalaa tulee ja käy terveyden päälle ilman ilmastointia. 

Vierailija
28/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään  viilene. Rakenteet ovat lämpimät pitkän aikaa

Vierailija
29/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli siirrettävä ilmastointikone. Hirveä meteli ja tuntui, että se repi kuumaa ilmaa sisälle sitä mukaa kun se yritti hönkiä kuumaa ilmaa ulos. Ihan turhanpäiväinen laite. Onneksi taloyhtiössä herättiin tähän päivään ja meillä saa osakkaat asentaa ilp:n omalla kustannuksella ja taloyhtiön määräämin edellytyksin. Ensi viikolla tulee ilp, loppuu kuumassa kärvistely.

Ai jaa, mulla tuo siirrettävä ilmastointilaite toimii erittäin hyvin. Pidän lämpötilan sisällä 22-23 asteessa. Voisi jäähdyttää vieläkin kylmemmäksi, mutta tuo on mielestäni ihan hyvä. 

Vierailija
30/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siirrettävä ilmastointilaite parvekkeella. Siitä mistä tulee kylmää ilmaa viritin pahvista putken joka tuo viileän ilman sisään. Lämpö ja melu jää parvekkeelle. Saan sisäilman vaikka 16 asteiseksi.

Vierailija
31/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla siirrettävä ilmastointilaite parvekkeella. Siitä mistä tulee kylmää ilmaa viritin pahvista putken joka tuo viileän ilman sisään. Lämpö ja melu jää parvekkeelle. Saan sisäilman vaikka 16 asteiseksi.

Miten se on mahdollista? Missä päin asut? Täällä on yölläkin 20 astetta. 

Vierailija
32/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei ole ulkoilmaan tarkoitettuja sähkölaitteita. 

Vierailija
33/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota siirrettävää jäähdytintä ei saa jättää yksin pöhisemään.

Vierailija
34/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kivat 29 mut lämpö ei luita riko ja se on kesän merkki jos hiki haisee.;)

Vierailija
35/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on mahdollista? Missä päin asut? Täällä on yölläkin 20 astetta. 

Mikä tuossa on muka ihmeellistä? Kolmas kesä jo kun näin pelaa ja hyvin pelaa. Tuo asuntoon pienen ylipaineen niin kuuma ilma suorastaan pakenee ulos. Pidän sitä päällä 20 asteessa päivisin niin seinät pysyy viileänä eikä kämppä lämpene sitten yöksikään vaikkei ole päällä. Ihan turhaa asentaa siirrettävä ilmastointilaite sisätiloihin.

Vierailija
36/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa nyt hyvät ihmiset kun kerrankin on lämmintä! 

Vierailija
37/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 muka liikaa? Mulla 30 ja öisin partsin ovi koko yön auki ja laskee asteen-pari.

Ja on ihan ok tuo 30?

Vierailija
38/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 ei ole mitään. 

Vierailija
39/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa nyt hyvät ihmiset kun kerrankin on lämmintä! 

Nauti itse 24/7 kolmenkymmenen asteen lämpötilasta sairaana ihmisenä joka ei pääse juuri poistumaan kotoaan.

Vierailija
40/49 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointilaitteet on tosi halpoja nykyisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän