Miespuolisen työkeverin sanat pysäyttivät
Valitin jotain, että mieheni oli unohtanut lapsen hammaslääkärin. Työkaveri totesi tyynesti, että asiat, jotka ei kiinnosta, eivät vain jää mieleen.
On aika karua huomata, että omaa miestä ei kiinnosta meidän perheen asiat, koska unohtelee niitä tämän tästä. Oman työnsä ja omiin harrastuksiinsa liittyvät asiat hoitaa säntillisesti.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tietää että sä kuitenkin huolehdit niistä niin on yksi asia hänelle vähemmän muistettavaa. Jos sopisitte että mies hoitaa jatkossa lapsen asian x etkä puuttuisi siihen mitenkään niin voisi alkaa muistaa.
Luulen että on taas kerran tästä kyse. Ap haluaa pitää kaikki lapsen asiat omissa käsissään, mutta sälyttää vastuun ja varsinaisen toteutuksen isälle. Jos miehellä olisi oikeasti vastuu lapsen hampaidenhoidosta, niin suhtautuminen olisi säntillisempää.
Voi elämä. Saatiin tämäkin naisen syyksi 🥴
Mutta tää on valitettava fakta. Olen omassa lähipiirissä nähnyt kuinka äiti pitää niin tehokkaasti lankoja itsellään eikä suostu luovuttamaan niitä edes pyynnöstä miehelle ja mies sitten kokee ulkopuolisuutta. Ja sitten voi käydä juuri näin kuin kävi ap:lle.
Miksi sinä valitat tuollaisia työkaverillesi?
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkea tarvitse muistaa, nykyisin on laitteita, joihin voi laittaa muistutuksen.
Mutta mies ei kokenu muistutuksen arvoiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkea tarvitse muistaa, nykyisin on laitteita, joihin voi laittaa muistutuksen.
Ei muistanut laittaa muistutusta päälle. Ei se ihme ole että aivot eivät toimi.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten on vaan pahemman luokan unohtelija. Oma kumppani meinaa unohtaa jopa itse sopimiaan menoja, just oli lupaamassa serkulleen yöpaikkaa, kun totesin, että hällä on jo aikasemmin sovittu meno (ja siis hänen oma meno, ei mikään minun ehdottama) just sillon eikä ole kotona. Ja ei ees ollu eka kerta.
Mikä tällaista ihmistä vaivaa?
Eräs äiti unohti vauvan vaunuihin nukkumaan kaupan ulkopuolelle. Huomasi vasta kotiin palattuaan. Joskus vain ajatus pätkii pahemman kerran. Tämä tapahtui kauan sitten. Enää ei taida olla tapana jättää vauvaa vaunuihin valvomatta.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksihän pitäisi kiinnostaa?
Ai sinusta on ok, jos ihminen ei ole kiinnostunut lapsestaan.
Ei se nyt ihan noinkaan mene, että unohtaa, jos ei kiinnosta.
Tapahtuiko silloin jotain muuta isoa ja huomiota vaativaa, esim.?
Itse unohdin tärkeän vapaaehtoistyö- menon, koska jouduin käymään sairaalassa lapseni kanssa ja samalla myös sinne yllättäen joutuneen sukulaisen luona. Noloa, mutta ei kerro välittämisen puutteesta välttis.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole valittamista, jos joku sanoo jotakin. Pesukone hajosi eilen. Mies unohti lapsen hammaslääkärin. Sitten voi puhua valittamisesta, jos joku marmattaa pitkät ajat, tyyliin "voi miten hirveää, kun pesukone hajosi. Nyt on pakko ostaa uusi. En kestä tätä, aina mulle 99tapahtuu jotain ikävää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten on vaan pahemman luokan unohtelija. Oma kumppani meinaa unohtaa jopa itse sopimiaan menoja, just oli lupaamassa serkulleen yöpaikkaa, kun totesin, että hällä on jo aikasemmin sovittu meno (ja siis hänen oma meno, ei mikään minun ehdottama) just sillon eikä ole kotona. Ja ei ees ollu eka kerta.
Mikä tällaista ihmistä vaivaa?
Aivot toimivat eritavalla kuin sinulla.
Introverttinä miehenä sanon, että itse menetän ajantajun ja en pysty moniajoon. Se mikä oli 5 minuuttia kirkkaana mielessä, että nyt pitää se hoitaa, voinkin herätä asiaan tunnin päästä ja huomata että unohdin asian.
Monelle perheenisälle työ on tärkein asia, koska sillä elätetään perhe.
Jos mies unohtaa vaimon ja /tai lapsen syntymäpäivän tms. siten voit miettiä miehen prioriteettejä.
Hammaslääkäri voi unohtua keneltä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole valittamista, jos joku sanoo jotakin. Pesukone hajosi eilen. Mies unohti lapsen hammaslääkärin. Sitten voi puhua valittamisesta, jos joku marmattaa pitkät ajat, tyyliin "voi miten hirveää, kun pesukone hajosi. Nyt on pakko ostaa uusi. En kestä tätä, aina mulle 99tapahtuu jotain ikävää".
No kukin tyylillään. En minä ainakaan mitään tuollaista puhuisi puolisosta työkavereille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päivässä 100 eri asiaa muistettavana ja uusia tulee kokoajan. Koska ehdin ne kirjata ja koska ehdin lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päivässä 100 eri asiaa muistettavana ja uusia tulee kokoajan. Koska ehdin ne kirjata ja koska ehdin lukea?
Mutta meinaat, että ap:n pitäisi muistaa myös miehen puolesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta meinaat, että ap:n pitäisi muistaa myös miehen puolesta
Kuka niin on väittänyt?
Enemmistö miehistä ei ole kotiäitejä, vaikka ideologia ja media niin väittääkin.
Vierailija kirjoitti:
Enemmistö miehistä ei ole kotiäitejä, vaikka ideologia ja media niin väittääkin.
Miiä sitten? Ei ole naisistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se ihan noin mene. Kiinnostuksen kohteita on yleensä enemmän kuin yksi. Ei niitä kaikkia voi samaan aikaan ajatella.
Sitten pitää ajatella niitä tärkeysjärjestyksessä ensimmäisinä olevia.
Ja näin mies tekikin.
Se on tuossa hyvä puoli, että eron jälkeen mies ei valita, kun lapsen äiti sai lähihuoltajuuden. Ihmeen usein täältä saa lukea miesten kommentteja, miten miehiä ei kiinnosta omien lasten asiat ja yhtä usein saa lukea, miten epäreilusti naisia suositaan huoltajuusasioissa.
Aijaa. Kyllä minäkin olen unohtanut lasten hammaslääkäriaikoja, ja puheterapeuttiaikoja, ja vaikka mitä aikoja vaikka lapset kiinnostaakin. Välillä vaan asiat karkaa mielestä, etenkin jos on monta rautaa tulessa.
Rassaa se, että pitää aikuista ihmistä muistutella asioista, kun se voisi huolehtia itse muistilaput ja känykkämuistitukset jos ei muuten muista. Ei muakaan kukaan muistuttele.