Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaunuista: Jovi Air

28.01.2007 |

Heippa, kaksosten jälkeen odotellaan tässä uutta vauvaa ja vaunujen hankinta olis edessä. Kalliita uusia vaunuja ei raaskittais ostaa kun tämä pikkunen todennäköisesti jää viimeiseksi lapseksemme. Olin aluksi ajatellut että käytettynä varmaan ostetaan, mutta sitten löysin edulliset Oran valmistamat Jovi Air-yhdistelmät. Vauvattaresta niitä sai vähän alle 400 euron.

Nyt sitten kaipaisinkin kokemuksia tästä merkistä, ovatko millaset vaunut käytössä?

Kaksosilla meillä oli aluksi Oran yhdistelmät vm -01, käytettyinä ostettiin. Toisen selkänojan kanssa tuli ajan myötä vähän ongelmia, kuomu oli myös liian löysä. Mutta muuten mielestäni tosi hyvät vaunut - isot ilmakumirenkaat, iso tavarakori jne. Eli mielelläni suosisin suomalaista jatkossakin, jos vaan osoittautuvat hyviksi vaunuiksi nämäkin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. käytiin itse juuri tehtaanmyymälässä noita merkkejä katselemassa ja kuulemma jovin ja oran oleellisin ero on kankaissa. Eli runko on molemissa sama ja tuodaan ulkoa. Oran kankaat ommellaan ja tehdään suomessa, niissä on konepesu salittua ja ovat materiaalitaan parempia kuin jovissa. Jovissa kankaat siis käsinpestäviä ja ymmärtääkseni tulevat myös ulkoa. MUTTA jovia kuulemma myydään huomattavasti enemmän.. Eikä hintaero ollut edes kovin suuri.

Toivottavasti jotain apua!

rv 34+1

Vierailija
2/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se kätevää jos ne kankaat sais koneessa pestyä mutta toisaalta, ei niitä varmaan niin usein tarvii pestä ettei ne kerrat jaksais sitten käsin pestä... (sanon nyt näin mutta kiroan itseäni kun käsipyykkään niitä kumminkin ;) No, kummat hankitaan -Orat vai Jovit, tai kenties jotkut muut-, riippuu varmaan ihan siitä saadaanko meidän vanhemmilta avustusta ja saadaanko itse jotain säästöön. Löytyykö lisää kokemuksia tästä merkistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvattaresta mekin ostettiin tulevalle muksulle vaunut. valittiin yhdistelmät, joita oon kaupoissa jo kattellu, maksoivat kaupassa ilman kantokoppaa 250 (kopan kanssa n 300).

vauvattaresta sai samat kärryt kantokopan kanssa alle 200 euroa, ja toivat vielä ilmaiseksi kotiin:) sieltä tosiaan voi löytyä yksittäiskappaleita, noikin oli toissa vuoden väriä, ja siksi noin edulliset.

saatiin vaunut tavallaan lahjaksi, vaikka ite valittiin. eli meille oli luvattu ostaa ne mitkä halutaan, ja kun liikkeessä oltiin jo valittu merkki ja malli, niin meille luvattiin ne maksaa (siis se kalliimpi hinta). ja sitten kun otettiinkin sama malli " vanhan värisenä" , niin päästiin niin edullisesti, että saadaan vielä toivoa esim. kantoliinakin, jota en ois muuten raaskinu ostaa... en mä ainakaan muuta erityistä keksi... tosin, jäähän tossa sitte vielä muutama kymppi kantoliinankin jälkeen toivottavaa... vaatteita??

ollaan kyllä leluja ja vaatteita saatu niin paljon, että en yhtään osaa sanoa, mitä mun kannattaisi toivoa...

mutta tää aihe siis rönsysi tosta vauvattaresta: käykää ihmeessä tsekkaamassa puuttuvia tarvikkeita sieltä! saatte samat tavarat kuin kaupasta, paljon edullisemmin, ja yksittäiskappaleita voi löytyä eri värisiäkin (jos et esim tämän vuoden väristä tykkää).

Vierailija
4/6 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskon lapsilla oli käytössä peräkkäin istuttavat gracot. niistä sai selkänojan ihan alas, eli meni vastasyntyneellekin. aluksi hän käytti pienemmällä kantokoppaa siellä. eli nappasi vanhoista yhdistelmistä kopan toiseen istuimeen.. niillä kärryillä taivallettiin liioittelematta satoja, ellei tuhansia kilometrejä (hän joskus laskeskeli, että päivittäiset lenkit ja kaupunkireissut keräsi mittariin pitkän matkan).

olivat edulliset, maksoivat aikanaan parisataa euroa (yksittäiskappale, viiminen sitä väriä tai jotain semmoista), ja itsekin joskus olin hänen lastensa kanssa liikkeellä, niin musta noi peräkkäin istuttavat on tosi kätevät! mahtuu portaisiin, tai ovista sisään, kääntyy näppärämmin, jne. noissakin oli myös hyvät renkaat. niin ja auton takaluukkuun mahtui kasattuna, sillä menee pienempään tilaan kuin vierekkäin istuttavat.

Vierailija
5/6 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin ensin että haet kaksosten vaunuja... sori!

muuten, kun meille haettiin noita yhdistelmiä, niin oli ihan viittä vaille etten valinnut matkarattaita (semmoisia mistä selkänojan saa ihan alas, että olisi mennyt vastasyntyneellekin). graco ja emma ainakin oli suht edullisia.

sitten otettiin kuitenkin carenan yhdistelmät, kun noi menee kumminkin kasattuna pieneen tilaan, ja olivat edullisemmat kuin matkarattaat... ja ihastuin noiden isoihin renkaisiin.

ajattelin, että pidetään noita käytössä koko vaunu- ja ratasikä. sitten kun ipana saa istua, ajattelin ostaa kaupunkireissuja varten jotku köykäiset, halvat sateenvarjorattaat mitkä saa vielä pienempään tilaan... mutta ekat kuukaudet pitäs pärjätä noilla yhdistelmillä.

jep... tähän aikaan alkaa ajatus pätkiä (mutta miehen työ-öinä mun unikin pätkii..) ;)

Vierailija
6/6 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meillä on Jovi Air vaunut vm 05 ja olen kyllä ollut tyytyväinen ostokseen vaikka olikin ns. halpis vaunut... Kevyet työntää lumessa ja sohjossa ja muutenkin ollut toimivat.

Kaveri tilasi omalle lapselle vastaavat tälle vuodelle (tilasi siis jo viime vuoden puolella..) ja ne mitä oli parannettu, oli juuri ne mitä ite pidin huonona juttuna.. eli portaaton säätö oli hankala ja se oli muutetttu portaalliseksi. Kankaita ei ole tarvinnut pestä pelkkä rätti ja imuri on riittänyt meillä..

Eli olen tyytyväinen ollut kaikin puolin.

Toinen jalkapeite meni vetoketjusta rikki, mutta lähettivät tehtaalta uuden kun laitoin postissa sinne menemään... eli huoltokin pelasi..

Ai niin. jos jotakin negatiivista niin vaunut on melko painavat olemassaan..

<mutta lisätietoa löytyy www.orasel.fi