Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten menee 18v lapsen elatusvelvollisuus?

Vierailija
02.06.2024 |

Toinen vanhempi ollut aina vastaan ettei halunnut maksaa euroakaan. Valvoja pakotti maksamaan minimin, josta valitti. Nyt lapsi 18v, sai juuri ylioppilaslakin. Toinen vanhempi lopetti maksamasta mitään viime vuonna kun lapsi täytti 18v. 

Nyt pyysi lasta/aikuista tulla tekemään töitä / apuna hänelle ilman palkkaa. Saisiko mielipiteitä. Kiitos.

Ap

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään lapsi mene töihin ilmaiseksi. Kiellät ehdottomasti.

Meillä myös isä lopetti maksamisen heti, kun lapsi täytti 18v. Itse asiassa kela maksoi, kun isä lopetti maksamisen vuotta aikaisemmin, ja hain maksut Kelasta. 

Valitettavasti ei voi aikuista kieltää menemästä, hän menee jos itse niin haluaa.

No sitten teini saa myös jäädä sinne paskan faijansa kanssa tai hankkia oman kämpän tai jotain, elämä on valintoja

Juu, noin voi toimia jos haluaa olla paska mutsi.

Realiteetit kuntoon. Jos lapsi haluaa isälle ilmaistöitä tehdä niin ei ainakaan pidä olla käsi ojossa äidin suuntaan, kun tarvii rahaa.

Aikuiselle lapselle voi suoraan sanoa, että elämässä töitä pitää tehdä ja työstä pitää saada asianmukainen palkka. 

Vierailija
22/29 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös isä lopetti maksamisen heti, kun lapsi täytti 18v. Itse asiassa kela maksoi, kun isä lopetti maksamisen vuotta aikaisemmin, ja hain maksut Kelasta. 

Valitettavasti ei voi aikuista kieltää menemästä, hän menee jos itse niin haluaa.

Ei mene, jos äiti elättää. Sitten varmaan pitää isän ottaa se elatuskin harteilleen. 

Eikai äiti nyt enää aikuista lastaan elätä? Mitä peräkammarin poikaa siellä nyt taas tehdään ? Yhhoot. Kasvattaa . Aina . Lapset. Kieroon!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18-vuotiaasta ei tarvitse enää maksaa elatusapua eikä Kelakaan enää maksa sen jälkeen mahdollista elatustukea.

18-vuotias opiskeleva voi vaatia oikeudessa itselleen tukea vanhemmaltaan, mutta enää sitä tukea ei tarvitse maksaa siis vanhemmalle, vaan se menee suoraan lapselle.

Siinä vaiheessa en vastustaisi, kun ei mene enää vanhemman omiin menoihin elatusavut.

Kyllä noita kusipäämiejiä riittää, meilläkin lapset joutui isänsä haastamaan oikeuteen kun lopetti koulussa olevien lasten elarit. Nyt se paskajätkä on haudassa onneksi, märisi lapsia luokseen kun teki kuolemaan lapset sanoi,että mätäne ukko yksin. 

Vierailija
24/29 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene, jos äiti elättää. Sitten varmaan pitää isän ottaa se elatuskin harteilleen. 

Eikai äiti nyt enää aikuista lastaan elätä? Mitä peräkammarin poikaa siellä nyt taas tehdään ? Yhhoot. Kasvattaa . Aina . Lapset. Kieroon!!

Sinä siis nakkaat 18-vuotiaan pihalle? Niin että lukiolainen ulos vain ja omilleen?!? 

Vierailija
25/29 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18-vuotiaasta ei tarvitse enää maksaa elatusapua eikä Kelakaan enää maksa sen jälkeen mahdollista elatustukea.

18-vuotias opiskeleva voi vaatia oikeudessa itselleen tukea vanhemmaltaan, mutta enää sitä tukea ei tarvitse maksaa siis vanhemmalle, vaan se menee suoraan lapselle.

Siinä vaiheessa en vastustaisi, kun ei mene enää vanhemman omiin menoihin elatusavut.

Kyllä noita kusipäämiejiä riittää, meilläkin lapset joutui isänsä haastamaan oikeuteen kun lopetti koulussa olevien lasten elarit. Nyt se paskajätkä on haudassa onneksi, märisi lapsia luokseen kun teki kuolemaan lapset sanoi,että mätäne ukko yksin. 

Sinä kuulostat siltä kusipäältä. Noita kusipää-äitejä kyllä riittää. Elatusapua heiltä on turha odottaa.

Vierailija
26/29 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vaatia mutta mikään laki ei pakota etävanhempaa enää maksamaan mitään.

Vierailija
27/29 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut faijalla töissä heti peruskoulun jälkeen ja hyvin olen pärjännyt. Sitä en tiedä miten jonkun yh:n lellivauva pärjäisi, mutta kyllähän nekin voi työntekoa kokeilla. Tavallaan turhaa kun tuskin siitä mitään koskaan tulee.

Vierailija
28/29 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, aivan varmasti noin on käynyt.

Vierailija
29/29 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinäkin puhut rakastamastasi miehestä noin ? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan