Täällä on ihan hirveä rottaongelma
Eilen illalla kuvasin parvekkeeni alapuolella olevalta lasten leikkipaikalta videota, siinä näkyi ainakin 7 rottaa, viisi osui samaan kuvaan. Olen asunut tässä yli 30 vuotta ja rottia on alkanut näkyä enenevässä määrin muutamia vuosia sitten. Noin viitisen vuotta sitten ei ollut vielä mitään ongelmaa.
Nyt kun tähän alueelle on rakennettu paljon uusia kerrostaloja ja asukkaita on tietysti moninkertainen määrä, on rottapopulaatio oikein räjähdysmäisesti kasvanut. Vieressä oleva pikkumetsä on täynnä reikiä.
Ja mitä tekee huolto, ei yhtään mitään. Rottamyrkytys on ollut koko aikana vain kolme kertaa. Eihän se mitään auta että joka toinen vuosi myrkytetään vähän.
Ja jotkut vielä ruokkivat muka "lintuja", jopa kattilallisia spagettia ja kokonaisia leipiä on viskottu muka linnuille. Pakko tästä on pois muuttaa.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rotta - eli persuongelma
Kerro ihmeessä tarkemmin, miten persut liittyy tähän? Eikä mitään nimittelyä tms typerää vaan kerro asiallisesti, jos kykenet.
Ihan yhtä paljon kuin tässä ketjussa esiintyvät äärimmäisen rasistiset valheet ja vihapuheet. Pervopersut tunnistaa jo kaukaa.
Mitkä on tässä ketjussa valheita? Väitätkö ettei rottia ole missään niin paljon että ne olisi ongelma? Ja se että tähän alueelle on muuttanut satoja uusia asukkaita, on myös totta. On suomalaisia kantiksia ja paljon muun maalaisia. Väitätkö että kantikset ovat aina heittäneet roskiksensa kerrostalojen pihoille?
Vierailija kirjoitti:
Huonosti suljetut jäteastiat ja lintujen ruokinta noita rottia lisää. Meillä rotat poistuivat kun jäteastiat vaihdettiin maan alle kaivetuiksi moolokeiksi.
Ne on nyt vaan siellä molokissa.Vähän aika sit oli iltalehdessä video kuinka molokkeja nostettiin ja sieltä hyökkäsi rottia.Roskakuskilla oli jääkiekkomailla,millä niitä huitoi kun kävivät päälle.
Hassu juttu. Just puoli 10 tossa kuvasin kun pihalla juoksi 6 rottaa. 3 tuli kuvaan.
Vähän huolestuttaa kun niin monta.
Euroviisu semifinaalin jälkeen puoli 1 yöllä pensaissa rapisi ihan hirveästi. Niinkuin olisi tosi monta rottaa. Vikinääkin kuului.
5 minuutin aikana minä ja veljeni nähtiin yhteensä 10 rottaa.
Olen kevään aikana seuraillut noiden tunneleita. Pensaikossa on jalkakäytävän alle meneviä koloja monia.
Alanuolittajat kertovat ketjusta kaiken. Eivät ymmärrä oikein muiden sanomaa, vedetään johtopäätös suoraan. Kiitos ylänuolittajille.
Sanotaan, että kun rottia alkaa näkyä, niin niitä on jo valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Espoossa? Noihin tuntomerkkeihin ei sovi mikään kaupunginosa.
https://www.google.com/maps/@60.1879024,24.7382222,490m/data=!3m1!1e3?e…
Vierailija kirjoitti:
Hassu juttu. Just puoli 10 tossa kuvasin kun pihalla juoksi 6 rottaa. 3 tuli kuvaan.
Euroviisu semifinaalin jälkeen puoli 1 yöllä pensaissa rapisi ihan hirveästi. Niinkuin olisi tosi monta rottaa. Vikinääkin kuului.
Olen kevään aikana seuraillut noiden tunneleita. Pensaikossa on jalkakäytävän alle meneviä koloja monia.
Missä tämä tapahtui? Kun kuulemma ainakaan Espoossa ei mitään rottaongelmaa ole.
Menkääpä itikseen sillepuolen missä on mm. paskalakkiasema ja lastauslaiturit, ei saa jalansijaa kun käy niin kova vilske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä tapahtui? Kun kuulemma ainakaan Espoossa ei mitään rottaongelmaa ole.
Espoossa joo. En tarkemmin viitsi sanoa. Mutta esim. Hesarissa oli juttu näistä. Talvella joku ruokki lintuja, ja ympäri metsiä oli tosi paljon jyviä tai muuta. Isot puluparvet myös.
Itäkeskuksessa rottaongelmia vasta onkin, juoppoja, nistejä, pummeja, kerjäläisiä, m amuja, n eekereitä, k urdeja, a rabeja ja m anneja, tervetuloa !
Voin kertoa miksi suurpellossa on rottia,suuressa viisaudessaan insinööri suunnitteli alipaineella olevat
roskikset ja kun menevät tukkoon niin aivottamat ihmiset jättävät maahan roskat niin homma on valmis sillä..vaikka vieressä on roskis joka toimii niin eivät uskalla laittaa esim lehtiroskikseen jätettä ,kumpi on parempi? Rottia vai muutama pussi roskia väärään astiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Espoossa? Noihin tuntomerkkeihin ei sovi mikään kaupunginosa.
https://www.google.com/maps/@60.1879024,24.7382222,490m/data=!3m1!1e3?e…
Arvasin heti, että kyseessä on Suurpelto. Siellä on ollut paha rottaongelma jo vuosia. Liittyy jotenkin maanalaiseen putkistoon, jota pitkin roskat kulkee. En ole nähnyt millainen se jätesysteemi on, mutta mun ystävä asui siellä ja kertoi siitä. Muutti pari vuotta sitten pois Suurpellosta, ihan rottien takia.
Kyllä ja juuri noi roskikset menevät helposti tukkoon ja soppa on valmis,vihreä insinööri luuli olevansa viisas
M atut niitä ulos jättää,nähty on.
Osta ilmakko ja siihen kiikaritähtäin. Rottia on kiva ampua. Ei haittaa jos haavoittuu. Toiset rotat tekevät siitä selvää.
Rottaongelmia= n eekerit, k urdit, a rabit, m amut, m annet ja m uslimit. Saako rottia hävittää ?
Rottaongelma, ludeongelma, syyhyongelma... Mikähän näitä kaikkia yhdistää?
Opettakaa ihmisten tavoille, hah hah.
Onneksi en asu enää lähimainkaan.
Vasemmistopuoluieden rahoittama rotta- ja muslimiongelma.
Vierailija kirjoitti:
Rotat syö koirien ulosteita, ei niin den ruokkimiseen mitään lintujen ruokinta paikko ja tarvita
Samaa tahtia ovat rotat lisääntyneet koirien kanssa. Myös varikset ja harakat syövät koirien jätöksiä. Joten kerätkää ne paskanne!
kampissa, postitalolla, annankadulla rottaa heitettin pois häiriköimästä.