Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ilmastotekoja sinä olet tehnyt?

Vierailija
02.06.2024 |

Minä lopetin lentomatkustamisen ja olen vähentänyt kulutusta. Ostan uutta vain silloin kun vanha hajoaa.

Lihaa syön enää kerron viikossa. Sähköauto on tarkoitua ostaa ensi vuonna.

T:pienipalkkainen duunari

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään piereskellyt paljon.

Vierailija
2/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin koiran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sähköauto mikään ilmastoteko ole. False advertising.

Vierailija
4/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköauto on ympäristöystävällinen. Siinä ei ole pakoputkea ja akut voi ladata uusiutuvalla energialla. Polttisautot saastuttaa enemmän.

Vierailija
5/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt lentokonetta moneen vuoteen.

Vierailija
6/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, lentelen, en lajittele jätteitä, ei koskaan sähköautoa...

Vierailija
7/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän päästötöntä energiaa töpselistä.

Vierailija
8/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain pari pientä 350g pihviä päivässä. Aikaisemmin meni jopa 3 ja oli isompia.

Vierailija
9/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia eikä lemmikkejä ja ajan sähköautolla. Kaksi ensimmäistä tosin johtuu mukavuudenhalusta ja kolmas kiihtyvyydestä eikä mikään ole valittu niinkään ympäristösyistä. 

Vierailija
10/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut lihansyönnin. Puutarhani on siirtynyt luonnonmukaiseen tilaan ja toimii jo hyvin hyönteisten suojelualueena. En matkustele. Kierrätän ja käytän loppuun. Uusia vaatteta en ole joutunut ostamaan moneen vuoteen.

Vierailija
11/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kasvissyöjä 20+ vuotta. Liikun pääasiassa pyörällä lyhyemmät matkat, autoa käytän lähinnä työpajoihin. Kierrätän kaikki roskat, käytän kirppiksiä jne. Viljelen kotitarpeisiin, suosin kotimaisia tuotteita. Asennutin talooni aurinkopaneelit, energiatehokkuutta asunnossa on parannettu muutenkin vuosien varrella.

Pieniä juttuja, mutta ehkä niilläkin jotain vaikutusta on.

Vierailija
12/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hankkinut lapsia enkä omista autoa. Olen matkustanut ulkomailla vähän moniin muihin verrattuna, viimeksi vuonna 2016.

Vierailija
13/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika kulutus on ainoa syy ilmastonmuutokselle. Jos ihmiset kuluttaisi vähemmän niin ilmastonmuutosta ei tulisi. Korona aikana ilmastonmuutos oli pysähdyksissä koska ihmiset eivät päässeet matkustamaan niin hyvin. Lentokoneet ei lentäny ja laivat oli satamissa. 

Ihmisten kulutus on syy ilmastonmuutokseen

Vierailija
14/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin paljon kuluttavan polttomoottoriauton vähemmän kuluttavaan. Tai tarkemmin sanottuna valitsin pienemmän kulutuksen kun auton vaihto oli muutenkin ajankohtaista. Lennän ehkä kerran vuodessa jos niinkään usein. En syö lihaa. Ostan harkiten, enkä suosi pikamuotia.

Vierailija
15/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tehnyt enemmän kuin 90% suomalaisista

Vierailija
16/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lentänyt yli kahdeksaan vuoteen, syön punaista lihaa hyvin harvoin, ajan sähköautolla, kotiin tulee sähköä tuulivoimalla.

Vierailija
17/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin paljon kuluttavan polttomoottoriauton vähemmän kuluttavaan. Tai tarkemmin sanottuna valitsin pienemmän kulutuksen kun auton vaihto oli muutenkin ajankohtaista. Lennän ehkä kerran vuodessa jos niinkään usein. En syö lihaa. Ostan harkiten, enkä suosi pikamuotia.

Kerran vuodessa lennät? Sehän on ihan älyttömästi! Mieti jos kaikki suomalaiset lentäisi yhtä paljon kuin sinä?

Vierailija
18/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana eteläisen Euroopan vihannekset ja muut kasvit kuulemma kasvoivat paremmin ja sadosta tuli maukkaampi, koska lentoliikennettä ei ollut suuressa mittakaavassa saastuttamassa. 

Vierailija
19/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköauto on ympäristöystävällinen. Siinä ei ole pakoputkea ja akut voi ladata uusiutuvalla energialla. Polttisautot saastuttaa enemmän.

Jos katsotaan vain käyttöä. Valmistaminen ja lyhyempi elinkaari heilauttavat tilannetta toiseen suuntaan.

Vierailija
20/33 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm mitä itse luin täältä niin lentääkö ihmiset oikeasti noin usein? Minä olen elämässäni kaksi kertaa lentänyt menopaluu lennot. Varmaan isoin ilmastoteko on se että en vain kuluta rahaa niin paljon kuin ennen koska säästään/sijoitan rahaa.

M35

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi