Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä pakastealtaan kakusta lapsen syntymäpäiville?

Vierailija
28.01.2007 |

Tuttuni laittaa aina lapsensa synttäreille pakastetäytekakun pöytään. Tuntuu kummalta, että edes kerran vuodessa ei voida nähdä vaivaa leipomiseen tai muihinkaan tarjottaviin. Kakun lisäksi pöydässä on vain karkkia, ei mitään suolaista tms. Mitä ajattelette?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurustelemaan ko. perheen kanssa enkä vaatimaan gourmettarjoilua. Mulla myös tuttavaperhe, jossa pakastealtaan kakku synttäripöydässä. Ei haitannut sitten yhtään!

Vierailija
2/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa ihmisiä jotka ovat surkeita leipomisessa/ruoanlaitossa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) se on sopivan pieni

b) se on hyvänmakuinen

Itsetehty kakku on aina järjettömän suuri ja yli puolet siitä menee hukkaan. Olkoonkin vaikka valmispohjakakku, sekin ehtii piloille.

Vierailija
4/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tuttavilla oli tarjolla pannukakkua ja mehua lapsille, ei kahvia aikuisille. ja synttäreille oli kutsittu tyyliin koko kylä.... no, lapsi oli iloinen ja muillakin lapsilla oli hauskaa keskenään, se tärkeintä.

Vierailija
5/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen iloksi. Muistan omasta lapsuudesta, miten otettu olin siitä, kun vanhemmat tekivät minulle synttärikakun joka synttäreille. Sain itse valita täytteitä ja koristeita... jotenkin sen silloin pienenä jo tajusi, että on tosi kivaa, kun vanhemmat tekee jotain omin käsin ihan vain minua varten. Tämä voi kuulostaa lässyltä, mutta muistan omat fiilikseni lapsena oikein hyvin. Ei niiden kakkujen tarvitse ensinnäkään olla mitään konditoria-tasoa, ja toiseksi, jokainen OSAA jos vain vähän VIITSII!!! Kirjastosta saa lainata leivontakirjoja... Ja itse tehty kakku ei ole sen kalliimpi kuin kaupan, usein halvempikin.

Vierailija
6/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minä ajattelisin. Lapset ei useinkaan kakusta pidä, enkä ymmärrä miksi pitäisi se kakku lapselle leipoa, jos hän ei siitä pidä. Jos ostaa vieraille pakastekakun, niin se on ok. Minä ainakin söisin ja olisin tyytyväinen. Kaikki ei sitäpaitsi todellakaan osaa leipoa. Ja jos ei ole lastensynttäreitä tottunut järjestämään, niin välttämättä ei hoksaa, että pitäisi olla suolaistakin tarjolla.

Vierailija
7/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä synttäreillämme onkin itsetehty mutta pojan ainoa toive oli saada mansikkakakku synttäreilleen. Vaihtoehdot oli ostaa se hieno kaupan tai opetella itse. Aikaa masikkahyydykken opetteluun ei ollut, joten ostin. Ja kun poika vielä monen päivän jälkeen kiitteli ihanasta mansikkakakusta, tiesin tehneeni onnistuneen valinnan!!

Vierailija
8/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ostettiin.

Aikaisempina vuosina olen aina tehnyt itse kakut lapsieni synttäreille.

Mä ostin niitä kakkuja kaksi, koska ne on niin pieniä. Pikkasen jäi yli, mutta tuntui maistuvan. Mä olin itsekin ihan yllättynyt, että se oli niinkin hyvää. Ehkä vähän liian imelää mun makuun, mutta ei pahaa.

Vierailija
9/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saavat itse päättää mitä haluavat juhlissaan tarjota ja yleensä se on että ei tehdä kakkua vaan laitetaan jäätelöä, meillä kun oikein kukaan ei niin kamalasti kakusta pidä. Toki muutakin on tarjolla yleensä ollut, mutta kakun kohtalon ja sen tehdäänkö se vai ostetaanko valmis saavat lapset ihan itse päättää. JOten mistäs tiedät vaikkeivat sielläkään lapset kakkua olisi halunneet vaan nimenomaan tahtoivat sen pakastekakun. Sinäkö sitten väännät vaikka väkisin sen täytekakun lapsillesi vaikka mieluummin haluaisivat just sen pakastealtaassa olevan ihanan makuisen jäätelökakun omiin juhliinsa? :)

Vierailija
10/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön 1-vuotissynttäreille tein, ja oli aika floppi... jatkossakin on valmiskakku. Onneksi kokkimies oli sitten tehnyt ruoat, (kermaperunat, pihvit, vihannekset) mutta kondiittorin vikaa ei hänessäkään olem joten jatkossakin on lapsiemme synttäreillä valmiskakku.

Vierailija
11/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta lapset ei niin hirveesti tykkää kakusta. siksi hyvä kaupan pienet valmiskakut. itse tarjoaisin karkkeja, sipsejä, jäätelöä, keksejä ja pullaa. sellasta mistä lapset takuu varmasti pitää. meillä pojat ei kakuista välitä. muistan kun ilkeä ystäväni kertoi lapselleen, että minä en tee lapselleni syntymäpäivä kakkua ja lapsella oli todella paha mieli. keskustelin tytön kanssa ja kerroin, että ostan lapselleni kakun kaupasta valmiina. ostettiin aina noita 40 eken maksavia kakkuja. toivottavasti tytön mieli tuli paremmaksi. hänen äitinsä halveerasi aina jos joku ei ollut hyvä tekemään ruakaa tai leiponnut itse.

Vierailija
12/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kaverisynttäreillä ei ole muruakaan jäänyt. Olen myös joskus tehnyt kakkuja jäätelöstä (junia, autoja jne.).

Kaikki kakut on kelvanneet meillä. Ihmettelenkin, miksi sanotaan, ettei lapset syö kakkua? Ehkä eivät välitä juuri siitä perinteisestä suomalaisesta kakkupohja-imelä hillo-sokeroitu kermavaahto -kakusta, mutta mm. mun hyytelökakut on aina maistuneet.

Vierailija
13/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastekakku on tosi hyvää!

Mulla oli ennakkoluulot ennenkuin pääsin kaverin luona maistamaan. Yllätyin kuinka hyvää se olikaan. Nykyään ostan aina pakastekakun. Frödingeniä yleensä. Lapsen kaverisynttäreille ostin Lidlistä suuren suklaakakun pakasteesta ja sekin oli todella herkullista.

Vierailija
14/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea tarjottavaa tarvitse omin kätösin vääntää, vaan pöytä voi olla koreana ostoherkuistakin!

Minä teen synttärikakut itse ja meillä lapset ja heidän vieraansa popsivat täytekakkua antaumuksella. Eli kyllä osa lapsista todellakin tykkää kakusta (tai sitten olen armoitettu leipuri ;-)))

Vierailija
15/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että nykyajan lapset eivät kakkuja liiemmin arvosta, joten pakastekakun jämät on helpompi henkisesti heittää roskiin kuin itse tehdyn:-) Ja isovanhemmat arvostavat itse tehtyä huomattavasti enemmän...

Vierailija
16/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei juhlissa ole pääasia syöminen ja kakusta varsinkaan eivät piittaa.

Vierailija
17/17 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioista on se kakku! Siitä puhutaan pitkään ennen syntymäpäiviä, että minkälainen kakku tehdään ja yhdessä leivotaan ja koristellaan ja vaikka kuinka iso kakku oltaisiin tehty, niin aina on kaikki mennyt! Viimeksi oli rekan muotoinen kakku tehty 8 munasta ja vaikka vieraita ei mitenkään paljon ollut niin eipä jäänyt äitille yösyömistä vaan kaikki män. Ja ei se nyt niin mahtavan hieno ollut, mutta lapsen silmät loistivat onnesta ja sanoi että " äiti tuo on hienoin kakku mitä olen nähnyt" ja se taatusti korvasi kaiken leivontavaivan.