Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa ja ahdistaa niin että mielessä käy jatkuvasti

Vierailija
02.06.2024 |

Ajatus ottaa auto ja täysiä johonkin seinään. Elämä on pelkkää kärsimystä eikä mitkään lääkkeet, liikunta, uni, terveellinen syöminen jne. auta yhtään. Olo vaan pahenee vuosi vuodelta enkä ymmärrä miten minä täällä vielä olen mutta kokoajan olo ja maailma pahenee niin eipä tätä kauaa jaksa. Paha olo mutta niin lopussa ettei pysty itkemäänkään enää vaikka olisi sellainen olo, ei saa pahaa oloa edes osittain sisältä pois.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista kärsimystä? Fyysistä kipua vai henkistä? 

Vierailija
2/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö töissä tai opiskeletko? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tuntunut samalta jo helmikuusta lähtien. En tosin ole ajatellut päättää päiviäni vaan ottaa lopputilin. Tai lauantaina päätän ottaa lopputilin. Sunnuntaina muutan mieleni ja päätän mennä työterveyteen hakemaan jo kertaalleen luvattua sairaslomaa. Maanantai-aamuna päätän, että sinnittelen vielä yhden viikon.

Saas nähdä, jaksaako tässä vielä neljä viikkoa sinnitellä, että pääsee kesälomalle. Pomo on tosin ollut ymmärtäväinen ja on siirtänyt monia työtehtäviäni työkavereilleni, että jaksaisin. Vaan onhan tämä ankeaa elämää, kun koko aurinkoisen sunnuntain miettii, miten sitä taas viikon jaksaisi.

Vierailija
4/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jonnekin metsään (laita paljon hyttysmyrkkyä ensin) sitten vaan huudat pers33si pohjasta niin kauan ettei ääntä enää lähde.

Helpottaa.

Myös jollain puupalikalla kiveen tai kantoon hakkaaminen on hyvä.

Tarvitsen oikeasti terapiaa, ja sitä kannattaa nyt ensimmäisenä lähteä itselleen vaatimaan, koska siinä kestää aika kauan ennen kuin sitä saa.

Vierailija
5/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttaa usein kun itse sanon koko kauheuden ääneen. Tänään itkin kaverille, ja sekin kaduttaa vähän. Mutta loppupäivä oli helpompi. 

Etsi apua minkä voit. 

Vierailija
6/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista kärsimystä? Fyysistä kipua vai henkistä? 

Fyysisiä sekä henkisiä kipuja. Hyvin vaikea kuvailla molempia mutta kaikenlaisia fyysisiä oireita ja kipuja sekä henkisiä joita ei pysty sanoin kuvaamaan. ap

Vierailija
7/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on auto niin menet ajeleen. Se lievittää ahdistusta. 

Vierailija
8/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö töissä tai opiskeletko? 

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä mutta käyn välillä töissä vaikka tekee todella pahaa mutta tarvitsen rahaa että selviän elämässä kun eläke ei riitä. ap

Vierailija
9/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sua kiukuttaa?

Vierailija
10/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko lopettanut alkoholin, se pitää osaa ihmisistä pienessä häkissä päässään, pienikin määrä. Onko työ liian raskas, miksi olet siinä työssä silloin, onko mitään vaihtoehtoja elämään. Osa lääkkeistä voi aiheuttaa oloja lisää, ellei katso tarkemmin mitä vetelee - vai tauko. Ehkä voit jättää autoilun sitten kokonaan toistaiseksi, ellei tiedä että menee vain kauppaan tms. Onko lomaa ollut ja omaa aikaa, saada hyvä yhteys itseen? Onko liikaa kuormaa harteillasi joka pitäisi laskea pois sieltä? Liikaa vastuuta? Omenamehu, marjamehu, yrtti.

Haluaisitko kokeilla terapeutin uusia näkökulmia, ymmärtävä terapia, keskustellen? Entä shamaanin vaikka Sampo L? On henkisiä auttajia myös. Vai ilman mitään eteenpäin, itse etsien ja kirjat, videot. Entä rukous, uskoi tai ei. Oletko miettinyt mistä ikävä ajatuskuvio tulee tai usea, ja saako sen pois. Saako tilalle muuta. Pieniä hyviä asioita ajatellen ja valoa, värit. Miten äitisuhde tai muut ihmiset ovat vaikuttaneet. Entä some, onko poistettavaa tai uutiset. Mikä on sinusta oikeasti kivaa, mielenkiintoista ja mikä ei, listaa. Milloin koet olevasi eheämpi. Onko stressiä liikaa, voitko irrottaa siitä pala palalta. Voiko pohtia pienin hetkin, mikä helpottaa.

Vierailija
11/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene jonnekin metsään (laita paljon hyttysmyrkkyä ensin) sitten vaan huudat pers33si pohjasta niin kauan ettei ääntä enää lähde.

Helpottaa.

Tarvitsen oikeasti terapiaa, ja sitä kannattaa nyt ensimmäisenä lähteä itselleen vaatimaan, koska siinä kestää aika kauan ennen kuin sitä saa.

Olen välillä huutanut kun tulee sellainen olo mutta eipä se auta ja sitten on kurkku kipeä pari päivää. ap

Vierailija
12/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut maiseman vaihdosta. Itse piristyn aina, kun koen jotain uutta, vaikka ihan lähelläkin, ei tarvitse matkustaa kauas. Se lähteminen on vaikeinta. 

Vierailija
13/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junan alle vaan niin loppuu tuska. En ymmärrää ihmisiä jotka kiduttavat itseään vuodesta toiseen.

Vierailija
14/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua auttaa usein kun itse sanon koko kauheuden ääneen. Tänään itkin kaverille, ja sekin kaduttaa vähän. Mutta loppupäivä oli helpompi. 

Etsi apua minkä voit. 

Soitan usein kriisipuhelimeen mutta olo ei helpotu kuin hetkeksi ja sitten palaa paha olo takaisin. ap

Vierailija
15/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaa.

Tämmöistä voi ehdottaa ihmiselle joka jaksaa huutaa ja hakata, muttei sellaiselle jolla on voimat loppu. 

Vierailija
16/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaa.

Kivissä on henki. Ja puussa. Siksi niitä ei saisi hakata. :)

Vierailija
17/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junan alle vaan niin loppuu tuska. En ymmärrää ihmisiä jotka kiduttavat itseään vuodesta toiseen.

Itsetuhoisuudessa harvoin on kyse siitä, että haluaisi kuolla, vaan henkilö haluaa eroon jostain olotilasta. Varmasti löytyy muukin keino, se on "vain" löydettävä. 

Vierailija
18/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on auto niin menet ajeleen. Se lievittää ahdistusta. 

Tykkään ajelusta mutta sitä pitäisi luultavasti tehdä paljon että se auttaisi mutta rahat loppuisi kun kaikki menisi bensaan. Jos olisi varaa ajelisin kun tykkään autoista kun ovat yksi mielenkiinnon kohde ja joka vielä jotenkin kiinnostaa. Muitakin kiinnostuksen kohteita olisi mutta ei ole varaa kuin pienesti tai ei ollenkaan. ap

Vierailija
19/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse parikin pahaa masennusta läpikäyneenä voin sanoa, että useimmat "tsemppaukset" ja neuvot eivät toimi. Oikeestaan päinvastoin, tullut olo, että toiset pitävät idioottina. Itsellä auttoi se, että totesin itselleni, että jos haluan elää, niin se ei ole tätä miten nyt elän. Toisten apu tulee siinä vaiheessa tärkeäksi, kun on päättänyt nousta suosta.

Vierailija
20/24 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt mitään shamaaneja neuvoko. Pimeä puoli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi