Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia sosiaalisia taitoja?

Vierailija
02.06.2024 |

Lapsena oli helpompaa kun kavereita vain jotenkin sai. Mitä vanhemmaksi tuli, sitä vaikeammaksi kaikki muuttui, eikä kavereitakaan ole enää ollut sitten ala-asteen.

Olen myöhemmin jotenkin oppinut jutustelemaan niitä näitä esim. työkavereiden kanssa, mutta sekin on helpompaa kahdenkesken. Joukossa en osaa sanoa juurikaan mitään. Lapsen kanssa kaverisynttäreillä tai perhekerhoissa yritän hieman jutella muiden vanhempien kanssa. Kaikki jää vain jotenkin pintapuoliseksi ja on sellainen olo, että jotain uupuu. Muut vaikuttavat tulevan heti hyvin juttuun keskenään ja itselle jää ulkopuolinen olo.

Toiseksi tuntuu etten ole helposti lähestyttävä. Olen kyllä huomannut, että jotkut muut eivät joudu itse tekemään aloitetta vaan heidän luo tullaan juttelemaan. Minun luo ei koskaan. Enkä tiedä missä on vika.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fake it 'til you make it.

Näyttäydy itsevarmana, siltä että luotat itseesi ja pidät itseäsi ok tyyppinä.

Muista että ihmiset tykkää puhua itsestään, joten kysele ja kuuntele enemmän kuin puhut.

Ihmiset tykkää kun huomioidaan kivasti, vaikka kehaisemalla puseroa.

Ihmiset tykkää myös neuvoa, joten kysy apua.

Vielä ihmiset tykkää ainakin aluksi ennemmän keveydestä ja hauskuudesta kuin synnyistä syvistä. 

Vierailija
2/2 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelemalla. On myös ihan ok jutella mieluummin kahden kesken tai kolmestaan kuin isossa lössissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi