Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloa esitellä lapsen todistusta somessa

Vierailija
01.06.2024 |

En ymmärrä näitä, jotka julkaisevat facessa/instassa kuvan lapsen todistuksesta. Ei tulisi mieleenkään. 

Kommentit (194)

Vierailija
81/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on esitellä hyvää todistusta

Miksi? 

No on ylpeä lapsestaaan. Mitä muuta syytä siihen tarvitaan? 

Olen iloinen ja ylpeä lapsestani, mutta tiedostan täysin että lapsen menestys kiinnostaa meidän vanhempien lisäksi maksimissaan isovanhempia. Eikä missään tapauksessa lähimpiä 200 FB ystävää. Miehen työkaveri lätkäisi muutama vuosi sitten kuvan lapsensa todistuksesta FB tiliinsä, ihan tuntematon lapsi, jota ei olla koskaan edes nähty. Olisiko meidän pitänyt lätkäistä oman lapsen vielä parempi todistus siihen vastineeksi? Some sokeuttaa pahasti. 

Miksi yrität kilpailla lapsesi kautta? Sairasta!

Ymmärrätkö lukemaasi? 

Vierailija
82/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi ei pidä facea yksityisenä vain oikeille kavereille. Huomiohakuinen, olemattomalla itsetunnolla varustettu laittaa kaiken yksityisen myös läheisistään kaikkien, myös itselleen tuntemattomien, ihmisten eteen facessa"

Miksi ihmeesä joku seuraa jotain facessa, jos ne jutut ei kiinnosta? Eikö sun tehtävä olla blokata tämä tyyppi pois sun facesta, jos ei vaan kiinnosta? 

Olen aivan eri, mutta ei kai tässä keskustelussa pääpointtina ole se, että joku joutuu näkemään somessa jotain mikä ei kiinnosta, vaan se että lasten yksityisiä tietoja jaetaan kaikkien suosituksien vastaisesti sekalaiselle aikuisjoukolle ja periaatteessa koko internetille.

Jos se sopii sille todistuksen saajalle, niin mitä siitä sitten valittamaan. Jos nuo julkaisut eivä

Ei patologisen huomiohakuista kiinnostele edes omien lasten hyvinvointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ole sinne koskaan mennytkään. Miehen moka oli se, että jätti someprofiilinsa sillä tavoin näkyviin, että työkaverit pyysivät FB kaveriksi. Ei julkaise koskaan itse siellä isosti mitään, lähinnä jakaa lähisuvun kanssa valokuvia, jotka taas eivät näy kuin suvulle. Siksi oli outoa lukea jonkun yksityisiä perhejulkaisuja, jotka kuuluu lähinnä lähipiirille. "

No miksi vatussa et piilota niitä julkaisuja, ettet näe niitä? Minä en ole hyväksynyt yhtäkään työkaveria facebookkaveriksi eikä siitä kukaan ole suuttunut. Sanoin suoraan, että mulla on vain läheiset kavereina facebookissa. 

Miten sinun kaverisi tai kaveriesi puute liittyy millään tavalla tämän ketjun aiheeseen?

-eri

Vierailija
84/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: tä kiinnostaisi jos oma lapsi olisi luokkansa priimus, varmasti. Nyt ei kiinnosta kun lapsi pääsi huonoimmalla todistuksella tai jäi luokalle. Ei kukaan vanhempi kirjoita noin jos lapsi menestyy. 

Tämähän se on. Urheilupostauksista kitisevät eniten ne joiden lapset eivät ole urheilullisia, piirustuksien postaamista ne joiden lapset eivät ole taiteellisia ja todistusten/stipendien postaamista ne joilla ei ole postattavaa. 

Vierailija
85/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: tä kiinnostaisi jos oma lapsi olisi luokkansa priimus, varmasti. Nyt ei kiinnosta kun lapsi pääsi huonoimmalla todistuksella tai jäi luokalle. Ei kukaan vanhempi kirjoita noin jos lapsi menestyy. 

En ole ap, mutta olin itse ns. kympin lapsi ja myös kympin aikuinen. Ja olen todella, todella ylpeä sekä omista että lapsen saavutuksista. Mutta tokari ja stipendit someen? Ajatuksenakin todella outo. 

Vierailija
86/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antaa vanhempien olla ylpeitä lapsestaan. Mitä pahaa tuossa on? 

Vierailija
87/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En ole sinne koskaan mennytkään. Miehen moka oli se, että jätti someprofiilinsa sillä tavoin näkyviin, että työkaverit pyysivät FB kaveriksi. Ei julkaise koskaan itse siellä isosti mitään, lähinnä jakaa lähisuvun kanssa valokuvia, jotka taas eivät näy kuin suvulle. Siksi oli outoa lukea jonkun yksityisiä perhejulkaisuja, jotka kuuluu lähinnä lähipiirille. "

No miksi vatussa et piilota niitä julkaisuja, ettet näe niitä? Minä en ole hyväksynyt yhtäkään työkaveria facebookkaveriksi eikä siitä kukaan ole suuttunut. Sanoin suoraan, että mulla on vain läheiset kavereina facebookissa. 

Miten sinun kaverisi tai kaveriesi puute liittyy millään tavalla tämän ketjun aiheeseen?

-eri

Hän vastasi tuohon edelliseen viestiin vaan. 

Vierailija
88/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteleeko priimuksen vanhempi, että kaikki vie raat ihmiset iloitsevat priimuksen hyvästä todistuksesta? Itse en niin ajattele. 

No mutta mitä sitä sellaisia päivityksiä katsomaan, mitkä ei kiinnosta. Itse tykkään katsoa mitä muiden lapset ovat viime aikoina tehneet. Sen sijaan ei kiinnosta maisemakuvat, kukat, koirat, kissat, ruokakuvat. En vaadi kuitenkaan näiden postausten lopettamista vaan rullailen niiden ohi.

Vierailija
89/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vielä nolompaa on valittaa, että mitä joku postaa facebookissa vaikka nyt niitä todistuksia. Oisko aika poistua sieltä facebookista nyt. 

Vierailija
90/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi ei pidä facea yksityisenä vain oikeille kavereille. Huomiohakuinen, olemattomalla itsetunnolla varustettu laittaa kaiken yksityisen myös läheisistään kaikkien, myös itselleen tuntemattomien, ihmisten eteen facessa"

Miksi ihmeesä joku seuraa jotain facessa, jos ne jutut ei kiinnosta? Eikö sun tehtävä olla blokata tämä tyyppi pois sun facesta, jos ei vaan kiinnosta? 

Olen aivan eri, mutta ei kai tässä keskustelussa pääpointtina ole se, että joku joutuu näkemään somessa jotain mikä ei kiinnosta, vaan se että lasten yksityisiä tietoja jaetaan kaikkien suosituksien vastaisesti sekalaiselle aikuisjoukolle ja periaatteessa koko internetille.

Mitä lasten yksityisiä tietoja jaetaan, jos laittaa kuvan aineista ja numeroista? 

Pirkkaniksi: Lapsen 10 todistusta voi hehkuttaa somess

Miksi ihmeessä hehkuttaisin lapseni numeroita somessa ylipäätään, pirkkaniksillä tai ilman?

Vierailija
91/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteleeko priimuksen vanhempi, että kaikki vie raat ihmiset iloitsevat priimuksen hyvästä todistuksesta? Itse en niin ajattele. 

No mutta mitä sitä sellaisia päivityksiä katsomaan, mitkä ei kiinnosta. Itse tykkään katsoa mitä muiden lapset ovat viime aikoina tehneet. Sen sijaan ei kiinnosta maisemakuvat, kukat, koirat, kissat, ruokakuvat. En vaadi kuitenkaan näiden postausten lopettamista vaan rullailen niiden ohi.

Kyllä kauneutta on kiva olla.

Vierailija
92/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuva todistuksesta ja saatteeksi teksti "taisi vaihtua synnärillä". Klassikko wt.

Yhdistettynä siihen keskivertotodistukseen vielä.

Vierailija
93/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vielä nolompaa on valittaa, että mitä joku postaa facebookissa vaikka nyt niitä todistuksia. Oisko aika poistua sieltä facebookista nyt. 

Monen olisi aika ymmärtää mitä yksityisyys tarkoittaa. 

Vierailija
94/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin! Jos ei kiinnosta, niin rullaa yli vaan ja sillä sipuli. 

Vierailija
95/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen olisi aika ymmärtää mitä yksityisyys tarkoittaa. 

Jos todistuksen saajalle asia on ok, niin ei pitäisi muitakaan sitten haitata. 

Vierailija
96/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuva todistuksesta ja saatteeksi teksti "taisi vaihtua synnärillä". Klassikko wt.

Yhdistettynä siihen keskivertotodistukseen vielä.

Ja vaikka kolmanteen uusperhehimmeliin

Vierailija
97/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä, jotka koko ajan muutenkin päivittävät kaikenlaista tekemistä lasten kanssa. Itselläni myös pari tuttua, joiden somen koko sisältö on ne lapset ja niiden tekemiset. Harvasen hetki ollaan jossain puistossa, museossa, puuhassa, harrastuksessa jne. Väkisin tulee mieleen, ettei kotona ole kaikki hyvin kun koko ajan on pakko esittää.

Vierailija
98/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niitä, jotka koko ajan muutenkin päivittävät kaikenlaista tekemistä lasten kanssa. Itselläni myös pari tuttua, joiden somen koko sisältö on ne lapset ja niiden tekemiset. Harvasen hetki ollaan jossain puistossa, museossa, puuhassa, harrastuksessa jne. Väkisin tulee mieleen, ettei kotona ole kaikki hyvin kun koko ajan on pakko esittää.

Mitä he nyt esittävät? 

Vierailija
99/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on esitellä hyvää todistusta

Vastaan on tullut myös niitä ei niin hyviä... En ymmärrä tätä joidenkin vanhempien tapaa minäkään.

Vierailija
100/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on synkkää suomalaisten elämä. Ei saa edes aidosti olla iloinen lapsensa todistuksesta.