Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloa esitellä lapsen todistusta somessa

Vierailija
01.06.2024 |

En ymmärrä näitä, jotka julkaisevat facessa/instassa kuvan lapsen todistuksesta. Ei tulisi mieleenkään. 

Kommentit (194)

Vierailija
61/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ei pidä facea yksityisenä vain oikeille kavereille. Huomiohakuinen, olemattomalla itsetunnolla varustettu laittaa kaiken yksityisen myös läheisistään kaikkien, myös itselleen tuntemattomien, ihmisten eteen facessa"

Miksi ihmeesä joku seuraa jotain facessa, jos ne jutut ei kiinnosta? Eikö sun tehtävä olla blokata tämä tyyppi pois sun facesta, jos ei vaan kiinnosta? 

Vierailija
62/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, itse en edes ole Facessa, mutta kyllä isovanhemmille, kummrille yms soitettiin, kun todistus oli erinomainen.

Kaipa siitä todistuksesta saa otettua sellaisen kuvan, josta puuttuu mm. henkilö- ja koulutiedot?

Jos ei saa olla ylpeä lapsen koulutodistuksesta, niin saako kertoa, että lapsi on saanut pelissä voittomaalin tms?

Ei saa. Siitä lapsesta ei saa päivittää mitään. Ja sitten ne samat tyypit, jotka ihmettelee lapsen tähtihetkien jakamista alkavat pöyristellä kun et jaa mitään someen niistä lapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi ei pidä facea yksityisenä vain oikeille kavereille. Huomiohakuinen, olemattomalla itsetunnolla varustettu laittaa kaiken yksityisen myös läheisistään kaikkien, myös itselleen tuntemattomien, ihmisten eteen facessa"

Miksi ihmeesä joku seuraa jotain facessa, jos ne jutut ei kiinnosta? Eikö sun tehtävä olla blokata tämä tyyppi pois sun facesta, jos ei vaan kiinnosta? 

Olen aivan eri, mutta ei kai tässä keskustelussa pääpointtina ole se, että joku joutuu näkemään somessa jotain mikä ei kiinnosta, vaan se että lasten yksityisiä tietoja jaetaan kaikkien suosituksien vastaisesti sekalaiselle aikuisjoukolle ja periaatteessa koko internetille.

Vierailija
64/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa nyt moni "ymmärtää" tahallaan väärin.

Taas kerran...

Vierailija
65/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Tästäkin viestiketjusta näkee miten tämä menee. Hemmetin surullista luettavaa. Synkkää on on suomiperheissä tämän perusteella. 

Tässä yksi väärinymmärtäjä.

Vierailija
66/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan eri, mutta ei kai tässä keskustelussa pääpointtina ole se, että joku joutuu näkemään somessa jotain mikä ei kiinnosta, vaan se että lasten yksityisiä tietoja jaetaan kaikkien suosituksien vastaisesti sekalaiselle aikuisjoukolle ja periaatteessa koko internetille.

Jos se sopii sille todistuksen saajalle, niin mitä siitä sitten valittamaan. Jos nuo julkaisut eivät kiinnosta, niin eihän niitä ole pakko katsoa vaan ne voi ihan vapaasti piilottaa omalta uutissivultaan. 

Vierailija
67/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: tä kiinnostaisi jos oma lapsi olisi luokkansa priimus, varmasti. Nyt ei kiinnosta kun lapsi pääsi huonoimmalla todistuksella tai jäi luokalle. Ei kukaan vanhempi kirjoita noin jos lapsi menestyy. 

Vierailija
68/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on esitellä hyvää todistusta

Miksi? 

No on ylpeä lapsestaaan. Mitä muuta syytä siihen tarvitaan? 

Olen iloinen ja ylpeä lapsestani, mutta tiedostan täysin että lapsen menestys kiinnostaa meidän vanhempien lisäksi maksimissaan isovanhempia. Eikä missään tapauksessa lähimpiä 200 FB ystävää. Miehen työkaveri lätkäisi muutama vuosi sitten kuvan lapsensa todistuksesta FB tiliinsä, ihan tuntematon lapsi, jota ei olla koskaan edes nähty. Olisiko meidän pitänyt lätkäistä oman lapsen vielä parempi todistus siihen vastineeksi? Some sokeuttaa pahasti. 

Oisko sun aika vaan poistua sieltä facebookista, jos menee noin tunteisiin toisten po

En ole sinne koskaan mennytkään. Miehen moka oli se, että jätti someprofiilinsa sillä tavoin näkyviin, että työkaverit pyysivät FB kaveriksi. Ei julkaise koskaan itse siellä isosti mitään, lähinnä jakaa lähisuvun kanssa valokuvia, jotka taas eivät näy kuin suvulle. Siksi oli outoa lukea jonkun yksityisiä perhejulkaisuja, jotka kuuluu lähinnä lähipiirille. 

Vierailija
69/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on teillä vaikeaa, jos vedätte herneet nenään siitä, että joku on vaan aidosti onnellinen lapsensa onnistumisesta. 

Mun lapseni saivat tosi hyvät todistukset ja stipendit. Olen heistä aidosti onnellinen, mutta en ole laittanut heistä koskaan someen edes tunnistettavaa valokuvaa. He saavat itse tulevaisuudessa päättää, mitä itsestään maailmalle kertovat.j

Juuri näin pitäisi hyvän vanhemman toimia.

Alanuolittaja elää kai lapsensa kautta elämäänsä. Ei anna todellakaan hyviä eväitä aikuisuuteen. Riippuuvus vaikkapa ulkoa tulevasta huomiosta periytyy jollei mallia katkaise.

Vierailija
70/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain typerykset kehuvat ja elvistelevät ympäriinsä.

Ei niillä arvosanoilla taata, millainen on ihmisenä ja miten kohtelee muita.

Se on kuitenkin se, mikä määrittää ihmisen todellisen arvon.

Mutta turhahan tällaista on sanoa tyhmille, jotka ovat vielä lisääntyneetkin.

Entä jos jakaa tsemppari-stipendin, jonka kriteeri nimenomaan on se muita huomioiva käytös? Sitä ainakin omien lasten kaveripiirit nimenomaan tavoittelevat sekä harrastuksissa että koulussa. Juuri siksi, että tunnustus hyvästä kaveruudesta on lapsillekin hyvin tärkeää. Ja ainakin meidän lasten luokilla ja harrastuksissa se on lapset itse, jotka päättävät kuka sen saa. 

Eikun ainiin. Av-mammathan ovat yleisesti sitä mieltä, että tuon saa aina se joka sen vähiten ansaitsee. Paitsi tietysti jos oma lapsi saa sen. Silloin se on ansaittu.

Vierailija
71/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se sopii sille todistuksen saajalle, niin mitä siitä sitten valittamaan. Jos nuo julkaisut eivät kiinnosta, niin eihän niitä ole pakko katsoa vaa

Onko gramofoni jumissa? Tässä on kysymys lasten oikeuksista, ei siitä mikä kiinnostaa ketäkin. Ei lapsilla ole kykyä arvioida, mikä sopii heille ja mikä ei - varsinkaan somepalvelussa, johon ei välttämättä edes oma ikä riitä.

Vierailija
72/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole noin tyhmä. Sekalainen aikuisjoukko on vissiin sukulaiset 

Vierailija
73/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: tä kiinnostaisi jos oma lapsi olisi luokkansa priimus, varmasti. Nyt ei kiinnosta kun lapsi pääsi huonoimmalla todistuksella tai jäi luokalle. Ei kukaan vanhempi kirjoita noin jos lapsi menestyy. 

Ajatteleeko priimuksen vanhempi, että kaikki vie raat ihmiset iloitsevat priimuksen hyvästä todistuksesta? Itse en niin ajattele. 

Vierailija
74/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole sinne koskaan mennytkään. Miehen moka oli se, että jätti someprofiilinsa sillä tavoin näkyviin, että työkaverit pyysivät FB kaveriksi. Ei julkaise koskaan itse siellä isosti mitään, lähinnä jakaa lähisuvun kanssa valokuvia, jotka taas eivät näy kuin suvulle. Siksi oli outoa lukea jonkun yksityisiä perhejulkaisuja, jotka kuuluu lähinnä lähipiirille. "

No miksi vatussa et piilota niitä julkaisuja, ettet näe niitä? Minä en ole hyväksynyt yhtäkään työkaveria facebookkaveriksi eikä siitä kukaan ole suuttunut. Sanoin suoraan, että mulla on vain läheiset kavereina facebookissa. 

Vierailija
75/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kymppirivejä on syytä esitellä. Siihen ei kovin moni pysty. Meillä lapset ovatkin älykkäitä.

Nykyisin kympin saa olemalla kiltti ...

Vierailija
76/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole noin tyhmä. Sekalainen aikuisjoukko on vissiin sukulaiset 

Teiltä boomereilta pitäisi kieltää some.

Vierailija
77/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kymppirivejä on syytä esitellä. Siihen ei kovin moni pysty. Meillä lapset ovatkin älykkäitä.

Nykyisin kympin saa olemalla kiltti ...

Nykyisin kympin kriteerit ovat tiukemmat kuin ennen. 

Vierailija
78/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi mitä sinne nyt tuli? Yo juhlat joista kukaan ulkopuolinen ei ole kiinnostunut kuin sinä 

Vierailija
79/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva todistuksesta ja saatteeksi teksti "taisi vaihtua synnärillä". Klassikko wt.

Vierailija
80/194 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lasten yksityisiä tietoja jaetaan, jos laittaa kuvan aineista ja numeroista? 

Pirkkaniksi: Lapsen 10 todistusta voi hehkuttaa somessa vaikka wordilla tekemällä todistusta vastaavan listauksen aineista ja laittaa kaikki numerot 10. Kukaan ei koskaan saa tietää. Lisätehosteena otsikoksi voi laittaa TODISTUS

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi