Noloa esitellä lapsen todistusta somessa
En ymmärrä näitä, jotka julkaisevat facessa/instassa kuvan lapsen todistuksesta. Ei tulisi mieleenkään.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaahan kaiken maailman bimbot perseensä tai pi**unsa nettiin ja saa vielä siitä rahaa!! Mitä pahaa jos todistuksen kuva komeilee facebookissa? On kyllä kolmannen maailman ongelmat taas tulilla. Pikkusen järkee voi käyttää.
Jos laitat kuvan omasta kropastasi tai todistuksestasi, niin sehän on täysin ok. Jos sen sijaan laitat kuvan alaikäisen lapsesti kropasta tai todistuksesta, niin miten se liittyy sinuun millään tavalla? Hänhän on ihan eri ihminen kuin sinä.
Älä sinä lapseton vanhapiika tule tänne lapsien vanhemmille kertomaan, miten asiat pitää lasten kanssa hoitaa.
Vanhapiika kerkesin kyllä olla muutaman vuoden ennen avioitumista, mutta lapsia mulla on useampikin (saman miehen kanssa).
Vai oliko viestisi
Turha tulla pätemään ja esittää jotain mammaa, kun p@ska on jo housuissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ihmettelee, että miksi suomalaisten koululaisten osaaminen on laskenut kehitysmaiden tasolle, niin riittää kun katsoo tätäkin keskustelua. Kukaan ei saa pärjätä tai olla parempi kuin muut! Kuten joku ylempänä sanoikin, kouluissa mennään heikoimman ehdoilla. Ihanaa Suomi ihanaa! Tämä on ihanaa! Vaikka tekee kipeää ei haittaa!
Tästä ei ollut nyt kyse, vaan siitä että jotkut vanhemmat selvästi odottavat itselleen kehuja siitä lapsen totarista.
Miten se käy ilmi, että juuri itselleen odottavat kehuja. Ettet vain lue rivien välistä jotain mitä itse sinne tulkitset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaahan kaiken maailman bimbot perseensä tai pi**unsa nettiin ja saa vielä siitä rahaa!! Mitä pahaa jos todistuksen kuva komeilee facebookissa? On kyllä kolmannen maailman ongelmat taas tulilla. Pikkusen järkee voi käyttää.
Jos laitat kuvan omasta kropastasi tai todistuksestasi, niin sehän on täysin ok. Jos sen sijaan laitat kuvan alaikäisen lapsesti kropasta tai todistuksesta, niin miten se liittyy sinuun millään tavalla? Hänhän on ihan eri ihminen kuin sinä.
Älä sinä lapseton vanhapiika tule tänne lapsien vanhemmille kertomaan, miten asiat pitää lasten kanssa hoitaa.
Vanhapiika kerkesin kyllä olla muutaman vuoden ennen avioitumista, mutta lapsia mulla on useampikin (sama
Nyt sulla tunnetilat liian häilyviä. Otapa lääkkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ihmettelee, että miksi suomalaisten koululaisten osaaminen on laskenut kehitysmaiden tasolle, niin riittää kun katsoo tätäkin keskustelua. Kukaan ei saa pärjätä tai olla parempi kuin muut! Kuten joku ylempänä sanoikin, kouluissa mennään heikoimman ehdoilla. Ihanaa Suomi ihanaa! Tämä on ihanaa! Vaikka tekee kipeää ei haittaa!
Tästä ei ollut nyt kyse, vaan siitä että jotkut vanhemmat selvästi odottavat itselleen kehuja siitä lapsen totarista.
Jollekin ehkä näin, mutta useimmat vanhemmat ovat vilpittömästi vaan ylpeitä lastensa suorituksista ilman mitää kilpailuasetelmaa. Mielensäpahoittajia löytyy paljon enemmän kuin kilpailuhenkisiä vanhempia somessa postaamassa.
Vierailija kirjoitti:
"Jos raahaan lapseni museoon, en taatusti tee sitä päteäkseni somessa. En ota kuvan kuvaa, vaan tarkoitus on aidosti näyttää lapsille jotakin hienoa."
Raahaakohan joku muka vastentahtoisia lapsia museoon? Kai ne museossa käyvät lapset ovat pääsääntöisesti kiinnostuneita. Tai itse en ainakaan olisi valmis siihen kakkamyrskyyn mikä lapsen raahaamisesta johonkin väkisin tulee pelkkien somekuvien takia. Ei meidän lapsista saisi edes kovin hyviä kuvia tuollaisessa tilanteessa.
Meillä onneksi on sellaiset tutkimusmatkailijahenkiset lapset, jotka tykkäävät koluta mitä erikoisemmissa paikoissa. Läheskään joka retkeä ei päivitetä sinne someen, vaikka kuvia kyllä otetaan ja paljon.
No en käytännössä raahaa vauvaa isompia väkisin yhtään mihinkään. Vauvatkin vain pakon edessä (ei oikein pääse vaihtamaan vaippaa keskellä katua yms.). Saatan kyllä houkutella joko harhauttamalla heidät ajattelemaan jotakin muuta tai lupaamalla jotakin kivaa palkinnoksi. Ja nuokin vain erikoistapauksissa, jos haluan näyttää heille jotakin mielestäni erityisen tärkeää tai hienoa. Yleensä museoon lähdetään juuri lapsen aloitteesta.
Somekuvia siellä emme ota ollenkaan.
Viittasin kommentillani siihen, kun kerrottiin ihmisistä, jotka tuntuvat postaavan vähän väliä, mitä hienoa ovat tehneet lastensa kanssa. Onko siinä aikaa enää itse elämälle, jos äiti tai isä on koko ajan päivittämässä someaan? Eri asia sitten, jos kerran viikossa/kuussa tulee kerrottua, missä tällä viikolla retkeiltiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laitat kuvan omasta kropastasi tai todistuksestasi, niin sehän on täysin ok. Jos sen sijaan laitat kuvan alaikäisen lapsesti kropasta tai todistuksesta, niin miten se liittyy sinuun millään tavalla? Hänhän on ihan eri ihminen kuin sinä
ei ole todellista tämä. Niin tyhmä kommenttu kuin olla ja voi
Mun some on mun saavutusten ja tekemisten esittelyyn, ei lasteni esittelygalleria. He voivat perustaa omansa, jos haluavat.
Miksi haluat flexata saavutuksillasi? Missä nöyryys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhapiika kerkesin kyllä olla muutaman vuoden ennen avioitumista, mutta lapsia mulla on useampikin (saman miehen kanssa).
Vai oliko viestisi
Ahdistukseen jotkut käyttävät sarkasmia defenssinä. Koska eivät pysty katsomaan totuutta peilistä.
Vierailija kirjoitti:
musta mun some on omia saavutuksiani varten, ei lasteni
Mutta se on sun some sitten. Mun some on täynnä asioita jotka tekee mut iloiseksi. Eli aika paljon ne lapset siellä kuvissa ja teksteissä on.
Onko sinulla myös heiltä lupa heidän yksityisasioidensa julkaisuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollekin ehkä näin, mutta useimmat vanhemmat ovat vilpittömästi vaan ylpeitä lastensa suorituksista ilman mitää kilpailuasetelmaa. Mielensäpahoittajia löytyy paljon enemmän kuin kilpailuhenkisiä vanhempia somessa postaamassa.
Juuri näin. Mielensäpahoittajat eivät vain halua myöntää olevansa ongelma, joten ovat sitten keksineet että lapsijuttuja päivittävät kiillottavat omaa sädekehäänsä. Suurin osa vanhemmista päivittää erilaisia lasten saavutuksia someen ihan vilpittömin mielin.
Pari viikkoa ja vastaan tulee päivityksiä siitä, mihin se oma mussukka pääsi opiskelemaan. Vinkkinä jo etukäteen: ne voi ohittaa jos ei halua nähdä mihin kenenkin lapsi on päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti yhtään ymmärrä, mistä tässä ketjussa puhutaan.
Ymmärrän aivan täysin. Joku mamma pahoitti mielensä, kun joku tuttu julkaisi somessa lapsensa todistuksen. Mammaa alkoi vi*ttamaan, kun oma Ilpo-Aarni ei saanut yhtä hyvää tai parempaa todistusta. Siksi kukaan ei saisi julkaista lapsensa todistusta somessa, koska se vaan harmittaa, kun joku on parempi kuin se oma mussukka. Sen sijaan, että mamma olisi skipannut kyseisen julkaisun, tuli siitä voimaantuneen
Ei tässä siitä ollut kyse, vaan huomion hakemisesta jonkun toisen saavutuksilla. Ei ole mun ansiotani, jos lapseni sai hyvät arvosanat.
Toinen, vielä suurempi ongelma on lapsen yksityisyys. Täysi-ikäisenä hän saa julkaista vaikka kaikki todistuksensa netissä, jos niin haluaa. Alaikäisenä taas häntä pitää suojella julkisuudelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä häpeän tätä suomalaisten kateellisuutta ja vähättelyä. Kukaan ei saisi olla hyvä kun mammoja alkaa harmittamaan. Tää on niin kommunistien tasapäistämistä.
Ymmärsin, että tässä oli kyse ensinnäkin alaikäisen lapsen yksityisasioiden julkaisemisesta ja toiseksi oman egon pönkittämisestä jonkun toisen suorituksilla. Ei se ole ongelma, että jonkun toisen lapsella on parempi todistus kuin omilla.
Miten se käy ilmi, että sen lapsen saavutuksella pönkitetään juuri omaa egoa? Harva taitaa sanoa että oletpa Maire tehnyt Maijan kasvatuksessa hyvää työtä, kun sai stipendin ja numerot on 10.
En taida olla ikinä nähnyt myöskään päivitystä missä todettaisiin että olenpa nyt onnistunut kun on lapsella näin hyvät numerot. Kyllä ne yleensä on vaan sellaisia kolmas luokka asiallisesti
geenit vaikuttaa Paljon
Nyt tuli J anipetrin saavutus faceen, ysiltä pääsi ja 1 kymppi, 5 kasia ja loput 5-6. Olemme ylpeitä
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli J anipetrin saavutus faceen, ysiltä pääsi ja 1 kymppi, 5 kasia ja loput 5-6. Olemme ylpeitä
Ette saa olla ylpeitä, etkö ole lukenut keskustelua ollenkaan?!
Mun some on mun saavutusten ja tekemisten esittelyyn, ei lasteni esittelygalleria. He voivat perustaa omansa, jos haluavat.