Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevätjuhlan opettajien lahjat

Vierailija
01.06.2024 |

Mitä annoitte lastenne opettajille lahjaksi kevätjuhlassa? Mitä muiden lahjoina näkyi? 

Vai jätittekö lahjaperinteen kokonaan väliin? 

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä siivotaan roskiksista niitä kukkia. Sama eskarissa. T. Koulun siivooja.

Tätä on alapeukutettu, mutta ihan tosi on. T. Siivooja

On tullut työskenneltyä useammassa koulussa ja aivan puhdasta valetta on tämä. En ole vielä missään törmännyt tällaiseen. 

No vaan ku ei ole. Ruusutkin on vielä kääreissään roskiksessa. Ei ne niitä kotiin roudaa, ainakaan kaikki. Pitää myös huomioda allergiat. Mutta kukat lentää roskiin myös päiväkodeissa, joita olen siivonnut myös. Joskus on taukotilassa pöydässä. Ei ole valetta

Vierailija
42/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä asiaa pitää jatkuvasti kysellä....

Ei opettajalle tarvitse mitään lahjaa lukuvuoden päätteeksi antaa.

Milloin tällainen kuvio on keksitty, että pitää joku lahja työntää käteen ihmiselle joka saa palkkaa kunnalta!

Kun mä olin peruskoulussa, ei opelle mitään lahjoja osteltu.

Ostan koska muutkin vanhemmat tehneet niin. Välillä tullut jopa loppuhetken hätä että onko riittävän hyvin opettajaa muistettu vai pitäisikö kipaista vielä kaupassa jotain lahjakassiin kylkiäiseksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuo luokan yhteinen lahjakeräys (viesti luokan vanhempien whatsapp-ryhmässä ja maksu mobilepaylla) on ollut molempien lasten kohdalla koko alakoulun käytössä.

Helppoa ja edullista, koska omaan lahjaan menisi kuitenkin enemmän rahaa. Ja opettajana tykkäisin enemmän kuin sekalaisesta krääsä- ja kukkakokoelmasta.

Meillä ei vanhempien whatsapp ryhmä toiminut. Sen pisti pystyyn häirikön vanhempi ja lapsi siirrettiin nyt toiseen luokkaan ja koko wa-ryhmä päättynyt 

Vierailija
44/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan lahjan arvoa vuosittain 

1.luokka 10€

2.luokka 20€

3.luokka 30e jne.

Nyt ollaan 5.luokan kevätjuhla vietetty

Vierailija
45/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa. Minä opettajana sain tänään suklaalevyn ja sekalaisia kukkasia. Minusta nuo kukat ovat aivan ihania. Pari istutettavaa laitoin pihaani ja muut maljakkoon. Ainoat kukat, jotka heitin pois, olivat voikukat. Ne oli suurella sydämellä kerätty ja ilahduttivat kovin, mutta ehtivät pahasti lakastua ennen kuin maljakkoon ehtivät. Minusta opettajia saa muistaa, koska olemme lapsille tärkeitä. Rahaa siihen muistamiseen ei tule paljoa laittaa, se on lähinnä vaivaannuttavaa. Saamme tietysti palkan työstämme, mutta tosiasia on, että käytämme työhön paljon omaa rahaakin. Lapsille annettavat pienet jutut, luokan pelit, tarrat ym. ovat yleensä opettajien itsensä ostamia, koska ei niihin ole kouluilla rahaa. Opettajat siis antavat lapsille usein selvästi enemmän omistaan kuin lahjoina saavat takaisinpäin. Sellainen ammattikunta me olemme, noin keskimäärin.

Vierailija
46/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lautapelin joka oli uutta aiempiin vuosiin nähden

Vierailija
47/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä vuotena naapurin lapsiperhe antoi Tallinnan risteilylipun opelle

Vierailija
48/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä tuo että opettajille tms:lle ostellaan lahjoja, ei kukaan muukaan lahjoja saa jos tekee työnsä!

Kyllä me vietiin osaston hoitajille kahvipaketteja, teetä, keksejä ja muutama pussi munkkeja. Kiitoksena kun vanha isämme oli vuodeosastolla. Että saa muutkin kuin opettajat lahjoja

Vierailija
49/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietiin keksejä ja kahvia 

Vierailija
50/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli helppo 

Annettiin tarpeeton perintönä saatu merkkiastia 

Vierailija
51/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tuota miks opelle antaa pitkän ruusun. Dr annetaan valmistuneelle! 

Vierailija
52/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varhaiskasvatuksen opettaja ja sain monta ihanaa kukkaa mun ryhmän lapsilta.

Vierailija
53/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin ruokakaupan kautta ostaa ruusuja

Ja suklaarasia

Ajateltiin että hyvä mutta kaihertaa jäi kun huomattiin lähes identtisiä lahjoja opettajalle kertyneen eikä omamme ollut nimikoitu

Vierailija
54/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon varhaiskasvatuksen opettaja ja sain monta ihanaa kukkaa mun ryhmän lapsilta.

Ne on vanhemmilta vaikka lapsi lähetettäisiin se ojentamaan

Vierailija
55/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö! Kukaan täyspäinen nyt kukkia roskiin laita. Monessa koulussa olen ollut opena ja aina on kaikki opet vieneet saadut kukat mukaansa ja yhdessä on niitä ihasteltu! Kukka on ihan paras muistaminen, ei tarvitse mitään isompaa ollakaan saatikka jotain lahjakortteja. 

Vierailija
56/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkarasia

Vierailija
57/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en antanut yhtään mitään. Vitosluokkalainen poikani taas ihan itse osti omilla rahoillaan opettajalle kortin sekä kukkasen.

Lähetit puolesta ostamaan antamallasi setelillä kun et vaivautunut ajoissa käydä itse kaupassa. 

Vierailija
58/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paita

Vierailija
59/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuvesi ja käsipyyhe 

Vierailija
60/66 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua tuota miks opelle antaa pitkän ruusun. Dr annetaan valmistuneelle! 

Dr, tohtori annetaan?