Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajien juhlapäivä

Vierailija
01.06.2024 |

Tänään on se päivä, jolloin yksikään opettaja ei kadu valintaansa eikä haudo alanvaihtoa! Hyvää kesälomaa kaikille opettajille, olette lomanne ansainneet.

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkiaisten kiertely takana. Kuuluu lukion opettajan velvollisuuksiin. Nyt avaamme kuohuviinin. Lomalle!

No eikä kuulu. Olen lukion lehtori ja viimeksi olin lakkiaisissa silloin kun itse sain lakin eli vähän yli 20 vuotta sitten.

Vierailija
62/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeviikko loppui eilen. Ens viikko menee vielä korjaamisessa ja arvioinneissa. Lukion opeilla ei ole vielä lukuvuosi päättynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläluokka kirmaa kesälaitumille taskut ja tilit täynnä rahaa, vailla huolta huomisesta.

Riistäjät.

Miten tämä liittyy aloituksen aiheeseen opettajista? Sairaanhoitajilla on parempi palkka kuin luokanopettajilla ja yläkoulun aineenopettajilla. Lukion ja ammattikoulun opettajien palkka on ihan hyvä, mutta vielä kaukana elitistisestä. 

Vierailija
64/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu, mutta ei minulla loma alkanut tänään. Ei myöskään kollegoillani tai muilla yhteistyökumppaneillani, kuten kotoutumiskoulutuksen ja ammattiopiston opettajilla. T: Aikuisten perusopetuksen opettaja.

Vierailija
65/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä vielä lomalle ehdi toviin. Erityisluokanopettajana seuraavan lukuvuoden valmistelu jatkuu, vaikka kevätjuhla on vietetty. Järjestän luokkani systeemit täysin uusiksi, paneudun jokaisen oppilaani yksilöllisiin tavoitteisiin ja valmistan ison kasan materiaalia, koska mistään ei sellaista valmiina saa minun oppilailleni. Lisäksi laadin kaikenlaisia ohjeistuksia ohjaajille ja mahdollisille sijaisille jokaisen ryhmäni lapsen opettamisesta ja ohjaamisesta. Että vähän tässä pitää hommia paiskia vielä.

Vierailija
66/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläluokka kirmaa kesälaitumille taskut ja tilit täynnä rahaa, vailla huolta huomisesta.

Riistäjät.

Miten tämä liittyy aloituksen aiheeseen opettajista? Sairaanhoitajilla on parempi palkka kuin luokanopettajilla ja yläkoulun aineenopettajilla. Lukion ja ammattikoulun opettajien palkka on ihan hyvä, mutta vielä kaukana elitistisestä. 

Ei tasan ole. Luokanope saa noin saman verran, mutta sh:n pitää siihen kolmeen tonniin painaa kolmivuorotyötä. Aineenopettajat saa enemmän, sh ei voi ikinä edes haaveilla mistään 4500-> palkoista!

Vierailija
67/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkiaisten kiertely takana. Kuuluu lukion opettajan velvollisuuksiin. Nyt avaamme kuohuviinin. Lomalle!

No eikä kuulu. Olen lukion lehtori ja viimeksi olin lakkiaisissa silloin kun itse sain lakin eli vähän yli 20 vuotta sitten.

Kukaan ei varmaan sitten pidä sinusta? ;).

Itse saan joka vuosi moni lakkiaiskutsuja

Vierailija
68/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ on niin rankkaa, ja nykyään jopa suorastaan vaarallista joissain kouluissa, että se joka kadehtii ei tiedä todellisuudesta mitään. Nostan hattua jokaiselle opettajalle! Ja myös hyville ohjaajille. Tosin heistä moni joutuu viettämään kesänsä työttömänä.

Opettajan "työkö" vaarallista?

Hah-hah-haa. Kynsikö voi taittua?

Et ole kouluampumisista ym kuullut?

Vierailija
69/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ on niin rankkaa, ja nykyään jopa suorastaan vaarallista joissain kouluissa, että se joka kadehtii ei tiedä todellisuudesta mitään. Nostan hattua jokaiselle opettajalle! Ja myös hyville ohjaajille. Tosin heistä moni joutuu viettämään kesänsä työttömänä.

Opettajan "työkö" vaarallista?

Hah-hah-haa. Kynsikö voi taittua?

Et sitten kouluampumisista ole kuullut?

Vierailija
70/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksen open kesäloma, eli vapaajaksot on ripoteltu sinne tänne. Itse pidin viikon toukokuussa, toinen parin viikon pätkä alkaa parin viikon päästä. Kesäkuun lopun olen töissä. Sitten heinäkuu on lomaa, ja 1.8. starttaa uusi lukuvuosi.

Vierailija
71/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amiksen open kesäloma, eli vapaajaksot on ripoteltu sinne tänne. Itse pidin viikon toukokuussa, toinen parin viikon pätkä alkaa parin viikon päästä. Kesäkuun lopun olen töissä. Sitten heinäkuu on lomaa, ja 1.8. starttaa uusi lukuvuosi.

Ammatinvalintakysymys. Mitäs menit amikseen?

Vierailija
72/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tänä vuonna yhtäjaksoisesti lomaa 3.6. - 27.9. Mutta ei se tosiaan enää eikä vuosityöajan piirissä olevilla ole mikään 2,5 kk. Toki amisope tienaa ihan hyvin tai ainakaan minä en voi valittaa.

Vierailija
73/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riistäjät.

Joo, mutta jos ajattelee, että saa noin 6500 e palkkaa (kuten ketjussa joku mainitsi) ja työpäiviä vain se 190 kpl (kuten joku mainitsi), niin siihen suhteessa ihan OK.

Vierailija
74/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tänä vuonna yhtäjaksoisesti lomaa 3.6. - 27.9. Mutta ei se tosiaan enää eikä vuosityöajan piirissä olevilla ole mikään 2,5 kk. Toki amisope tienaa ihan hyvin tai ainakaan minä en voi valittaa.

Siis kesäkuun alusta - syyskuun loppuun? Täh!?

Vierailija
75/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kesäkuun alusta - syyskuun loppuun? Täh!?

Oho. Siis 27.7. Ihan lyöntivirhe.

Vierailija
76/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä vielä lomalle ehdi toviin. Erityisluokanopettajana seuraavan lukuvuoden valmistelu jatkuu, vaikka kevätjuhla on vietetty. Järjestän luokkani systeemit täysin uusiksi, paneudun jokaisen oppilaani yksilöllisiin tavoitteisiin ja valmistan ison kasan materiaalia, koska mistään ei sellaista valmiina saa minun oppilailleni. Lisäksi laadin kaikenlaisia ohjeistuksia ohjaajille ja mahdollisille sijaisille jokaisen ryhmäni lapsen opettamisesta ja ohjaamisesta. Että vähän tässä pitää hommia paiskia vielä.

Tutkimusten mukaan tämä kannattaa tehdä vasta loma loppupuolella. 

Vierailija
77/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan tämä kannattaa tehdä vasta loma loppupuolella. 

Miksi?

Vierailija
78/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina muistaa, että meidän opettajien tilanteetkin ovat erilaisia. Minulla ei ole vakipailkaa opena, joten olen aina kesäisin töissä toisen ammattini työtehtävissä. Tänään oli silti juhlapäivä, kun oli sukulaistytön lakkiaiset. Huomenna menen taas töihin.

T: Ope

Olihan Breaking Bad-sarjassa kemian opettaja WW autopesulassa töissä, että sai laskut maksettua.

Vierailija
79/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammatinvalintakysymys. Mitäs menit amikseen?

Täh? Ihan olen tyytyväinen tilanteeseen. Kivaa, kun pääsee itsekin jonkin verran vaikuttamaan lomien ajankohtiin. Sitä mahdollisuutta ei juuri perusopetuksen puolella ole.

Vierailija
80/138 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 vk Pattayalla....lähtö juhannuksena 

Ladyboyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan