Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keillä on runsaat menkat, sanoko lääkäri että on alettava käyttämään e -pillereitä?

Vierailija
31.05.2024 |

Vai mitä ehdotti? 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää buranaa, se vähentää vuotoa huomattavasti. Minulle tämän vinkkasi lääkäri. 

Burana ja kaikki ibuprofeenit ohentaa verta ja lisää verenvuotoa. Tämä sama hullu aina kertoo tätä valhetta.

Vierailija
2/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelevat lääkkeitä ja ehkäisytabletteja rahan takia. Ei ne auta sen enempää oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ehdotti heti kierukkaa, en tähän suostunut koska minulle ei käy hormonaalinen ehkäisy.

Vierailija
4/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanonut, että on alettava, mutta sanoi, että hormonaalinen ehkäisy usein auttaa.

Vierailija
5/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi hormonikierukka (Mirena), vuodot loppuivat kokonaan. Ennen sitä gyne määräsi myös vuotoa hillitsevää lääkettä (Cyklokapron), mutta se ei auttanut mua riittävästi.

Vierailija
6/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökää buranaa, se vähentää vuotoa huomattavasti. Minulle tämän vinkkasi lääkäri. 

Burana ja kaikki ibuprofeenit ohentaa verta ja lisää verenvuotoa. Tämä sama hullu aina kertoo tätä valhetta.

Mä kuulin tämän myös. En voinut uskoa, mutta epätoivoisena kokeilin. Se toimii. Mulla tosin vain nelisen tuntia, sitten pitää ottaa jo uusi tabletti. Mutta ekan päivän saa näin taltutettua.

Vierailija
7/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelevat lääkkeitä ja ehkäisytabletteja rahan takia. Ei ne auta sen enempää oikeasti.

Mulla on normaalisti aivan s**tanan runsaat ja kivuliaat menkat. Sikiöasento, kuuma vesipullo tmv ja kipulääkkeet tulivat liian tutuiksi. E-pillereiden myötä elämänlaatu parani huomattavasti. Tyhjennysvuoto on vähäistä ja kivutonta. Haittavaikutuksia ei ole ollut esim. mielialassa tmv. Olen todella helpottunut ja tyytyväinen. Kohta 10 vuotta käytössä, välissä taukoa vain kun toivottiin ja saatiin lapsi. 

Vierailija
8/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin etten halua e-pillereitä ja miehelle on tehty vasektomia, joten en tarvitse niitä. Sain loistavasti toimivan lääkkeen joka vähentää vuotoa normaaliksi, Cyklocapron. Kipuun Pronaxen. 

Vierailija
9/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän tuolla tavalla pakottanut, mutta keskusteltiin. Määräsi myös eri kipulääkkeen menkkoihin. Aloitin pillerit ja olen tyytyväinen, näillä menkat pysyy poissa ja ei ole tullut sivuoireita. Ennen reseptin kirjoittamista keskusteltiin, mitä oireita olin saanut aikaisemmin kokeilemistani pillereistä.

Vierailija
10/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on myös ainoa käsikauppalääke mikä auttaa koviin menkkakipuihini. Vuodon määrään ei ole vaikttanut.

Eri

Vierailija
11/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä käskijä se lääkäri on.

Vierailija
12/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ehdotettiin minipillereitä hyvin runsaisiin, erittäin kivuliaisiin ja epäsäännöllisiin kuukautisiin. En siis koskaan voinut laskea päiviä, yms kun vuodot kesti viikkoja ja joskus olivat parisen kuukautta pois ja taas alkoivat. Ne kivut olivat karmeat ja nyt on 2. vuosi ilman kuukautisia ja elämänlaatuni on huomattavasti parempi, lumepillereitä en ota ollenkaan.

Vierailija
13/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sanonut, että on alettava, mutta sanoi, että hormonaalinen ehkäisy usein auttaa.

Onko esimerkiksi koviin kuukautiskipuihin tarjolla mitään muuta, kuin hormonaalinen ehkäisy? Tabletteina eivät sovi, juuri kokeilin e-rengasta, joka aiheutti lääkekuurin vaatineen tulehdustilan. Että en aio kokeilla enää ikinä yhtäkään ehkäisyvalmistetta.

Vierailija
14/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositteli hormonikierukkaa ja kun en innostunut, niin termoablaatiota.

Vierailija
15/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukautisveressä on oikeaa verta muutama ruokalusikallinen. Pääasiassa se on muita nesteitä ja kohdun seinämää.

Vierailija
16/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko esimerkiksi koviin kuukautiskipuihin tarjolla mitään muuta, kuin hormonaalinen ehkäisy? Tabletteina eivät sovi, juuri kokeilin e-rengasta, joka aiheutti lääkekuurin vaatineen tulehdustilan. Että en aio kokeilla enää ikinä yhtäkään ehkäisyvalmistetta.

Naprokseeni määrättiin mulle kipulääkkeeksi. Auttaa paremmin kuin Burana.

Vierailija
17/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä ole runsaat menkat, mutta ihmeellisiä ehdotuksia olen lääkäriltä saanut.

Kävin lääkärissä huimauksen ja väsymyksen takia. Verikokeessa selvisi, että on matala hemoglobiini ja raudanpuute. Lääkäri sitten pähkäili, että runsaista kuukautisista tämä johtuu ja hoito on syödä e-pillereitä ilman taukoja.

Kysynpähän vaan onko max 3 päivää kestävät menkat runsaat, kun riittää, että käytän päivällä yhden tamponin ja sen jälkeen on niin kuivaa, että en voi laittaa uutta, kun sitä ei saa enää kivuitta pois? Yöllä käytän sidettä, mutta yleensä sekin säilyy kuivana, joskus pieni tippa. Tätä lääkäri ei noteerannut mitenkään, vaikka kahdesti toistin.

Muutenkin aika erikoista määrätä pillerit naiselle joka jo suunnitteli lasten hankkimista.

Mutta niin hyvin todennäköisesti ehdottaa niitä pillereitä, jos on oikeastikin runsaat menkat, kun ne pillerit näyttää olevan lääke kaikkeen ja muka sopivan kaikille. 

Vierailija
18/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lääkäri oletti automaattisesti kun olin 22v että käytän e-pillereitä ja ehdotti jotain kierukkaa.

Vierailija
19/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin monta vuotta e pillereitä kuukautiskipuihin. Sain kuitenkin sivuvaikutuksina puutuneen jalan ja suun joten lopetin pillerit. Lääkärit kannustivat jatkamaan. "Kyllä nuoret voi syödä e pillereitä"....

Vierailija
20/37 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikka mitä ehdotettu ja kokeiltu, mutta ainoa mikä on helppo ja sivuoireeton tapa, on Burana.

Veritulppariskin takia hormoonipillerit on poissuljettu, hormonikierukka ei tuonut toivottua apua. Burana muutaman kerran päivässä, kolmen päivän ajan ja pystyn selviytymään työpäivistä ja öistä ilman jatkuvaa vessassa istumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi