Muita jotka eivät ole koskaan unelmoineet elässään mistään?
Kuulema ihmiselle on tavallista se että unelmoidaan hankinnoista kuten autosta, talosta tai televisiosta, tai urasta, kuten läökäriksi, laulajaksi tai urheilujaksi pääsemisestä, tai vapaa-ajasta kuten lomamatkasta, mökistä tai huvipuistosta. Mutta minä en ole koskaan haaveillut mistään, minulle nimittäin riittää se että olen olemassa ja elossa, se että ruokaa ja jotkin vaatteet ja asunto. En näe mitään syytä miksi minun pitäisi tavoitella, haaveilla tai haluta jotain enempää kun en kuitenkaan tule koskaa saamaan tavoittamaan niitä.
Kommentit (7)
Hienoa sinulle ap, jos aidosti olet onnellinen noin. Mielenrauha on hieno asia, ja tuollaista haluamisesta luopumista on monessa hengellisessä perinteessä pitkään ja työläästi tavoiteltu.
Tosin tuo viimeinen lauseesi "koska en kuitenkaan tule koskaan saavuttamaan niitä" laittaa vähän kyseenalaistamaan sen, että oletko aidosti tyytyväinen nykytilanteeseen, vai onko kyse lähinnä jonkinlaisesta masentuneisuudesta tai heikosta itsetunnosta, joka estää tavoittelemasta mitään.
Sitten on niinkin, että vaikka on hienoa, jos on ihmisiä jotka ei kaipaa tavoitella mitään, ja nauttivat ilosta ja rauhasta vain olemassa olosta ja elämisestä päivä kerrallaan, niin on toisaalta hienoa ja tarpeen myös, että on niitä toisenlaisia, jotka tavoittelevat asioita. Elettäisiin vieläkin luolissa jos kaikki olisivat sellaisia jotka ei unelmoi mistään.
On vain rauha. Minä vain olen ja odotan kuolemaa. En elä, en unelmoi enkä haaveile. En kuitenkaan halua vahingoittaa tai tehdä sitä ennen aikaisesta vaan ainoastaan vain odottaa että se tulee aikanaan vuosien tai vuosikymmenten päästä.
Kyllä sitä lapsena haaveli hyvinkin tarkkaan tietyistä asioista kuten leluista ja muista. Mutta se oli sellaista lapsen intoa. Aikuistuttuani en ole haaveillut oikein mistään. Kunhan saan olla rauhassa ja tehdä asioita jotka viihdyttävät minua.
"En näe mitään syytä miksi minun pitäisi tavoitella, haaveilla tai haluta jotain enempää kun en kuitenkaan tule koskaa saamaan tavoittamaan niitä."
Mistä tiedät?
Aikuistuttua kun tajusi ettei palkka riitä mihinkään ylimääräiseen. Kuolivat vähitellen haaveetkin. Miksi kuluttaa aikaa kurottelemalla sellaista mitä ei voi saada.
Minä olen haaveillut siitä että saisin olla rauhassa kaikelta. Ettei tarvitsisi noudattaa rutiineja, vaan voisin lukea kirjan kissani vierellä viltin alla ja olla menemättä töihin, jos en halua mennä juuri sillä hetkellä. Menen kun saan luettua kirjan ja tehtyä asiat tärkeysjärjestyksessä.
Haaveilin siitä että haaveet voisi toteutua, mutta ne toteutuu vain tarinoissa ja en ole siinä tarinassa.
Olen siinä toisessa sinun kanssasi.
Mä, mutta sinusta poiketen mä olen tyytymätön nykytilanteeseen. Silti en keksi, mitä sitten tilalle haluaisin. En ole koskaan oikein keksinyt unelmia tai tavoitteita. Siksi olen vaan ajelehtinut mm. opiskelu-, työ- ja asuinpaikkoihin. Tällä hetkellä inhoan työtä jota teen, mutta jos mietin mille alalle sitten vaihtaisin, niin ei hajuakaan. Mä vaan haluan jotain muutosta mutta en koskaan tiedä mitä.