Minkä ikäinen voi oppia luistelemaan? Mikä on pienin koko tyttöjen luistimissa? t. tietämätön kummi
Kommentit (30)
ensimmäisenä talvena kaatui jatkuvasti. Noin 3-vuotiaana jo köpötti eteenpäin, mutta en varsinaisesti sanoisi sitä luisteluksi. Oppi siis pysymään pystyssä luistimet jalassa jotenkin jäällä ja vähän köpöttelemään. Vasta nyt melkein 5-vuotiaana osaa vasta mielestäni jotenkin jo oikein luistella. Pitkä on ollut ainakin meillä tämä opetteluprosessi, joka on kuitenkin kantanut hedelmää jo.
luisteli jo ihan oikein, mutta onkin hyvin liikunnallinen lapsi muutenkin
Olen itse harrastanut 17 vuotta elämästäni taitoluistelua myös sm tasolla. Voit olla varma että jos veisit lapsesi esim luistelukouluun niin ensimmäiseksi siellä suositeltaisiin taitoluistimia eikä todellakaan hokkareita tai varsinkaan mitään kaunoluistimia.
Meidän tyttö aloitti taitoluistimilla, mutta ei tykännyt niistä yhtään eikä oppinut luistelemaan niillä. Ostettiin hokkarit ja niillä oppi luistelemaan nopesti niin, että sitä voi sanoa luisteluksi. Kaverin tyttökin kokeili meidän tytön taitoluistimia, eikä myöskään tykännyt...
Muutoin kannattaa käyttää hokkareita. Kaunoluistimilla oppii väärän luistelutekniikan helposti käyttämällä niitä piikkejä. Ja ne piikit on tarkoitettu vain taitoluistelun hyppyjä varten, ei vaudin potkimiseen kuten usein tytöillä/naisilla näkee. Itsekin naisena käytän vain hokkareita. Tosin minulla on ringette tausta eli olen pelannut ringettä monia monia vuosia teini-/aikuisiässä.
hokkarit vai taitoluistelut. Meidän neiti 6v rakastaa kaunoluistimiaan. Haluaa harjoitella hyppyjä, piruetteja jne. Jos hänellä olisi hokkarit ei onnistuisi mikään noista. Kateellisena toiset prinsessat katsoo hokkarit jalassa, koska toki hokkareilla pystyy luistelemaan kovaa mutta kuinka monelle tytölle se on tärkeää??
Eikö kuitenkin ole pääasia että lapsi nauttii luistelusta? Ei se onko tekniikka nyt ihan priimaa. Se kuitenkin kehittyy koko ajan. Ja sitäpaitsi kaunoluistimista voi teroittaa alimman terän pois niin ei lapsi varaa siihen luistellessaan lujaa.
Meidän poitsu opetteli luistelemaan jo 3-vuotiaana, nimenomaan harjoitusluistimilla.
Mutta ei siitä minun mielestäni pidä taistelemaan ruveta, että onko ne harjoitusluistimet vai hokkarit paremmat. Jokainen voi itse kokeilla.
Minun lapsillani ensiluistimina on ollut nimenomaan ne muoviset hirvistykset, siksi, että lapset ovat yleensä halunneet jäälle, ja luistelu näyttää heidän mielestään kovin helpolta kun sisaruksetkin luistelevat. Pääsevät kokeilemaan harjoitusluistimilla jäällä menemistä.
Kaikki lapseni ovat poikia, joten seuraavat luistimet ovat olleet sitten hokkarit.
Mutta tytöille olisin ehdottomasti hankkinut kaunoluistimet.
Erikoisliikkeestä ostetut taitoluistimet tukevat nilkkaa ja niillä on hyvä luistella. Tämä taitoluistelija päihitti kyllä kouluaikana nopeudessa myös kaikki lätkää pelaavat luokkatoverinsakin, sillä heidän luistelutekniikkansa ehdottomasti ei ollut yhtä hyvä kuin omani. Eli taitoluistimilla pääsee temppujen lisäksi myös lujaa.
Piikeillä ei potkita vauhtia, niitä käytetään hypyissä tai jarrutuksissa.
Ja 2-vuotiaan voin viedä jäälle kokeilemaan, mutta yleensä luisteleminen rupeaa paremmin sujumaan vasta 3-vuoden iässä.
ensijaisesti on hyvä oppia luistelemaan ja vasta sen jälkeen voi miettiä haluaako oppia *myös* piruetteja yms.
t. 14 = 28
Enkä muuten ole väittänyt etteikö yksikään 3-vuotias voisi oppia luistelemaan tms.
Vierailija: