Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni joutui työelämävalmennukseen

Vierailija
31.05.2024 |

Vaikka ikää alkaa olla jo sen verran, että tuskin tulee saamaan töitä enää mistään. Ihan kohdellaan kuin teini-ikäistä. Kyllä tämä alkaa olla jo alentavaa holhousta. Nöyryyttävääkin. Suostui tähän, koska soittelivat koko ajan. Minkäs sille voi ettei iäkkäämpi tahdo enää töitä löytää. Tänään hänellä on nuppinikkarin kanssa tapaaminen Teamsissa. 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä alennu siihen että sua kohdellaan lapsena

Vierailija
2/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pelännyt työttömäksi joutumista 90-luvun lamasta lähtien, jolloin olin viimeksi työtön valmistumiseni jälkeen muutaman kuukauden. Niinpä olen tehnyt paljon töitä, säästänyt ja sijoittanut, etten enää ikinä joutuisi työkkärin pupukurssien, työkokeiluiden ja muiden kikkailujen uhriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa oli kirjoja lajittelemassa joku fyysikko. Ihmettelen ettei ihmiset varaudu työttömyyteen säästäen jne.

Vierailija
4/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä oli työtön muutaman vuoden, kun digilaitteet veivät työt. Seurusteli keskieurooppalaisen miehen kanssa. Pari vuotta ennen eläkeikää työkkäri ehdotti, että hänhän voisi mennä naimisiin ja muuttaa miehen kotimaahan. Kyllä meillä naurua riitti. Aikaa on jo vuosia. Ehkä nykyään ei vastaavia älynväläyksiä enää ainakaan ääneen sanota.

Vierailija
5/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastossa oli kirjoja lajittelemassa joku fyysikko. Ihmettelen ettei ihmiset varaudu työttömyyteen säästäen jne.

Onhan he varautuneet maksamalla liiton jäsenmaksua.

Vierailija
6/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä ei nykyisessä työ- ja tukien leikkaus -tilanteessa pitkälle pötkitä.

Vierailija
7/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, ei mies sun riesaksi jää. Noin vanha mies todennäköisesti poistaa sut kohta elämästään kun löytää nuoren, kauniin ja timmin naisen rupsahtaneen, lihoneen ja nalkuttavan tulevan eksänsä tilalle.

Vierailija
8/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo nyt on tyhmä tapa varautua. Kannattaisi ennemmin maksaa työttömyyskassan jäsenmaksua.

Vierailija
9/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisella pärjää sen aikaa kuin sitä maksetaan. Minä ihmettelen, ettei ihmiset kartuta varallisuuttaan töissä ollessaan vaan kaikki pistetään menemään. Minä olen pakollisten menojen jälkeen tuhlannut puolet huvituksiin, sekä säästänyt ja sijoittanut toisen puolen pahan päivän varalle.

Kun kavereitakin katsoo, niin uusia autoja ostetaan osamaksulla, kalliit lomamatkat maksetaan luotolla ja jos työpaikka menee alta, ollaan pinteessä. Kova on ihmisten usko tulevaisuuteensa. Vai eikö vain välitetä?

Vierailija
10/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekevät koko elämänsä ajan pienipalkkaisia pätkätöitä ja osa-aikatöitä. Ei tuhannen euron palkasta paljon säästetä sukan varteen.

Vierailija
11/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan SDP julkaisi  lääkkeet työllisyyteen,ikääntyneiden työllisyyttä lisättävä,Antit varmaan hommaa duunia.

Vierailija
12/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No takana on varmasti ajatus siitä, että miehesi voisi siellä saada vinkkejä siitä, mitä hän voisi lopun työikäisyydestään tehdä, uusia näkökulmia jne. Ja jos ei muuta, niin nyt tänä vuonna saa vielä korotettua työttömyysetuutta kun on jossain tuollaisessa palvelussa.

Vierailija
13/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä ne säästöt kuluu...

Vierailija
14/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä oli työtön muutaman vuoden, kun digilaitteet veivät työt. Seurusteli keskieurooppalaisen miehen kanssa. Pari vuotta ennen eläkeikää työkkäri ehdotti, että hänhän voisi mennä naimisiin ja muuttaa miehen kotimaahan. Kyllä meillä naurua riitti. Aikaa on jo vuosia. Ehkä nykyään ei vastaavia älynväläyksiä enää ainakaan ääneen sanota.

Niin miksei olisi voinut mennä naimisiin jos vakava suhde ja muuttaa muualle? Jossain voi olla helpompi työllistyä.

Vierailija
15/30 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoo unohtua että se työttömyyskorvaus on kaiken ikäisille vastikkeellista ja velvoittaa työtöntä työllistämään kaikenmaailman valmentajia vaikkei mitään työnsaanti mahdollisuuksia olisikaan sillä eivät ne sitä ota huomioon eikä sairauksia.

Eiköhän tuollaiset lyhyet kurssit, istunnot mene ihan rutiinilla aikansakuluksi. Seuraavaksi voi joutua työnhakukurssille vai onko se nykyään työelämävalmennusta. 😁 On sinne muitakin ikäloppuja laitettu. Kiittelee sitten vain että kylläpä tästä olikin järkyttävästi hyötyä ja oppi ihan uusia asioita. 🤣

Vierailija
16/30 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sure, ei mies sun riesaksi jää. Noin vanha mies todennäköisesti poistaa sut kohta elämästään kun löytää nuoren, kauniin ja timmin naisen rupsahtaneen, lihoneen ja nalkuttavan tulevan eksänsä tilalle.

Luultavasti ei näin käy. En ole pahemmin lihonut kun ei ole varaa mässyttää herkkuja pitkin päivää. Itse asiassa olen vähän laihtunut, kiitos hallituksen leikkauspolitiikan ja ruuan hinnan nousun takia. Eikä tapanani ole nalkuttaa.ap

Vierailija
17/30 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskassaan minä maksan,en riistäjäliitoille.

Vierailija
18/30 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alfanaaraat ota vanhaa betaukkoa ellei tällä sitten rahaa ole reilusti. Tässä tapauksessahan näin ei ole.

Vierailija
19/30 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ei näin käy. En ole pahemmin lihonut kun ei ole varaa mässyttää herkkuja pitkin päivää. Itse asiassa olen vähän laihtunut, kiitos hallituksen leikkauspolitiikan ja ruuan hinnan nousun takia. Eikä tapanani ole nalkuttaa.ap

Kahdessa kuukaudessa olet ehtinyt laihtua hallituksen takia? Jaa, en oikein usko. 

Vierailija
20/30 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä ne säästöt kuluu...

Aika upeeta, että fyysikko on avarakatseinen ja kokeilee jotain muutakin. Asenne hällä kohdillaan, eikä tota "haluun rahat sohvalla maakaamisesta" -meininkiä . Arvostan! Ei kaikki koe kyykyttämisenä tarjottuja palveluita. Oispa kaikki sellaisia, saataisiin pehvat sieltä sohvan nurkasta liikkeelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän