Hei hoitajat, miksi olette niin passiivisaggressiivisia omaisia kohtaan?
Läheiseni on jouduttu viemään muistisairauden takia vuodeosastolle, odottamaan vapautuvaa palvelukotipaikkaa. Aluksi meitä omaisia kohtiin oltiin ystävällisiä, mutta viime aikoina hoitajat ovat olleet kylmiä, hädin tuskin tervehtivät ja tuntuvat kantavan meille kaunaa jostakin.
En ymmärrä, koska olemme aina olleet itse ystävällisiä heille emmekä ole ns valittaneet turhasta. Sen kyllä myönnän, että läheiseni on ns hankala potilas jonka kanssa on vaikea tulla toimeen ja muistisairaus sen tekee. Mutta miksi tämä kostetaa meille omaisille? Ei ole meidän vikamme että omaisemme on mitä on. Kerran pari viikossa käymme katsomassa häntä
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis emme ole kytänneet mitenkään emmekä arvostelleet hoitohenkilökuntaa. Olemme olleet ystävällisiä ja asiallisia, en tiedä olettavatko hoitajat että jotenkin kyttäisimme heitä? Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Pari kertaa olen soittanut osastolle ja kysynyt isän vointia kun en ole itse päässyt paikan päälle, ilmeisesti tämän hoitajat kokevat jotenkin ylikuormittavana?
ap
Etpä tietenkään ole::::))))) Älä viitsi, tekstisi kyllä paljastavat totuuden. Häpeä jos osaat. Mene peilin eteen. Siellä syypää tilanteeseesi näkyy....
Kai siellä pitäisi kumartaa ja niiata tullessasi paikalle kuin paremmallekin matroonalle..
Hoitaja on siellä töissä. Vaikka töissä kokisit, että sinua arvostellaan, sinun pitäisi silti olla joko ystävällinen tai sanoa asiasta es
Ei mulla lue työsopimuksessa, että pitää aina olla ystävällinen. Olen sellainen kuin olen. Jos se ei kelpaa arvon omaisille, he voivat koska tahansa vaihtaa hoitavaa tahoa. Suomessa on vapaus valita hoitava tahonsa. Tosin rahaa voi tarvita enemmän toisiin paikkoihin kuin toisiin, mutta ketään ei pakoteta olemaan hoitopaikassa, jossa omaisilla on paha olo. Omaisia vartenhan siellä sairaalassa töitä tehdään, ei potilaita. Vai miten se menikään?
Mitä "passiivisaggressiivinen" tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa, kuinka puolet vastauksista on hoitohenkilökunnan toteuttamaa gaslightingia, joka samalla todistaa ap:n kokemukset oikeiksi. Hyvä te.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ei voi odottaa saavansa ystävällistä palvelua, jos itse käyttäytyy mulkerosti.
Vierailija kirjoitti:
Googleta.
Kannattaako toivottaa kaikki hoitajat hevonhttiin vaan siksi, ettei sattunut juuri silloin sulle hymyilemään. Uusia nimittäin ei ole tulossa.
Koska te omalla toiminnallanne aiheutatte sen. Kuvittelette, että hoitajat ovat siellä ainoastaan teitä varten ja käyttäydytte kuin pienet lapset, joita pitää huomoida jatkuvalla syötöllä. Siihen väsyy hyvin nopeasti, kun on sata muutakin omaista passattavana.
Vierailija kirjoitti:
Ap hoitaa läheisensä itse, jos palvelun taso ei kelpaa. Niin helppoa se on. Hoitajille maksetaan hoitotyöstä, ei omaisten mielistelystä.
Kaikkien oletetaan käyttäytyvän asiallisesti työssään. Sinunkin. Onko se kovinkin väärin?
Hoitajat istuvat valtaosan työajasta juoruten keskenään ja potilaat ovat huoneissaan yksin. Omaiset joskus keskeyttävät mukavat rupattelutuokiot ja kysyvät jotain oamisensa hoidosta. Se aiheuttaa harmistusta omaisia kohtaan koska voi johtaa vaikka siihen, että hoitaja joutuu tekemään jotain ylimääräistä.
Omaa muistisairasta isääni pahoinpiteli eräs hoitaja niin että isä oli mustelmilla, mutta henkilökunta suojelee toisiaan ja ilmiannosta ylemmälle taholle rangaistaan potilaan entistä huonommalla hoidolla. Tämä on todellisuutta nykypäivän Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap hoitaa läheisensä itse, jos palvelun taso ei kelpaa. Niin helppoa se on. Hoitajille maksetaan hoitotyöstä, ei omaisten mielistelystä.
Kaikkien oletetaan käyttäytyvän asiallisesti työssään. Sinunkin. Onko se kovinkin väärin?
Asiallinen on eri asia kuin omaisten mielistely. Asiallinen voi olla, vaikka ei jokaiseen tervehdykseen huomaisi vastata eikä levittäisi punaista mattoa aina kun ap suvaitsee kunnioittaa läsnäolollaan osastoa.
Vanha "kunnon" hoitajat on perseestä-haukkumisketju nostettu jälleen tapetille. Jep, jep.
Tee hoitajasta valitus. Mutta älä sitten ihmettele, jos omaisesi jää heitteille hoitajapulan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis emme ole kytänneet mitenkään emmekä arvostelleet hoitohenkilökuntaa. Olemme olleet ystävällisiä ja asiallisia, en tiedä olettavatko hoitajat että jotenkin kyttäisimme heitä? Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Pari kertaa olen soittanut osastolle ja kysynyt isän vointia kun en ole itse päässyt paikan päälle, ilmeisesti tämän hoitajat kokevat jotenkin ylikuormittavana?
ap
Mikä tämä aloitus on, jos ei hoitohenkilökunnan arvostelua? Sano päin naama, jos joku ahdistaa äläkä tule ulisemaan vauvapalstalle.
En todellakaan sano, koska en halua että läheistäni hoidetaan entistä huonommin. Jos on niin täynnä itseään, että yhtäkkiä alkaa kohdella työntekijänä toisia ihmisiä tylysti, en todellakaan luota tai kunnioita niin pa
:D
Vierailija kirjoitti:
Lue 13. siinä on määritelmä.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat istuvat valtaosan työajasta juoruten keskenään ja potilaat ovat huoneissaan yksin. Omaiset joskus keskeyttävät mukavat rupattelutuokiot ja kysyvät jotain oamisensa hoidosta. Se aiheuttaa harmistusta omaisia kohtaan koska voi johtaa vaikka siihen, että hoitaja joutuu tekemään jotain ylimääräistä.
Väsynyt provo, mutta naurahdin silti ääneen. Onhan se huvittavaa, miten pihalla osa ihmisistä on hoitolaitosten todellisuudesta. Ja sitten taivastellaan, kun hoitsulla on parempaakin tekemistä kuin miettiä, muistaako varmasti vastata jokaiseen omaisen tervehdykseen ja seistä asenossa vastassa kun rouva Omainen saapuu paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mikä tämä aloitus on, jos ei hoitohenkilökunnan arvostelua? Sano päin naama, jos joku ahdistaa äläkä tule ulisemaan vauvapalstalle.
En todellakaan sano, koska en halua että läheistäni hoidetaan entistä huonommin. Jos on niin täynnä itseään, että yhtäkkiä alkaa kohdella työntekijänä toisia ihmisiä tylysti, en todellakaan luota tai kunnioita niin paljon että antaisin enää mahdollisuutta. Anonyymi
Haluat huonoa palvelua mieluiten kaikille haukkumalla kaikki hoitajat. Ei se palvelu ainkaan valittamalla parane teki sen sitten ylisesti tai yksityisesti. Jos mihinkään ei olla ehdes tyytyväisiä miksi edes yrittää mielistellä sen paremmin hoidettavia kuin ainakaan omaisia.
Helle tekee näköjään aggressiiviseksi, hoitajat joukolla ap:n kimpussa :D
Vierailija kirjoitti:
Tulihan se sieltä, tätä kommenttia jo odottelinkin.
Ehkä he ovat väsyneitä, resurssit kun eivät ole realistiset ja eivät vastaa sitä mitä juhlapuheissa ja esitteissä luvataan. Loppujen lopuksi hoitajat kuitenkin tekevät sen suurimman työn kun ylempi organisaatio voi piileskellä huoneissaan.
Jätä tunne omaan arvoonsa ja jatka vierailuja entiseen tapaan.
Huvittaa, kuinka puolet vastauksista on hoitohenkilökunnan toteuttamaa gaslightingia, joka samalla todistaa ap:n kokemukset oikeiksi. Hyvä te.