Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei hoitajat, miksi olette niin passiivisaggressiivisia omaisia kohtaan?

Vierailija
30.05.2024 |

Läheiseni on jouduttu viemään muistisairauden takia vuodeosastolle, odottamaan vapautuvaa palvelukotipaikkaa. Aluksi meitä omaisia kohtiin oltiin ystävällisiä, mutta viime aikoina hoitajat ovat olleet kylmiä, hädin tuskin tervehtivät ja tuntuvat kantavan meille kaunaa jostakin.

En ymmärrä, koska olemme aina olleet itse ystävällisiä heille emmekä ole ns valittaneet turhasta. Sen kyllä myönnän, että läheiseni on ns hankala potilas jonka kanssa on vaikea tulla toimeen ja muistisairaus sen tekee. Mutta miksi tämä kostetaa meille omaisille? Ei ole meidän vikamme että omaisemme on mitä on. Kerran pari viikossa käymme katsomassa häntä

Kommentit (339)

Vierailija
21/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tosi usein katsomassa kuolemansairasta omaistamme ja ilman syytä yksi hoitaja totesi huoneen ohitse mennessään toiselle hoitajalle kovaan ääneen, että täällä on taas koko suku. En tiedä miksi hän näin sanoi ,koska aihetta tuollaiseen kiukutteluun emme olleet mitenkään antaneet, kuten valittaneet tai muutakaan. Suurin osa henkilökunnasta oli mukavaa ja tunsin yhden ihan lapsuudesta asti. Mutta tuo heitto yhdeltä, oli sellainen että olisi tehnyt mieli mennä kysymään, että mikä vituttaa?

Vierailija
22/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis emme ole kytänneet mitenkään emmekä arvostelleet hoitohenkilökuntaa. Olemme olleet ystävällisiä ja asiallisia, en tiedä olettavatko hoitajat että jotenkin kyttäisimme heitä? Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Pari kertaa olen soittanut osastolle ja kysynyt isän vointia kun en ole itse päässyt paikan päälle, ilmeisesti tämän hoitajat kokevat jotenkin ylikuormittavana?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ylitulkitsee asioita päästäkseen provoilemaan. Se, jos sulle joskus sanotaan jotain töykeämpään sävyyn, ei ole mikään kosto. Hoitoalalla nyt vaan harva jaksaa jatkuvasi olla miss Sunshine. 

Vierailija
24/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi arvostelet hoitajia...Siinä syy miksi teistä ei pidetä. Tuijotat arvostellen ylhäältä alas jokaista näkemääsi hoitajaa. Jo tultuasi pälyilet joka puolelle arvostellen, olisiko jotain huomautettavaa. Kurkit ovista uteliaana ketä muita hoidettavia on, tuijotat kanslian ovella, jne.

Käyttäydyt itse epäkunnioittavasti ja moukkamaista hoitohenkilökuntaa kohtaan.

Kyllä hoitajat huomaavat nolon käytöksesi, ja pysyvät etäällä sinusta 

Olen eri mutta tämä kuulostaa aivan käsittämättömän vainoharhaiselta ja narsistiselta. Kukaan ei tule sinne miettimään ja arvostelemaan sinua, vaan rakkaan läheisensä takia. 

Vierailija
25/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Noin vuosi sitten äitini sairastui ja jouduin tekemisiin terveydenhuoltojärjestelmän kanssa. Siellä on tosi paljon suoraan sanottuna vmäistä henkilökuntaa. Heti jos ei ole tajunnut jotain lomaketta kysyä ajoissa tai ei tunne jotain kirjoittamatonta sääntöä, saa suoranaista päänaukomista osakseen. Veikkaan, että tuolle alalle vain hakeutuu paljon ihmisiä jotka nauttivat siitä että saavat käyttää valtaa. Toki alalla myös paljon ihanaa ja osaavaa porukkaa. 

Minkäköhänlaista valtaa hoitoalalla pystyy käyttämään hoitaja?

Siellä on sairaita ihmisiä joita voi määräillä, esimerkiksi vanhuksille eivät monet hoitajat anna juotavaa silloin kun pyytävät. Myös huolestuneena omaisena sai huomata, kuinka jatkuvasti juoksutetaan työntekijältä toiselle eikä suostuta hoitamaan nii

Resursseille se hoitaja ei voi mitään. Hoidettavia saattaa hyvinkin olla toista kymmentä jolloin aina ei voi palvella heti. Potilaalla saattaa olla myös esim. nesterajoitus (jonka määrää lääkäri ei hoitaja ja sille on lääketieteellliset perusteet) jolloin aina kun vanhus vain haluaa juoda ei välttämättä voi sitä juotavaa antaa.

Vierailija
26/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis emme ole kytänneet mitenkään emmekä arvostelleet hoitohenkilökuntaa. Olemme olleet ystävällisiä ja asiallisia, en tiedä olettavatko hoitajat että jotenkin kyttäisimme heitä? Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Pari kertaa olen soittanut osastolle ja kysynyt isän vointia kun en ole itse päässyt paikan päälle, ilmeisesti tämän hoitajat kokevat jotenkin ylikuormittavana?

ap

Mikä  tämä aloitus on, jos ei hoitohenkilökunnan arvostelua? Sano päin naama, jos joku ahdistaa äläkä tule ulisemaan vauvapalstalle. 

Vierailija
27/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämäkin ketju todista millaisia omaiset ovat...Aika monet todella tympeitä hapannaamoja, ei osata edes tervehtiä. Saati muita käytöstapoja

Vaatia kyllä osastaan

Me olemme aina tervehtineet hoitajia, sen sijaan osa hoitajista ei ole tervehtinyt meitä

ap

Vierailija
28/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, siinä sulle määritelmä : Passiivis-aggressiivinen käyttäytyminen ilmenee avuttomuutena, itsepäisyytenä, tehtävien tai asioiden lykkäämisenä tai jättämisenä viime hetkeen, kateutena tai paheksuntana ja tarkoituksellisena tai toistuvana epäonnistumisena pyydetyissä tehtävissä, joista henkilö on yleensä yksin vastuussa.

Ei liity sun aloitukseesi mitenkään.

Juuri tuollaista se kyllä terveydenhuollossa usein nimenomaan on. Soitat asiasta henkilölle a, joka ilmoittaa ettei asia kuulu hänelle. Yrität kysyä neuvoa paikasta b, joka ilmoittaa että kyllä se asia kuuluu a:lle, aivan kuten Käypähoidon ohjeistuksessa lukee. Menet uudestaan taholle a, joka nyt hoitaakin asian. 

Vierailija
29/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mikä  tämä aloitus on, jos ei hoitohenkilökunnan arvostelua? Sano päin naama, jos joku ahdistaa äläkä tule ulisemaan vauvapalstalle. 

Sanoppa sinä hoitaja päin naamaa meille omaisille että mikä vituttaa niin paljon, että pitää selän takana mutista ja jättää tervehtimättä kun itse tervehtii? Miksi et vaihda alaa jos niin paljon vituttaa?

ap

Vierailija
30/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Etpä tietenkään ole::::))))) Älä viitsi, tekstisi kyllä paljastavat totuuden. Häpeä jos osaat. Mene peilin eteen. Siellä syypää tilanteeseesi näkyy....

Kai siellä pitäisi kumartaa ja niiata tullessasi  paikalle kuin paremmallekin matroonalle..

Vierailija
31/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämäkin ketju todista millaisia omaiset ovat...Aika monet todella tympeitä hapannaamoja, ei osata edes tervehtiä. Saati muita käytöstapoja

Vaatia kyllä osastaan

Me olemme aina tervehtineet hoitajia, sen sijaan osa hoitajista ei ole tervehtinyt meitä

ap

No voi hirveää. Kyllä on maailma pois paikoiltaan kun Teidän Ylhäisyyttänne ei ole pari hoitsua tervehtinyt. Ukrainan sotakin on ihan pikkujuttu tuohon verrattuna. 

Vierailija
32/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdankin.

Vierailija
33/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Noin vuosi sitten äitini sairastui ja jouduin tekemisiin terveydenhuoltojärjestelmän kanssa. Siellä on tosi paljon suoraan sanottuna vmäistä henkilökuntaa. Heti jos ei ole tajunnut jotain lomaketta kysyä ajoissa tai ei tunne jotain kirjoittamatonta sääntöä, saa suoranaista päänaukomista osakseen. Veikkaan, että tuolle alalle vain hakeutuu paljon ihmisiä jotka nauttivat siitä että saavat käyttää valtaa. Toki alalla myös paljon ihanaa ja osaavaa porukkaa. 

Minkäköhänlaista valtaa hoitoalalla pystyy käyttämään hoitaja?

Siellä on sairaita ihmisiä joita voi määräillä, esimerkiksi vanhuksille eivät monet hoitajat anna juotavaa silloin kun pyytävät. Myös huolestuneena omaisena sai huomata, kuinka jatkuvasti juoksutetaan ty

Juuri nämä kootut selitykset tiedän koska olen ollut kesätöissä vanhainkodissa. Ja tiedän myös sen, etteivät läheskään aina pidä paikkaansa. Kummasti yksi hoitaja voi antaa vettä, toinen ilmoittaa että vettä saa vain iltapalan yhteydessä. Juuri tuollainen vallankäyttö on se, mistä puhun. Ihan selkäpiitä karmii kaltaisesi ihminen, joka teeskentelee etten tiedä mistä puhun, vaikka tämä on laajalti tunnustettu ongelma. 

Vierailija
34/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoppa sinä hoitaja päin naamaa meille omaisille että mikä vituttaa niin paljon, että pitää selän takana mutista ja jättää tervehtimättä kun itse tervehtii? Miksi et vaihda alaa jos niin paljon vituttaa?

ap

Ei kun sinä sanot. Sinuahan se harmittaa ja ahdistaa. Minulle on ihan sama, miten joku yksittäinen hoitaja toimii kunhan hoitaa työnsä. Olen itsekin aspahommissa ja ymmärrän hyvin, että aina ei vain jaksa hymy naamalla ottaa vastaan litratolkulla paskaa vuorosta toiseen. Kokeile itse tehdä hoitajan töitä edes viikko, jos uskallat. Saatat hahmottaa jotain. 

Vierailija
35/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatia kyllä osastaan

ap

Mä ainakin myönnännä että kohtaamisia on niin paljon että on useinkin tilanteita joissa keskittyy niin siihen työhön että ei huomaa aina sitä jos joku tervehtii. Ja toisaalta itse näen että vierailijat on niin arvokkaita sille läheiselleen että en näe mitään syytä siihen että vien huomion itseeni ja omaan tervehtimiseeni.

Vierailija
36/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En todellakaan sano, koska en halua että läheistäni hoidetaan entistä huonommin. Jos on niin täynnä itseään, että yhtäkkiä alkaa kohdella työntekijänä toisia ihmisiä tylysti, en todellakaan luota tai kunnioita niin paljon että antaisin enää mahdollisuutta. Anonyymi palsta on hyvä paikka hakea vertaistukea, toinen mahdollinen taho valittaa on avi. 

Vierailija
37/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hoitaa läheisensä itse, jos palvelun taso ei kelpaa. Niin helppoa se on. Hoitajille maksetaan hoitotyöstä, ei omaisten mielistelystä. 

Vierailija
38/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Etpä tietenkään ole::::))))) Älä viitsi, tekstisi kyllä paljastavat totuuden. Häpeä jos osaat. Mene peilin eteen. Siellä syypää tilanteeseesi näkyy....

Kai siellä pitäisi kumartaa ja niiata tullessasi  paikalle kuin paremmallekin matroonalle..

Trollotiloo. Kannattaisiko vaihtaa alaa kun noin paljon ketuttaa omaiset?

Vierailija
39/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hoitaja on siellä töissä. Vaikka töissä kokisit, että sinua arvostellaan, sinun pitäisi silti olla joko ystävällinen tai sanoa asiasta esimiehellesi. Potilailla ja potilaan perheenjäsenillä on tunteet ihan eri tavalla pinnalla kuin henkilökunnalla. 

Vierailija
40/339 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En todellakaan sano, koska en halua että läheistäni hoidetaan entistä huonommin. Jos on niin täynnä itseään, että yhtäkkiä alkaa kohdella työntekijänä toisia ihmisiä tylysti, en todellakaan luota tai kunnioita niin paljon että antaisin enää mahdollisuutta. Anonyymi

Kyllä aville vaan ilmoa, että tyly hoitaja ei tervehtinyt.