Miksi miehet eivät ymmärrä miten heidän tekemä ahdistelu on naisista pelottavaa ja kuvottavaa?
Kommentit (625)
En todellakaan ole enkä ole ollut nuorempanakaan mikään kaunotar! Ei niissä rivoissa kommenteissa ole kyse kauneuden kehumisesta, vaan arkojen tyttöjen alistamisesta. Siksi se häirintä kohdistuu eniten juuri varhaisteiniästä alkaen ja loppuu siellä parikymppisenä kun nainen alkaa osata kävellä pää pystyssä sen näköisenä että tulee vasta palloa jos jotain yrittää. Minulle ei todellakaan ole mikään kehu tai ylpeys se että miehet ovat minua häirinneet. Ei se kyllä häpeäkään ole, koska häirintä ei ole uhrin häpeä vaan tekijän. On naisien jaettu kokemus, että meitä häiritään nuorena. Ei sillä ole mitään väliä onko kaunis vai ei. Jos on tunnistettava tytöksi, niin kyllä joudut häirinnän uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavallisen näköinen ja olen saanut molempia kommentteja. Rumia ja "kehuja". Kyllä siis miehet suoltavat myös haukkuja tytöille ja naisille. Aina löytyy jokin arvosteltava kohta.
'Haukkukin' on vaan verhottu kehu kun olit miehille riittävän rintava tai persevä.
Mikähän kehu mahtoi olla verhoiltuna, kun setämies käski minun painua Tallinnaan hakemaan tissit, koska silikonit on keksitty?
Olin tuolloin 19-vuotias, mies ehkä 40-50v. Olin hoikka, pitkät vaaleat hiukset ja laittautunut kauniiksi, kun oltiin illanvietossa kaverien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavallisen näköinen ja olen saanut molempia kommentteja. Rumia ja "kehuja". Kyllä siis miehet suoltavat myös haukkuja tytöille ja naisille. Aina löytyy jokin arvosteltava kohta.
'Haukkukin' on vaan verhottu kehu kun olit miehille riittävän rintava tai persevä.
Hyvin kyllä ilmaisit toisaalta tämän taustalla olevan todellisen syyn "miehille riittävä".
Jotkut ahdistelevat ollen varsin tietoisia siitä, että ovat ahdistavia. Saavat nautintoa vallan tunteesta. Toiset taas eivät ymmärrä aiheuttavansa ahdistusta, mutta ovat sosiaalisesti kömpelöitä, ja mikä tärkeintä, rumempia kuin luulevatkaan. Monelle naiselle ero ahdistelun ja tervetulleen lähestymisen välillä on miehen naamakerroin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän kehu mahtoi olla verhoiltuna, kun setämies käski minun painua Tallinnaan hakemaan tissit, koska silikonit on keksitty?
Olin tuolloin 19-vuotias, mies ehkä 40-50v. Olin hoikka, pitkät vaaleat hiukset ja laittautunut kauniiksi, kun oltiin illanvietossa kaverien kanssa.
Tarkoittaa, että olit sen verta setämiehen mieleen, notta olisi voinut pökätäkin mikäli sinulla olisi a-kuppia isommat. Selvä kehu siis.
Ap, syökkö nää leijonia vai pelekääkkö nää poliisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa, että olit sen verta setämiehen mieleen, notta olisi voinut pökätäkin mikäli sinulla olisi a-kuppia isommat. Selvä kehu siis.
"'Haukkukin' on vaan verhottu kehu kun olit miehille riittävän rintava tai persevä."
Nyt perustelit ittes kyllä pussiin.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole enkä ole ollut nuorempanakaan mikään kaunotar! Ei niissä rivoissa kommenteissa ole kyse kauneuden kehumisesta, vaan arkojen tyttöjen alistamisesta. Siksi se häirintä kohdistuu eniten juuri varhaisteiniästä alkaen ja loppuu siellä parikymppisenä kun nainen alkaa osata kävellä pää pystyssä sen näköisenä että tulee vasta palloa jos jotain yrittää. Minulle ei todellakaan ole mikään kehu tai ylpeys se että miehet ovat minua häirinneet. Ei se kyllä häpeäkään ole, koska häirintä ei ole uhrin häpeä vaan tekijän. On naisien jaettu kokemus, että meitä häiritään nuorena. Ei sillä ole mitään väliä onko kaunis vai ei. Jos on tunnistettava tytöksi, niin kyllä joudut häirinnän uhriksi.
Olet erehtynyt. Ns. pantavan näköiselle heitellään rivoja juttuja josko lämpiäisi. Kaunotarta rumempi saattaa lämmetäkin.
Eli haukku on vaan haukuksi verhoiltu kehu, kun ei ole miehelle riittävä mutta on miehelle riittävä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kyllä ilmaisit toisaalta tämän taustalla olevan todellisen syyn "miehille riittävä".
Tietysti miehet katsovat asiaa omalla mittarillaan eli riittävän rintava ja persevä jotta jöpöttäisi.
Sen kerran kun saa rohkeutta lähestyä nainen tulkitsee sen ahdisteluksi. Ja sitten vielä kysytään missä kaikki hyvät miehet ovat. MGTOW.
Ei maksa vaivaa pelata naisten pelejä.
Ei kyllä ihmiskunnan historiassa ole kukaan saanut pesää siltä vastaankävelevältä naiselta huudolla "hyvä perse." Vain täydellinen idiootti voi edes kuvitella että niin voisi tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti miehet katsovat asiaa omalla mittarillaan eli riittävän rintava ja persevä jotta jöpöttäisi.
Ja tämä täytyy sitten huutaa suureen ääneen ohikulkevalle teinille? Kun ei osaa pitää asioita omana tietonaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ihmiskunnan historiassa ole kukaan saanut pesää siltä vastaankävelevältä naiselta huudolla "hyvä perse." Vain täydellinen idiootti voi edes kuvitella että niin voisi tapahtua.
Tai jotain vielä rivompaa. Ei se ole mikään lähestymisyritys, vaan alentamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä täytyy sitten huutaa suureen ääneen ohikulkevalle teinille? Kun ei osaa pitää asioita omana tietonaan?
Kyllähän siinä halutaan tuottaa sitä hyvää mieltä teinillekin. Sisälläpäin taatusti hymyilee saamastaan huomiosta vaikkei sitä näytäkään.
Vierailija kirjoitti:
Sen kerran kun saa rohkeutta lähestyä nainen tulkitsee sen ahdisteluksi. Ja sitten vielä kysytään missä kaikki hyvät miehet ovat. MGTOW.
Kannatan. Jätä naiset rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi monelle kun huutelee niin joku tarttuu syöttiin. Numeropeliä.
Vierailija kirjoitti:
Pelatkaa miehet keskenänne pip peliä, jos ette osaa kunnioittaa toisia ihmisiä :D.
Täytyy nyt ehkä myös muistaa että ihminen on todella alkukantainen, aggressiivinen ja kiimainen eläin. Ei ihminen ajattele, hän reagoi eläimellisiin vaistoihinsa jotka säätävät käytöstä jo ihan alitajunnassa asti. Kontrolli on sinänsä pelkkä illuusio, monilla se lopahtaa alkoholin vaikutuksen alaisena kokonaan.
Impulssi, testosterooni yms. Nämä selittävät tätä ilmiötä. Mielestäni suurin osa populaatiosta elävät jossain ihme illuusiossa missä ihminen olisi jotenkin esimerkiksi kirahvia fiksumpi. Näin ei ole. Joskus nuorempana aina ihmettelin näitä ilmiöitä, nyt on vapaa tunne kun tietää miksi asiat ovat tällä tavalla.
En valitettavasti näe mitään helppoa ratkaisua ongelman ratkaisuun. Ehkä AI-integrointi tulevaisuudessa?
"Miehet". Kai sä tiedät, että todella pieni osuus miehistä on niitä jotka naisia ahdistelevat? Varmasti se on hyvin näkyvä osa, sitä en kiistä, mutta se on silti pieni prosenttiosuus.