Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiko lääkäri oikein?

Vierailija
30.05.2024 |

Kävin lääkärissä nivelvaivojen takia. Piti kuulemma riisua paita pois ja myös rintaliivit. Lääkäri (mies) sitten taivutteli minua siinä eri asentoihin ja kehaisi samalla ulkonäköäni. Kaikista oudointa oli, että hän piti käsivarrestani kiinni ja seisoi TOSI lähellä vielä itse tutkimuksen jälkeenkin ja jouduin itse irrottautumaan ja kysymään, saanko pukea päälle. Jälkeenpäin tosi ahdistava olo. Muuten lääkäri on todella asiantunteva enkä ole saanut vaivoihini parempaa hoitoa mistään. Mutta en millään haluaisi mennä uudestaan tuonne. Onko tuollainen edes sopivaa käytöstä? Olen kauhean ujo ja kiltti, en tiedä miten huomauttaisin asiasta  :(

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla päästäsi pipi. 

Vierailija
22/26 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono 0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa 1. tapauksessa ihmettelen, että mikä siinä sisätutkimuksessa oli väärin? Ihan perusteltu toimenpide tiputteluvuodossa? Muut oli jo ihan hasardia. 

Juu, jos potilas olisi hakeutunut vastaanotolle sen tiputteluvuodon takia. Mutta jos tulosyy on ahdistuneisuus, niin sisätutkimus ei ole tilanteessa perusteltu. Jos ahdistusoireiden käsittelyn jälkeen vastaanotolla jäi vielä ylimääräistä aikaa, lääkäri voi toki kysyä potilaalta että haluaako tämä että tätä tiputteluvuoto-asiaakin tutkitaan tässä saman vastaanottokäynnin puitteissa nyt kun aikaa jäi yli, mutta ilman potilaan erillistä suostumusta tähän tutkimukseen tapauksessa on toimittu väärin ja potilaan rajoja ei ole kunnioitettu.

T. Lääkäri

Vierailija
24/26 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa 1. tapauksessa ihmettelen, että mikä siinä sisätutkimuksessa oli väärin? Ihan perusteltu toimenpide tiputteluvuodossa? Muut oli jo ihan hasardia. 

Juu, jos potilas olisi hakeutunut vastaanotolle sen tiputteluvuodon takia. Mutta jos tulosyy on ahdistuneisuus, niin sisätutkimus ei ole tilanteessa perusteltu. Jos ahdistusoireiden käsittelyn jälkeen vastaanotolla jäi vielä ylimääräistä aikaa, lääkäri voi toki kysyä potilaalta että haluaako tämä että tätä tiputteluvuoto-asiaakin tutkitaan tässä saman vastaanottokäynnin puitteissa nyt kun aikaa jäi yli, mutta ilman potilaan erillistä suostumusta tähän tutkimukseen tapauksessa on toimittu väärin ja potilaan rajoja ei ole kunnioitettu.

T. Lääkäri

Mitä teen? 

AP

Vierailija
25/26 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein rikosilmoituksen lääkäristä joka ahdisteli minua sekssuaalisesti, ja melko vakavasti. Syyttäjällä ei kuitenkaan näyttö riittänyt koska kysessä oli sana sanaa vastaan, vaikka todisteena oli videovalvontanauhat että lääkäri oli pitänyt minua siellä kaksi tuntia, sekä ylilääkärin lausunto että sellaista tutkimusta jota ahdisteleva lääkäri oli väittänyt tehneensä, ei minulle olisi kuulunut suorittaa. Toivon siis että jos joku teistä keitä n.40v mieslääkäri on ahdistellut, niin ottaisitte yhteyttä minuun. Jos kyseessä on sama lääkäri, saataisiin hänet vastuuseen. Ja kaikki te ketkä olette joutuneet lääkärin ahdistelun kohteeksi niin tehkää rikosilmoitus. Koska jos samasta lääkäristä tehdään useampi ilmoitus, on näyttö selvä.

Mitkä helkutin videokameranauhat? Niin monenlaista kävijää käy lääkäreiden vastaanotoilla, että osa lääkäreistä haluaa hoitajan mukaan vast.otolle. Jos näet potilas alkaa juttelemaan omiaan vast.oton jälkeen, niin on sitten lääkärin lisäksi toinenkin työntekijä ollut paikalla. 

Vierailija
26/26 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ne naiset viittii valittaakki. Minut käski lääkäri riisumaan housut alushousuja myöten kokonaan pois kun peräaukkoni tutkittiin. Olis kai tuossa riittänyt housujen laskeminen Kin mutta en ole aatellu valitusta tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi