Mikä laulu tulee mieleen kun ajattelet yläasteen discoa??
Minä kun ole moista ikinä.kokenut joten ei sitten soi yhtään mikään.
Kommentit (106)
Täällä mainittiinkin jo, vauvakin erikseen: Eternal Flame ja Wind of Change.
Vm 78
Juicen 15. yö tulee ekana mieleen ja lukuisa määrä kaikenlaisia uuden aallon bändien kappaleita. Joskus oli jotain koulun poikien bändejä myös, mm. erään tunnetun, vieläkin esiintyvän bändin alku-uran ekoja keikkoja tuli muutama todistettua koulun kemuissa. Välillä sitten soitettiin levymusiikkia. Vuodet oli 79 - 82.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hajua yhtyeen nimestä, joku suomalainen poikabändi se oli, kappaleesta muistan vaan että siinä oli kohta joka meni jotakuinkin näin : sä kiehnäät, hiljaa, kierität mua niinku lankakerää" tms. Tämä siis ala-asteella. Yläasteella en käynyt diskossa.
Jäi vaivaamaan niin kysyin joskos eräs ystävä muistaisi, kuulemma yhtye on Xl5 ja kappale nimeltään Kaunis peto.
Deutschland den Deutschen, Ausländer raus.
Yläasteella kenties Murray Headin One Night in Bangkok
Ala-asteen leirikoululta jäi parhaiten mieleen Freestylen Nära dig
My heart will go on oli aina joka diskossa hitaina! Ajattelin, että joku olisi sen jo maininnut, mutta taisi muut kommentoineet olla vähän vanhempia. :)
vm 1988
Laura Branigan - Self Control
Kuulen vieläkin vuosikymmenten jälkeen mielessäni tuon kolkon kappaleen kaikuvan sen hallin seinistä missä sitä discoa pidettiin. Se soi silloin vähän väliä. Jos nyt satun kuulemaan jossain niin pyrin pakenemaan paikalta asap.
Toinen oli Frankie Goes To Hollywood - The Power of Love
Lähes yhtä paha kuin tuon Self Control.
Muutenkin koko kasatimusiikki oli pääosin syvältä ja poikittain.
Vierailija kirjoitti:
Vuosina 1990 ja 1991 kun olin kasilla ja ysillä diskoissa soi joka kerta "jos haluu saada on pakko antaa" ja "tahtoisin uida sun mekkoon"
Ai kauhea, en muistanutkaan tuota Hausmyllyn Mua haluttaa-kappaletta! Piti ihan kuunnella se youtubesta ylä-asteaikojen kunniaksi. "Anna mun uida sun mekkoon, olet niin kaunis, mua helvetisti haluttaa.." :D
Freestyle - Vill ha dig
Adam and the Ants - Goody Two Shoes
Vierailija kirjoitti:
Freestyle - Vill ha dig
Adam and the Ants - Goody Two Shoes
Meillä soi illan viimeisenä biisinä aina Whamin "careless whisper" sekä ala- että yläasteen discoissa (ainakin 4-7 luokilla).
What is love, Coco Jambo, Don't cry. Olin ysärinuori.
Wham : Wake me up before you go-go.
Tulee niin mieleen yksi poika naapurikaupungin discossa. Sillä oli punaiset housut jalassa ja se tanssi tuota biisiä niin upeasti. Ikinä en uskaltanut mennä juttelemaan.