Saako panacodia ja gabrionia käyttää yhtä aikaa?
Vai onko kontraindikaatiota? En löydä netistä tietoa enkä saa enää lääkäriäni kiinni. Ovat siis kahden eri lääkärin määräämiä.
Kommentit (50)
Saa käyttää. Mulla Gabrionia 12 x 300 mg ja Panacodia 2 tablettia päivässä.
En ole kokenut mitään ongelmia, pääasia on hermokipujen hoito.
Vierailija kirjoitti:
Saa käyttää. Mulla Gabrionia 12 x 300 mg ja Panacodia 2 tablettia päivässä.
En ole kokenut mitään ongelmia, pääasia on hermokipujen hoito.
Onko toiminut? Mulla piti mennä ihan oikeisiin opioideihin kun en pystynyt kipujen takia tekemään enää mitään. Kaikki käytiin läpi ensin. Gaba lähinnä vaan väsytti 15min ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vuosia ollu jo kumpikin vakituisessa käytössä. Gabrionia 2 aamulla ja 2 illal. Panacodia tarpeen mukaan 1-3 päiväs. Tosin lääkelista on tuota pidempi muutenkin.
Ei kai kukaan määrää tuommoisia lääkkeitå yhdessä käytettäväksi
Sekoittaa varmaan panadolin ja panacodin. Mullakin on Gabrion ja Panadol jatkuvassa käytössä.
Eikö ole polla sekaisin noista Gabrioneista. Yritin niitä käyttää, tuli pönttö olo ja lopetin alkuun. Yritän sinnitellä Burana 800 ja Panadol yhdistelmällä.
Ei ole. Olen syönyt niitä päivittän jo vuosia. Ei vaikuta mulla mitenkään pollaan. Ihmisillä voi olla erilaisia reaktioita lääkkeisiin. Mulle sopii Gabrion.
Itse söin samanaikaisesti pari vuotta Neurontinia (jossa on siis sama vaikuttava aine kuin Gabrionissa) ja Panacodia. Ehkä niitä ei kannata aloittaa samaan aikaan, jottei tule liikaa aloitusoireita kerralla, mutta jos toinen on jo tuttu lääke ja sen vaikutukset tuttuja, niin miksei. Ei niillä mitään ehdotonta yhteiskäyttökieltoa ole.
Vastaan tähän itse. Minulla ulkomailla olon takia erilainen lääkitys kuin näyttää olevan Suomessa.
Burana on Ibuprofeiinia, tuttu aine.
Panadol on Paracetamol.
Panacod sisältää Paracetamolia ja codeiinia.
Minä käytän kipuihin 600 mg Ibuprofeiinia kaksi kertaa päivässä. Ei pidä liian kaua käyttää ehkä 4 - 6 päivän jaksoissa ja sitten lopettaa vähäksi aikaa.
Paracetamolia voi ottaa vaikka kolme kertaa päivässä 1g kerrallaan, ei auta minua ollenkaan.
Cideiinia en halua käyttää. Minulle on määrätty Arcoxia 90 mg taisinaan otettavaksi kipuihin ja Diclofenakkia 100 mg kerrallaa.
Diclofenakki auttaa kun artroosi aiheuttaa kovia kipuja, varsinkinraskaita töitä tehdessä.
Meloxicam ei myöskään auta.
Miten Suomessa ei tunneta muita lääkkeitä kuin ibuprofeiini tai paracetamol?
En jaksa lainata noin pitkää viestiä mutta älä hyvä ihminen syö panadolia 3g päivittäin. Aiheuttaa jo 2g annoksella pitkässä aikavälissä maksavaurion. Mulle laitettiin 2 viikoksi 4g annos kokeiluun ja maksa-arvot oli niin korkealla että piti käydä seurannassa vuosi.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lainata noin pitkää viestiä mutta älä hyvä ihminen syö panadolia 3g päivittäin. Aiheuttaa jo 2g annoksella pitkässä aikavälissä maksavaurion. Mulle laitettiin 2 viikoksi 4g annos kokeiluun ja maksa-arvot oli niin korkealla että piti käydä seurannassa vuosi.
Suosituksissa sanotaan 3g maksimi päivässä. Minulle se ei muutenkaan auta, paitsi jos on pääkipu. Onneksi harvoin.
Mihin tarkotukseen sait? Minusta se ei edes poista kipua, ja tietty hyvä pitää kuuriluonteisesti ja väliä taas seuraavaan kuuriin.
Pregabaliini 600mg, panacod 4tbl ja diapam 40mg menee päivässä, eli hyvin voit ottaa sen mitä otat. Parasetamolin kanssa varovaisuutta - niin kuin tässä joku jo sanoikin.
Vierailija kirjoitti:
Pregabaliini 600mg, panacod 4tbl ja diapam 40mg menee päivässä, eli hyvin voit ottaa sen mitä otat. Parasetamolin kanssa varovaisuutta - niin kuin tässä joku jo sanoikin.
Hui mitkä annokset syöt lääkkeitä.
250mg Acetylsalicylsäure (ASS), 250mg Paracetamol, 50mg Coffein, tällainen päänsärkylääke, ja kallis sinänsä on Keski-Euroopassa käytössä. En tiedä mihin muuhun se vaikuttaa.
Aspiiriinista on ollut niin paljon hunoja juttuja, mutta tämä sisältää sekoituksena. Tässä on kofeiinia mikana, se kai virkistää.
Onko tuttu?
Otan lääkkeitä kuuriluonteisesti ja samalla mittaan verenpainetta ja tarkkailen aamuin ja illoin.
Muistatteko tarkkailla verenpainetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vuosia ollu jo kumpikin vakituisessa käytössä. Gabrionia 2 aamulla ja 2 illal. Panacodia tarpeen mukaan 1-3 päiväs. Tosin lääkelista on tuota pidempi muutenkin.
Ei kai kukaan määrää tuommoisia lääkkeitå yhdessä käytettäväksi
Sekoittaa varmaan panadolin ja panacodin. Mullakin on Gabrion ja Panadol jatkuvassa käytössä.
Eikö ole polla sekaisin noista Gabrioneista. Yritin niitä käyttää, tuli pönttö olo ja lopetin alkuun. Yritän sinnitellä Burana 800 ja Panadol yhdistelmällä.
Tulee vaan selkeä olo kun kipu häviää
Juu toimii, vaikka onkin riskialtista joillekin potilaille. Tulehduskipulääkkeistä en ole huomannut mitään vaikutusta kivun lievitykseen. Kuumetta ne kyllä laskee, mutta se ei ole nyt ongelma.
Lääkäritkään ei aina tiedä, miten se juuri sinulle vaikuttaa. Itse olen (yli)herkkä monelle lääkeaineelle. Kerran oli käytössä kaksi kipulääkettä lääkärin määräämänä, mutta ne aiheuttivat nielemisvaikeuksia ja hengityslamaa, joten oli pakko lopettaa. Panacodia en uskalla käyttää samasta syystä.
Sori luin just uudelleen. On kahden eri lääkärin määräämät? Ok. No silti voit koska määrätessä lääkettä kone varoittaa lääkäriä yhteisvaikutuksesta.