Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko avainkaulalapset 90-luvulla?

Vierailija
29.05.2024 |

Kesälomalla avain kaulassa ja viettivät aikaa missä sattuu. Nuorimmat 7-vuotiaita.

Siis kun vanhemmat tai vanhempi töissä. 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että alle 12-vuotiaat eivät saa yksin käyttää hissiä.

Kyllä saa, me leikitään aina hississä ni kyllä me ainaki saadaan. Ja hypitään hississä. Ja pimpotetaan naapurin ovikelloa ja paetaan.

Vierailija
42/46 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli kotiäiti. Silti me oltiin kylän lasten kanssa päivät ulkona ja mentiin, missä huvitti. Ei ollut ikinä kukaan aikuinen vahtaamassa. Osalla oli vanhempia kotona, osalla vanhemmat oli töissä. Meidän kylältä kukaan ei ollut päiväkodissa. Meidät päästettiin aamulla ulos, välillä käytiin syömässä ja illalla tultiin sisälle. Meillä ei ollut avaimia mukana. Vasta vanhempana (teininä) oli omat avaimet. 

Äitini oli perhepäivähoitaja, joten minun ei yleensä tarvinnut pitää kotiavaimia mukana koulussa kuin harvoina poikkeuksellisina päivinä jos äidillä oli joku kurssi tms. päivä. Koskaan en ollut päiväkodissakaan, tai lastentarhaksi kai sitä silloin nimitettiin, olen 70-luvulla syntynyt.

Muistan kerran koulusta kotiin tultua ketään ei ollutkaan kotona, ovet lukossa eikä mulla ollut avainta, ulko-ovessa lappu jossa äiti kertoi palaav

Mikä helvetin asteelainen 🤣🤣🤣🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan 70-luvulta.

Niin minäkin. 90-luvulla en muista nähneeni.

Vierailija
44/46 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli kotiäiti. Silti me oltiin kylän lasten kanssa päivät ulkona ja mentiin, missä huvitti. Ei ollut ikinä kukaan aikuinen vahtaamassa. Osalla oli vanhempia kotona, osalla vanhemmat oli töissä. Meidän kylältä kukaan ei ollut päiväkodissa. Meidät päästettiin aamulla ulos, välillä käytiin syömässä ja illalla tultiin sisälle. Meillä ei ollut avaimia mukana. Vasta vanhempana (teininä) oli omat avaimet. 

Äitini oli perhepäivähoitaja, joten minun ei yleensä tarvinnut pitää kotiavaimia mukana koulussa kuin harvoina poikkeuksellisina päivinä jos äidillä oli joku kurssi tms. päivä. Koskaan en ollut päiväkodissakaan, tai lastentarhaksi kai sitä silloin nimitettiin, olen 70-luvulla syntynyt.

Muistan kerran koulusta kotiin tultua ketään ei ollutkaan kotona, ovet lukossa eikä mulla ollut

Mieluummin vaikka ala-asteelainen (ala-astelainen) kuin alakuloiselta ja jotenkin vanhanaikaiselta kuulostava alakoululainen, kohta varmaan virallinen nimitys oppilaasta on joku alakoulukas tai koulukas, "joko on koolukkaella kesäloma...."

Vierailija
45/46 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan 70-luvulta.

Sama täällä.

46/46 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani 1980-luvulla kaikilla roikkui kotiavain kaulassa, kanttinauhassa. Myös minulla ja sisaruksillani vaikka meillä oli kotiäiti.

Joillain lapsilla oli tapana hississä pidellä avainta liikkuvaa ovea vasten. 80-luvun tapaan siitäkin liikkui urbaani legenda, että joku tyttö oli tehnyt niin, ja avain oli jäänyt oven rakoseen jumiin ja tyttö oli kuristunut kaulanauhaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä