Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Hallituspuolueen kansanedustaja: Sukupuolenkorjausleikkaukset siirrettävä yksityiseen terveydenhuoltoon

Vierailija
29.05.2024 |

Kansanedustaja Kaisa Garedew (ps) esittää hallitukselle, että sukupuolenkorjausleikkaukset siirretään yksityisen terveydenhoidon piiriin.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010460394.html?

Kommentit (530)

Vierailija
261/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä on siirrettävä. Ne ovat hupileikkauksia jos mitkä. Jos kerran onnettomuuden ja syövän uhreilta evätään jatkossa korjaava plastiikkakirurgia (mikä on uskomattoman julma päätös) niin kyllä tälliaset sekoilutkin on itse maksettava.

Vierailija
262/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä on siirrettävä. Ne ovat hupileikkauksia jos mitkä. Jos kerran onnettomuuden ja syövän uhreilta evätään jatkossa korjaava plastiikkakirurgia (mikä on uskomattoman julma päätös) niin kyllä tälliaset sekoilutkin on itse maksettava.

Hupileikkauksia? Eikö se olekaan groteskia silpomista? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisää löytyi googlella! Sukupuolenkorjaushoidot ovat huteralla pohjalla, mitä hormoneihin ja puberteettiblokkereihin tulee. Eli niiden vaikutuksesta ei yksinkertaisesti ole luotettavaa tutkittua tietoa.

https://cass.independent-review.uk/home/publications/final-report/

Tää koskee alaikäisiä.

Voit ihan koska tahansa linkata tähän luotettavia tutkimuksia aikuisten transleikkausten ja hormonihoitojen todistettavista hyödyistä.

Oikeasti et osaa etsiä itse?

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28681189/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16362252/

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/jsm.12365

Tässä v

Yksikään öyhö ei noita edes avaa. Yli 160 merkkiä ja vielä tieteellistä tekstiä vieraalla kielellä! Keksit juuri persunpelättimen. 

Vierailija
264/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen muuttumisen naiseksi huomaa viimeistään käsistä. Niitä ei ilmeisesti voi pienentää.

Kädet. Hartiat. Lantio. Reidet.

Naiseus on paljon muutakin kuin tissit.

Yliöverit meikit, korkokengät, mekot, kynnet ei tee miehestä naista. Hurjimpia on miehet, jotka keski-ikäisinä löytävät "minuutensa". 

Vierailija
265/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupileikkauksia? Eikö se olekaan groteskia silpomista? 

Schrödingerin leikkauksia, jotka voivat olla samaan aikaan hupia ja groteskia. 

Vierailija
266/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisää löytyi googlella! Sukupuolenkorjaushoidot ovat huteralla pohjalla, mitä hormoneihin ja puberteettiblokkereihin tulee. Eli niiden vaikutuksesta ei yksinkertaisesti ole luotettavaa tutkittua tietoa.

https://cass.independent-review.uk/home/publications/final-report/

Tää koskee alaikäisiä.

Voit ihan koska tahansa linkata tähän luotettavia tutkimuksia aikuisten transleikkausten ja hormonihoitojen todistettavista hyödyistä.

Oikeasti et osaa etsiä itse?

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28681189/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16362252/

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/jsm.12365

Tässä v

Voisiko ulioppilas Puopolo tai ulioppilas Matt Walsh tiktokata nämä artikkelit minulle?

Vierailija
267/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille kehodystofiaa sairastaville tiedoksi: Minä omaan erittäin hyvän ja terävän keittiöveitsen, ja olen valmis sivaltamaan sillä niin, että vehkeet putoaa. Ei maksa paljoa ja takulla putoaa vehkeet. Jos haluat, että jotain pitää tikata kiinni, niin hommaat oman hoitajan paikalle. Minä tarjoan tilat ja toimin vain maallikko kirurgina.

No niin, kenen vuoro?

Vierailija
268/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille kehodystofiaa sairastaville tiedoksi: Minä omaan erittäin hyvän ja terävän keittiöveitsen, ja olen valmis sivaltamaan sillä niin, että vehkeet putoaa. Ei maksa paljoa ja takulla putoaa vehkeet. Jos haluat, että jotain pitää tikata kiinni, niin hommaat oman hoitajan paikalle. Minä tarjoan tilat ja toimin vain maallikko kirurgina.

No niin, kenen vuoro?

🥱🥱🥱 Voi pikkumies.

Vierailija
269/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, kenen vuoro?

🥱🥱🥱 Voi pikkumies.

Joko olet tulossa?

Vierailija
270/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen muuttumisen naiseksi huomaa viimeistään käsistä. Niitä ei ilmeisesti voi pienentää.

Yliöverit meikit, korkokengät, mekot, kynnet ei tee miehestä naista. Hurjimpia on miehet, jotka keski-ikäisinä löytävät "minuutensa". 

Ei teekään. Se on kokonaisuus, joka määrittelee sosiaalisen sukupuolen. Miltä ihminen näyttää, minkälainen energia hänestä ja käytöksestään lähtee ja miten ne ovat sopusoinnussa. Ei siihen ole mitään yksiselitteistä kaavaa, mutta se ei tarkoita sitä, että koko asiaa ei ole olemassa.

Vierailija
271/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, kenen vuoro?

Joku oikeasti käytti ainutkertaisesta ja korvaamattomasta elämästään aikaa kirjoittaakseen tämän töräyksen. 

Vierailija
272/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sote-budjetti taitaa olla noin 16 miljardia. Transhoidot 4 miljoonaa. Hurjat säästöt.

Mutta tällä on vedottu tunteisiin, eli ongelma on ratkaistu.

Vierailija
273/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teekään. Se on kokonaisuus, joka määrittelee sosiaalisen sukupuolen. Miltä ihminen näyttää, minkälainen energia hänestä ja käytöksestään lähtee ja miten ne ovat sopusoinnussa. Ei siihen ole mitään yksiselitteistä kaavaa, mutta se ei tarkoita sitä, että koko asiaa ei ole olemassa.

Kyllä se asia on olemassa, mutta kyseessähän on mielenterveysongelma.

Vierailija
274/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, kenen vuoro?

Joku oikeasti käytti ainutkertaisesta ja korvaamattomasta elämästään aikaa kirjoittaakseen tämän töräyksen. 

Ja sinä olit tarpeeksi tyhmä lukeaksesi sen sekä vastataksesi siihen.. Lol

Vierailija
275/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se asia on olemassa, mutta kyse

Se on mielenterveysongelma, miten ihminen määrittelee konkreettisessa tilanteessa esimerkiksi keskustelukumppaninsa sukupuolen? Opettele edes lukemaan niin keskustellaan sitten. 

Vierailija
276/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, kenen vuoro?

Ja sinä olit tarpeeksi tyhmä lukeaksesi sen sekä vastataksesi siihen.. Lol

Voi änkeröinen

Vierailija
277/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, kenen vuoro?

🥱🥱🥱 Voi pikkumies.

Joko olet tulossa?

Uskon että olet seuraa vailla, mutta tuo ei ole tapa saada sitä. Vinkkinä sinulle. 

Vierailija
278/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä? Julkisella puolella on sentään kunnolliset tutkimukset ja jonkinlainen kontrolli, että kenelle annetaan hormoneja ja pääsy leikkauksiin.

Toisaalta jotkut käyvät jo yksityisillä ainakin leikkauttamassa rintansa pois, ja jotkut tilaavat hormoneja ulkomaisilta nettiklinikoilta. Kun transpolilta ei saa tarpeeksi nopeasti ja joutuu käymään jossain ikävissä testeissä eikä saa kaikkea napista painamalla. Mitä jos kaikki siirrettäisiin yksityiselle puolelle?

Minkäänlaista silpomista ei tulisi tehdä verovaroin. Jos joku haluaa silpoi itsensä tavalla tai toisella, niin vastatkoon myös kustannuksista. 

Koskeeko tuo siis myös rintojen pienennyksiä, joissa silvotaan tervettä rintakudosta?

Mielenterveydelliset perusteet ovat ihan yhtä päteviä kuin muutkin terveydelliset perusteet.

Niinkö? Kerrotko sitten mikä olisi sellainen leikkaus, jota ei voisi vähintään mielenterveyteen vetoamalla perustella?

Ihan jokaisen toimenpiteen tässä maailmassa voi "perustella" sillä, että sanoo sen edistävän mielenterveyttä. 

Minkä takia sun epämukavuus palleista olisi yhtään perustellumpaa hoitaa verovaroin kuin mun epämukavuus vaikka liian pienistä tisseistä? 

-eri

Vierailija
279/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä? Julkisella puolella on sentään kunnolliset tutkimukset ja jonkinlainen kontrolli, että kenelle annetaan hormoneja ja pääsy leikkauksiin.

Toisaalta jotkut käyvät jo yksityisillä ainakin leikkauttamassa rintansa pois, ja jotkut tilaavat hormoneja ulkomaisilta nettiklinikoilta. Kun transpolilta ei saa tarpeeksi nopeasti ja joutuu käymään jossain ikävissä testeissä eikä saa kaikkea napista painamalla. Mitä jos kaikki siirrettäisiin yksityiselle puolelle?

Minkäänlaista silpomista ei tulisi tehdä verovaroin. Jos joku haluaa silpoi itsensä tavalla tai toisella, niin vastatkoon myös kustannuksista. 

Koskeeko tuo siis myös rintojen pie

Miten sinusta yleensä perustellaan erilaisten hoitomuotojen käyttö lääketieteessä? Kun mietit sitä ihan tyynesti ja vouhkaamatta, niin löydät vastauksen moniin kysymyksiisi. 

Vierailija
280/530 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tissin rakentaminen syövässä menetetyn tilalle? Mitä ihminen tekee rinnalla, ellei imetä? Tämäkin on identiteettikysymyksiä eli turha. Pois siis kaikki rintarekonstruktiotkin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan