Ei osteta mitään. Hallituksen leikkaukset.
Eikö ole hyvä, että ei osteta mitään, kun hallitus leikkaa?
Luonto säästyy ja tulee käytettyä vanhat tavarat loppuun.
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ketjun olet vain paasannut tätä samaa. Ajattele, että olisit senkin ajan voinut käyttää johonkin hyödylliseen tai edes kivaan. Ulkona on hyvä ilma. Kävin lenkillä ja tulin takas ja sama pahanilmanlintu täällä jankuttaa 😄
Voi sitä pihallakin kirjoittaa.
Voi, onko sulla pieniä lapsia ja asuntovelkaa ja kohta sun tilalle saa tarjoutua tessiä pienemmällä palkalla.
Oi joi ,voi voi 🤣🤣🤣🤣🤣
Mutta kaikki kaunis menee sinulla hukkaan kun sun pitää katsoa näyttöä. Ihan sama vaikka pihalla istuisit, kun pääsi jankuttaa samaa kelaa.
On minulla pieniä lapsia, omistusasunto, ei velkaa. Minulla ei ole huolen häivää, minun tilalle ei tule ketään 🙂
Kyllä sulla on huolen häivää.
Olen ollut monessa työpaikassa ja hommat oppii kuka tahansa.
Ja myyntivoitto kelpaa yrityksille ja pienemmät palkkakulut valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoittikin sen paikallisen sopimisen käsittely aikataulun. Aika pian se taisi olla, kun hallitus sen käsittelee.
Työmarkkinatuki 595 netto ei riitä edes ruokakauppaan.
1200 netolla pärjää jo hyvin.
Onneksi tänä vuonna tulee paikallinen sopiminen ja voidaan tarjoutua vakituisten tilalle tessiä pienemmällä palkalla.
Tradenomin tutkinnossa oli iso vaiva, ei sitä turhaan luettu.
1200 netto ja etätyömahdollisuus virastossa on oikein hyvä.
Sopii vallan mainiosti.
Ei ole asuntovelkaa, jos muilla on niin ei ole minun murhe.
Sinähän se pöljä olet jos alennuksella menisit töihin. Mutta mitä muuta köyhältä tukielätiltä voi olettaakaan? Ei ole ennenk
Enpä suostuisi katselemaan jos oma puolisoni menisi alennuksella töihin. Sehän loisisi sitten mun lompakolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole muuttanut mitään kulutuskäyttäytymisessäni. Ihan sama on kuin aiemminkin. Mutta en olekaan koskaan saanut mitään tukia sen jälkeen kun koulusta pääsin.
"Yle: Irtisanominen on kohta todella helppoa."
Niin, se on erittäin hyvä asia. Voin potkia laiskat ja negatiiviset ihmiset pois firmastani.
Kyllä ja valtio lisäsi palkkatukea yrityksille, saa olla 10 kuukautta. Käy mulle.
Liitosta eroan toki, kun ei ansiosidonnaista kerry, mutta ei noi vakituisten työehtosopimukset kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoittikin sen paikallisen sopimisen käsittely aikataulun. Aika pian se taisi olla, kun hallitus sen käsittelee.
Työmarkkinatuki 595 netto ei riitä edes ruokakauppaan.
1200 netolla pärjää jo hyvin.
Onneksi tänä vuonna tulee paikallinen sopiminen ja voidaan tarjoutua vakituisten tilalle tessiä pienemmällä palkalla.
Tradenomin tutkinnossa oli iso vaiva, ei sitä turhaan luettu.
1200 netto ja etätyömahdollisuus virastossa on oikein hyvä.
Sopii vallan mainiosti.
Ei ole asuntovelkaa, jos muilla on niin ei ole minun murhe.
Sinähän se pöljä olet jos alennuksella menisit töihin. Mutta mitä muuta köyh
Ei loisi puolison lompakolla. Hyvin jää rahaa 1200 netosta, kun maksaa vuokran puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole muuttanut mitään kulutuskäyttäytymisessäni. Ihan sama on kuin aiemminkin. Mutta en olekaan koskaan saanut mitään tukia sen jälkeen kun koulusta pääsin.
"Yle: Irtisanominen on kohta todella helppoa."
Niin, se on erittäin hyvä asia. Voin potkia laiskat ja negatiiviset ihmiset pois firmastani.
Kyllä ja valtio lisäsi palkkatukea yrityksille, saa olla 10 kuukautta. Käy mulle.
Liitosta eroan toki, kun ei ansiosidonnaista kerry, mutta ei noi vakituisten työehtosopimukset kiinnosta.
Saa tehdä vielä toiset 10 kuukautta perään, mutta pitää vaan vaihtaa toiseen yritykseen.
Valtio maksaa 50 % - 70 % palkasta esim. kaupassa.
"Kyllä sulla on huolen häivää.
Ja myyntivoitto kelpaa yrityksille ja pienemmät palkkakulut valtiolle."
Voi pieni ressukka... Ei omasta yrityksestä tule kukaan potkimaan minua pois. Suosittelen samaa sinulle, niin ei tarvitse olla noin pelokas maailmanlopun manaaja. Yrityksen kannattaa tietenkin olla sellainen kuin minulla, eli missä ei ikipäivänä lopu asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Milloin ihmiset herää tähän askaan? Meidän planeetta tarttee kunnon nollauksen.
Nyt, ei olla ostamassa mitään tavaroita eikä käydä parturissa.
Hallitus lupasi rajavartiolaitokselle vakituiset työpaikat, he voi käydä ottamassa permanenttikiharat parturissa ja shoppailla vaatteita.
Meiltä muilta leikattiin ansiosidonnaiset.
Vierailija kirjoitti:
Voi pieni ressukka... Ei omasta yrityksestä tule kukaan potkimaan minua pois. Suosittelen samaa sinulle, niin ei tarvitse olla noin pelokas maailmanlopun manaaja. Yrityksen kannattaa tietenkin olla sellainen kuin minulla, eli missä ei ikipäivänä lopu asiakkaat.
Ja minkä alan. Ei ainakaan siivous, sillä moni tekee noita töitä kohta pimeänä sukulaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minkä alan. Ei ainakaan siivous, sillä moni tekee noita töitä kohta pimeänä sukulaisille.
Moni maksaa käteisellä.
Edellisessä asuinpaikassa yksi työtön pesi naapureille ikkunoita käteismaksulla.
Hallitus veti sellaset leikkaukset, että en ihmettelisi jos tollasta joku tekisi nykypäivänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli yllätyksenä, että kokoomus haluaa, että kulutusta vähennetään.
Tämä itseänikin hiukan hämmästyttää, mutta koska se on ilmiselvä seuraus harjoitetusta politiikasta, kai se sitten on niin ajateltu.
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä asuinpaikassa yksi työtön pesi naapureille ikkunoita käteismaksulla.
Hallitus veti sellaset leikkaukset, että en ihmettelisi jos tollasta joku tekisi nykypäivänäkin.
Jos käteinen poistuisi niin naapuri tai sukulainen kävisi sitten maksamassa naapurin ruokaostokset omalla pankkikortilla ikkunan pesua jne vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä lomautettuna pidän kotikoulua naapurin muksulle. Korona-aikana. Kunnes vanhemmat tajusi 20 euroa on liikaa, kun likka oli meillä 8 h päivässä. Loppui sekin tulo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lomautettuna pidän kotikoulua naapurin muksulle. Korona-aikana. Kunnes vanhemmat tajusi 20 euroa on liikaa, kun likka oli meillä 8 h päivässä. Loppui sekin tulo.
Moni vanhus ei saa verovähennystä kodin siivouksesta, koska 1000 euron eläkkeestä ei mene veroa niin mielummin ne siivouksesta sukulaisille tai naapurille maksaa kuin jollekin ventovieraalle joka siivoaa vielä nopeasti parissa tunnissa.
Säästetään rahaa, niin voidaan investoida säästöt suomalaisiin yrityksiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni vanhus ei saa verovähennystä kodin siivouksesta, koska 1000 euron eläkkeestä ei mene veroa niin mielummin ne siivouksesta sukulaisille tai naapurille maksaa kuin jollekin ventovieraalle joka siivoaa vielä nopeasti parissa tunnissa.
Siivousfirma siivoaa kaksiota 2 h ja sukulainen voi siivota vaikka 6 h eli paremmin.
Oi joi.
Jännät ajat tulossa.
Ei tiedä kenellä on töitä ja kenellä ei.
🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Et ole vakavissasi?
Käykääs nyt tutkimassa hiukan elämänmenoa noilla taantuvilla maaseutupikkupaikakunnilla. Vaatii tosin hiukan kontakteja, että pääsee ns. sisään, mutta itsekin sellaiselta kotosin olevani ja koska sisaruksia edelleen siellä asuu ja asioita jutellaan, on kyllä aika selvää, että eihän tuolla töistä ole kuin nimeksi. Iso osa porukasta duunaileee kaikenlaista viraabelia, käytännössä kaikki pikkurempat, koneenkorjaukset, autohommat ja yleensäkin kaikki mahdollinen tehdään erilaisina oravannahkakauppoina. Vain ne ostavat, jos ostavat, virallisia duuneja, joilla on siihen riittävästi varaa.
Nekin, jotka ovat töissä, osallistuvat laajalti tähän duunaukseen lisätulojen hankintakeinona koska palkat ovat pieniä ja käyttävät vielä firmojensa autoja ja vehkeitä bisneksissään.
Tämä on aivan normaalia toimintaa, jota katsotaan täysin läpi sormien, ei siellä moni yksinkertaisesti enää pärjäisi ilman tätä verkostoa. Jos tuo yritetään kitkeä pois, nuo yhteiskunnat käytännössä hajoavat käsiin.
Turha kulutus tosiaan vähentyy :) Minä kulutan enää lähinnä palveluita eli hierojaa, kampaajaa ja kosmetologia. Ja toki terveydenhuoltoa siltä osin mitä on pakko. Tavaroiden kulutusjuhlan aika alkaa olla ohi ja hyvä niin, luontomme kiittää <3
Kuka olisi uskonut, että Kokoomuksen hallituskautena maamme muuttuu näin ekologiseen suuntaan ;)