Ei osteta mitään. Hallituksen leikkaukset.
Eikö ole hyvä, että ei osteta mitään, kun hallitus leikkaa?
Luonto säästyy ja tulee käytettyä vanhat tavarat loppuun.
Kommentit (445)
Joku kirjoittikin sen paikallisen sopimisen käsittely aikataulun. Aika pian se taisi olla, kun hallitus sen käsittelee.
Työmarkkinatuki 595 netto ei riitä edes ruokakauppaan.
Kyllä työssä käyvät ostelevat edelleen. Pitkän työputken aikana oppii itekin aina tuhlaamaan rahansa siihen, mitä nyt ei välttämättä tarvitse. Nyt puoli vuotta työttömänä. Säästin tammikuusta maaliskuuhun leikatun rahan verran joka kk. Huhtikuussa karsin esim lehden digitilauksen pois.
Ruuan kotimaisuus aste ostoskorissa tipahti 70 prosentista 50 prosenttiin. Edelleen ostetaan kirppareilta ja alehenggareista kuten aina suurin osa vaatteista. Mitään tarpeellista vaatetta tai tavaraa en ole jättänyt ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin tuli hallitus, joka laittoi kulutuksen nollaan.
Onkin jo aika päästä eroon ostoskeskuksista.
Jep, laittoivat samalla talouskasvun totaalisesti miinuksen puolelle, sen huomaa työttömien määrästä ja konkursseista. On meillä hieno hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Elykeskuksessa oli määräaikainen työ 4000 bruttopalkalla.
Minä voisin tarjoutua sinne 2000 brutto palkalla. On tradenomin tutkinto ja cv 2 sivua.
Tosi hyvä, että toi paikallinen sopiminen saadaan tänä vuonna voimaan.
Työmarkkinatuki 595 netto ei riitä edes ruokaan.
Harharetken sinussa tekevät jos palkkaisivat. Kukaan halua tuollaista synkistelijää töihin. Marttyyrikin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elykeskuksessa oli määräaikainen työ 4000 bruttopalkalla.
Minä voisin tarjoutua sinne 2000 brutto palkalla. On tradenomin tutkinto ja cv 2 sivua.
Tosi hyvä, että toi paikallinen sopiminen saadaan tänä vuonna voimaan.
Työmarkkinatuki 595 netto ei riitä edes ruokaan.
Voi soittaa ylimmälle johtajalle ja puhua kahden kesken, että tulen pienemmällä palkalla töihin mitä vakituiset saa nyt.
On se kuitenkin parempi raha kuin työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
En kerro työkavereille, että saan pienempää palkkaa. Ne sitten vaan ihmettelee, kun joku vakituinen laitetaan pois.
Valtio säästää.
Tai jos tuo on nainen niin sopii että antaa herra pääjohtajalle vähän... hierontaa...
Totta. Tulee ihan korona-ajat mieleen kun tuli vietettyä kaikki aika kotona eikä tarvinnut ostaa muuta kuin ruokaa ja kodintarvikkeita.
Koko ketjun olet vain paasannut tätä samaa. Ajattele, että olisit senkin ajan voinut käyttää johonkin hyödylliseen tai edes kivaan. Ulkona on hyvä ilma. Kävin lenkillä ja tulin takas ja sama pahanilmanlintu täällä jankuttaa 😄
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoittikin sen paikallisen sopimisen käsittely aikataulun. Aika pian se taisi olla, kun hallitus sen käsittelee.
1200 netolla pärjää jo hyvin.
Onneksi tänä vuonna tulee paikallinen sopiminen ja voidaan tarjoutua vakituisten tilalle tessiä pienemmällä palkalla.
Tradenomin tutkinnossa oli iso vaiva, ei sitä turhaan luettu.
1200 netto ja etätyömahdollisuus virastossa on oikein hyvä.
Sopii vallan mainiosti.
Ei ole asuntovelkaa, jos muilla on niin ei ole minun murhe.
Vierailija kirjoitti:
Koko ketjun olet vain paasannut tätä samaa. Ajattele, että olisit senkin ajan voinut käyttää johonkin hyödylliseen tai edes kivaan. Ulkona on hyvä ilma. Kävin lenkillä ja tulin takas ja sama pahanilmanlintu täällä jankuttaa 😄
Voi sitä pihallakin kirjoittaa.
Voi, onko sulla pieniä lapsia ja asuntovelkaa ja kohta sun tilalle saa tarjoutua tessiä pienemmällä palkalla.
Oi joi ,voi voi 🤣🤣🤣🤣🤣
Minä en ole muuttanut mitään kulutuskäyttäytymisessäni. Ihan sama on kuin aiemminkin. Mutta en olekaan koskaan saanut mitään tukia sen jälkeen kun koulusta pääsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin tuli hallitus, joka laittoi kulutuksen nollaan.
Onkin jo aika päästä eroon ostoskeskuksista.
Jep, laittoivat samalla talouskasvun totaalisesti miinuksen puolelle, sen huomaa työttömien määrästä ja konkursseista. On meillä hieno hallitus.
Kasvaako talous sitte jos me velkarahalla maksetaan ihmisille hirveen isoja sosiaalitukia?
Kaikki sosiaalituet on pois työssäkäyvien ihmisten palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole muuttanut mitään kulutuskäyttäytymisessäni. Ihan sama on kuin aiemminkin. Mutta en olekaan koskaan saanut mitään tukia sen jälkeen kun koulusta pääsin.
"Yle: Irtisanominen on kohta todella helppoa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pohjoismaiden huonoin työsuhdeturva"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tänä vuonna tulee paikallinen sopiminen ja voidaan tarjoutua vakituisten tilalle tessiä pienemmällä palkalla.
Sopii vallan mainiosti.
Sinähän se pöljä olet jos alennuksella menisit töihin. Mutta mitä muuta köyhältä tukielätiltä voi olettaakaan? Ei ole ennenkään osannut ajatella, niin miksi nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pohjoismaiden huonoin työsuhdeturva"
"Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii vallan mainiosti.
Sinähän se pöljä olet jos alennuksella menisit töihin. Mutta mitä muuta köyhältä tukielätiltä voi olettaakaan? Ei ole ennenkään osannut ajatella, niin miksi nytkään.
En ole yhtään pöljä.
Puoliso töissä enkä saa muita tukia.
Tottakai menen pienemmällä palkalla ja niin tekee muutkin.
Voin ostaa vaatteita, kun saan 1200 netto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä pihallakin kirjoittaa.
Voi, onko sulla pieniä lapsia ja asuntovelkaa ja kohta sun tilalle saa tarjoutua tessiä pienemmällä palkalla.
Oi joi ,voi voi 🤣🤣🤣🤣🤣
Mutta kaikki kaunis menee sinulla hukkaan kun sun pitää katsoa näyttöä. Ihan sama vaikka pihalla istuisit, kun pääsi jankuttaa samaa kelaa.
On minulla pieniä lapsia, omistusasunto, ei velkaa. Minulla ei ole huolen häivää, minun tilalle ei tule ketään 🙂
Työmarkkinatuesta ei kerry eläkettä. Palkasta kertyy. 1200 netto riittää, kun on puoliso.
Milloin ihmiset herää tähän askaan? Meidän planeetta tarttee kunnon nollauksen.
Valtiolla saa tehdä etätöitä mikä on iso plussa.