Ei osteta mitään. Hallituksen leikkaukset.
Eikö ole hyvä, että ei osteta mitään, kun hallitus leikkaa?
Luonto säästyy ja tulee käytettyä vanhat tavarat loppuun.
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla osa-aikatyötä tekee 60 %
Hallitus leikkasi heiltä 300-500 kuukaudessa.
Sitten pyytää työnantajalta täydet tunnit ja jos ei auta, niin varmaan sitten se ammatti-liitto auttaa asiassa
Työtunteja on pyydetty lisää 3 kuukauden välein, se on ollut edellytys sovitellun päivärahan saamiselle.
Etkö tiennyt?
Työtunteja ei saa enempää.
No eihän se maailman ainoa paikka ole. Etsii siihen oheen toisen työpaikan eikä jää vaan tuleen makaamaan ja ruikuttamaan.
Kaikki nämä leikkaukset koskevat myös useampaa osa-aikatyötä tekeviä. Useamman osa-aikatyön tekeminen on yhtä kannattamatonta, kuin yhden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pyytää työnantajalta täydet tunnit ja jos ei auta, niin varmaan sitten se ammatti-liitto auttaa asiassa
Työtunteja on pyydetty lisää 3 kuukauden välein, se on ollut edellytys sovitellun päivärahan saamiselle.
Etkö tiennyt?
Työtunteja ei saa enempää.
No eihän se maailman ainoa paikka ole. Etsii siihen oheen toisen työpaikan eikä jää vaan tuleen makaamaan ja ruikuttamaan.
Työnantajat ei sovittele työvuoroja.
Mutta voihan sitä soittaa avustettavalle, että tänään en tule sinua hoitamaan, on työvuoro kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Ostovoima vahvistuu nykyhllituksen aikana koska keskituloisilta ei paljoakaan leikata. Ja keskituloisilla nimenomaan se suurin ostovoima on.
Tuensaajien ostovoima ollut ennästäänkin olematon.
Keskituloisena naurattaa viestisi. Meidän ostovoima on superheikkoa, johtuen kauppiaiden ahneudesta. Palkat laahaa kymmenen vuotta jäljessä tässä maassa, vaikka hinnat nousee.
Kesällä mennään markkinoille katsomaan ihmisiä.
EI OSTETA MITÄÄN
Otetaan vesipullo mukaan.
😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei tee 100%? Itsepä suostuu tuollaiseen. Minäkin tein joskus 3 eri työtä kun yhdessäkään ei ollut tarjolla kokoaikaista. Nyt kun irtisanomissuojaa löysennetään, niin ehkä kaupatkin uskaltaa palkata kokoaikaisia.
Ei työntekijää ole ollut vaikea irtisanoa tähänkään asti. Varoitus ja seuraavasta ulos. Tai jos kyse suoriutumisesta niin suoriutumisen seuranta ja jos tavoitteet ei täyty niin ulos.
On tarvittu painava syy.
Jatkossa sut voi irtisanoa syyllä, että teit töissä virheen. Ei tarvitse maksaa äitiyslomaa ja susta pääsee eroon, jos on joku sairaus vaikka syöpä.
Minä ihmettelin myös kun joku tässä ketjussa väitti, että "valtaosa ihmisistä kuluttaa niinkuin ennenkin." Se ei todellakaan pidä paikkaansa; hyvätuloisetkin ystäväni ovat alkaneet kauan sitten suitsia menojaan.
Vierailija kirjoitti:
Aivan idioottimaista lopettaa ostaminen. Yrittäjiä kaatuu. Sitäkö haluatte?
Ostetaan sitten, kun on taas varaa. Olen keskituloinen ja ostan vain välttämättömimmät. Kaurapuurolla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ostan kaiken tarpeellisen kuten ennenkin. Leikkaukset koskee niitä jotka ovat eläneet muiden rahoilla.
🤣🤣🤣🤣🤣
Kohta saa irtisanoa vakituisia helposti.
Me työkokeilijat ilmoitetaan eteenpäin, että sä olet yli 10 min. kahvitauolla.
Kyllä sä jaksat jankuttaa tuota.
Tuo irtisanomisen helpottaminen on erittäin tervetullut uudistus, lähes kaikkien mielestä.
Hyvin työnsä tehneitä ei jatkossakaan irtisanota, se on aivan varma.
Ja mitä se sua kiinnostaa, et sä ole ikinä töitä tehnyt?
Niin, huonosti työnsä hoitava saa kultaisen kädenpuristuksen ja hyvin työnsä hoitava jatkossa tehdä tämänkin työt.;)
Vierailija kirjoitti:
Ostovoima vahvistuu nykyhllituksen aikana koska keskituloisilta ei paljoakaan leikata. Ja keskituloisilla nimenomaan se suurin ostovoima on.
Tuensaajien ostovoima ollut ennästäänkin olematon.
Sulla ei ole mitään käsitystä ihmisten ostokäyttäytymisestä kuten ei hallituksellakaan ja suuri osa yrityksistä menee siksi konkurssiin.
Mitä tekemistä hallituksella on ostamisen kanssa?
Minun ostovoimaani leikkaa asuntolainan korot, ei hallitus.
Ei ole mitään hyötyä hyvätuloisesta joka menee kesällä ulkomaille tuhlaamaan rahansa.
"Ei todellakaan löydy mitään hanttihommia talveksi.
Oletko sä joku ikäloppu eläkeläinen joka elää 1980-luvulla?"
En ole eläkeläinen ja olen aina saanut heti työpaikan kun olen sitä hakenut. Suostun myös tekemään hanttihommia jos on tarve. Suomalaiset löysät tukielätit vaan öllöttää kotona kun ei viitsi ja jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä hallituksella on ostamisen kanssa?
Minun ostovoimaani leikkaa asuntolainan korot, ei hallitus.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa 800 miljoonaa ja se kaikki lähtee yritysten myynneistä.
Luuletko, että pienituloisilla olisi aiemmin jotain säästöön jäänyt rahaa? 😂😂😂😂😂
Ketjun perusteella siis Suomen talous pelastuisi jos veroastetta nostettaisiin ja samalla tukien tasoa nostettaisiin. Jos näin olisi, niin kaikkialla tämä olisi jo tehty.
Jotenkin en näe, että jo maailman korkein veroaste ja maailman korkeimmat tuet olisivat se toimivin ratkaisu.Yhtälö ei toiminut, joten on siirryttävä toiseen suuntaan.
Olennaista ei ole mikään muu kuin, että montako prosenttia väestöstä toimii vientiteollisuuden parissa, tällöin maahan virtaa rahaa. Kiinalaisen krääsän ostaminen vain huonontaa kauppatasetta.
Verojen korotus vain kallistaa suomalaista työtä --> vientiteollisuuden palkkakustannus nousee --> köyhdymme entisestään.
Vierailija kirjoitti:
"Ei todellakaan löydy mitään hanttihommia talveksi.
Oletko sä joku ikäloppu eläkeläinen joka elää 1980-luvulla?"
En ole eläkeläinen ja olen aina saanut heti työpaikan kun olen sitä hakenut. Suostun myös tekemään hanttihommia jos on tarve. Suomalaiset löysät tukielätit vaan öllöttää kotona kun ei viitsi ja jaksa.
Tottakai sä teet kun eläke tulee tilille joka kuukausi.
Kun työtön tekee 3 viikon sijaisuuden niin ansiosidonnaista odotetaan 2 kuukautta ja vuokrat jää maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelin myös kun joku tässä ketjussa väitti, että "valtaosa ihmisistä kuluttaa niinkuin ennenkin." Se ei todellakaan pidä paikkaansa; hyvätuloisetkin ystäväni ovat alkaneet kauan sitten suitsia menojaan.
Minä hyvätuloisena en ole yhtään muuttanut kulutustani, eikä ole mitään syytä muuttaa. Samoin hyvätuloiset ystäväni kuluttavat kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ostan kaiken tarpeellisen kuten ennenkin. Leikkaukset koskee niitä jotka ovat eläneet muiden rahoilla.
🤣🤣🤣🤣🤣
Kohta saa irtisanoa vakituisia helposti.
Me työkokeilijat ilmoitetaan eteenpäin, että sä olet yli 10 min. kahvitauolla.
Kyllä sä jaksat jankuttaa tuota.
Tuo irtisanomisen helpottaminen on erittäin tervetullut uudistus, lähes kaikkien mielestä.
Hyvin työnsä tehneitä ei jatkossakaan irtisanota, se on aivan varma.
Ja mitä se sua kiinnostaa, et sä ole ikinä töitä tehnyt?
Mulla on cv 2 sivua.
Kyllä irtisanotaan. Hallitus alkaa seuraavaksi käsitell
Hyvistä työntekijöistä pidetään kiinni, eikä heidän palkkaa aleta laskemaan. Meilläkin oli just palkkarundi ja taas vain nostettiin kaikkien palkkaa, koska ei haluta hyvien tekijöiden menevän kilpailijalle.
"Eläkkeitä maksetaan 35 miljardia."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f5faeac2-56e0-45b0-a339-e67077d50…
Ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna 1,9 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot/
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Pääosa eläkkeistä maksetaan nyt työssäkäyvien palkoista, vain viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista."
Ei me, mutta hallitus.