Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei osteta mitään. Hallituksen leikkaukset.

Vierailija
29.05.2024 |

Eikö ole hyvä, että ei osteta mitään, kun hallitus leikkaa?

Luonto säästyy ja tulee käytettyä vanhat tavarat loppuun.

Kommentit (445)

Vierailija
41/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla osa-aikatyötä tekee 60 % 

Hallitus leikkasi heiltä 300-500 kuukaudessa.

Miksi ei tee 100%? Itsepä suostuu tuollaiseen. Minäkin tein joskus 3 eri työtä kun yhdessäkään ei ollut tarjolla kokoaikaista. Nyt kun irtisanomissuojaa löysennetään, niin ehkä kaupatkin uskaltaa palkata kokoaikaisia. 

Vierailija
42/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on tullut ostettua paljon vaatteita viimeisen 20 vuoden aikana. 

Nyt ei tarvitse ostaa mitään.

En se onni että olen mies. Ei ole tarvinnut viimeiseen 35 vuoteen ostaa "paljoa vaatteita", vaan vain ehdottomasti pakolliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pyytää työnantajalta täydet tunnit ja jos ei auta, niin varmaan sitten se ammatti-liitto auttaa asiassa 

Työtunteja on pyydetty lisää 3 kuukauden välein, se on ollut edellytys sovitellun päivärahan saamiselle.

Etkö tiennyt?

Työtunteja ei saa enempää.

Vierailija
44/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ostan kaiken tarpeellisen kuten ennenkin. Leikkaukset koskee niitä jotka ovat eläneet muiden rahoilla.

Vierailija
45/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset ovat innoissaan.

MYYNNIT VÄHENEVÄT

YES YES YES

Vierailija
46/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostovoima vahvistuu nykyhllituksen aikana koska keskituloisilta ei paljoakaan leikata. Ja keskituloisilla nimenomaan se suurin ostovoima on.

Tuensaajien ostovoima ollut ennästäänkin olematon.

Vierailija
47/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInulle jää joka kuukausi 78 e enemmän rahaa palkasta omaan käyttöön kuin ennen. Hallituksen toimet vaikuttavat veroprosenttiin ja kaltaiseni keskituloinen hyötyy. Voin siis kuluttaa enemmän. Minusta se on oikein: miksi omasta halustaan työtön on aikaisemmin saanut tämänkin summan itselleen, vaikka minä tein työt?

Hallitus leikkasi myös osa-aikatyötä tekeviltä ja esim. Asfalttimiehiltä 300 -500 kuukaudessa.

Ei kausityöntekijöillä ja sijaisilla ole töitä ympäri vuoden.

Ei hallitus ota asfalttimieheltä yhtään sen enempää kuin ennenkään, mistä keksit, että heillä vero% olisi nostettu vai kuvitteletko, että palkkansa on viime vuodesta noussut jopa 1500 eurolla?

&nb

Miksi asfalttimies on talven kotona?? 😳 Kyllä niitä muitakin hanttihommia talveksi löytyy.

Vierailija
48/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ostan kaiken tarpeellisen kuten ennenkin. Leikkaukset koskee niitä jotka ovat eläneet muiden rahoilla.

🤣🤣🤣🤣🤣

Kohta saa irtisanoa vakituisia helposti.

Me työkokeilijat ilmoitetaan eteenpäin, että sä olet yli 10 min. kahvitauolla.

Vierailija
49/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritykset tarvitsevat tietyn verran myyntiä ja asiakkaita, että ne voivat toimia.

Nyt kun suurin osa ei enää kuluta niin pääsemme monesta vaatekaupasta, parturista, ravintolasta ja kahvilasta eroon.

Suurin osa ihmisistä elää, ja kuluttaaa kuten ennenkin.

Vierailija
50/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukipummieliitti käyttää kaiken valtiolta rahansa elämiseen saivat he sitä enemmän tai vähemmän. Ei voi olla niin että kansantalous pyörii velkarahan varassa kun ei ole mitään kriisiä päällä. Maassa pitää olla oikeasti tuottavaa liiketoimintaa ja työttömiä on kannustettava työn vastaanottamiseen tukia vähentämällä.

On se kumma miten ulkomailta viime vuonna tulleet 70 000 työllistyvät mutta suomalaiset pitkäaikaistyöttömät vaan jatkavat elämistään tukien varassa. Olisiko aika tehdä jotain näille että hekin olisivat osa työtä tekevää yhteiskuntaa. Ei voi olla niin että koulutuksen puuten estää työllistymisen tai että työpaikkaa ei voisi ottaa vastaan toiselta paikkakunnalta. Pitää laittaa tuilla elävät kuriin voimatoimin.

Vierailija
51/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInulle jää joka kuukausi 78 e enemmän rahaa palkasta omaan käyttöön kuin ennen. Hallituksen toimet vaikuttavat veroprosenttiin ja kaltaiseni keskituloinen hyötyy. Voin siis kuluttaa enemmän. Minusta se on oikein: miksi omasta halustaan työtön on aikaisemmin saanut tämänkin summan itselleen, vaikka minä tein työt?

Hallitus leikkasi myös osa-aikatyötä tekeviltä ja esim. Asfalttimiehiltä 300 -500 kuukaudessa.

Ei kausityöntekijöillä ja sijaisilla ole töitä ympäri vuoden.

Ei hallitus ota asfalttimieheltä yhtään sen enempää kuin ennenkään, mistä keksit, että heillä vero% olisi nostettu vai kuvitteletko, että palkkansa on viime vuodesta noussut jopa 1500 eu

Ei todellakaan löydy mitään hanttihommia talveksi.

Oletko sä joku ikäloppu eläkeläinen joka elää 1980-luvulla?

Vierailija
52/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pyytää työnantajalta täydet tunnit ja jos ei auta, niin varmaan sitten se ammatti-liitto auttaa asiassa 

Työtunteja on pyydetty lisää 3 kuukauden välein, se on ollut edellytys sovitellun päivärahan saamiselle.

Etkö tiennyt?

Työtunteja ei saa enempää.

No eihän se maailman ainoa paikka ole. Etsii siihen oheen toisen työpaikan eikä jää vaan tuleen makaamaan ja ruikuttamaan.

Vierailija
53/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukipummieliitti käyttää kaiken valtiolta rahansa elämiseen saivat he sitä enemmän tai vähemmän. Ei voi olla niin että kansantalous pyörii velkarahan varassa kun ei ole mitään kriisiä päällä. Maassa pitää olla oikeasti tuottavaa liiketoimintaa ja työttömiä on kannustettava työn vastaanottamiseen tukia vähentämällä.

On se kumma miten ulkomailta viime vuonna tulleet 70 000 työllistyvät mutta suomalaiset pitkäaikaistyöttömät vaan jatkavat elämistään tukien varassa. Olisiko aika tehdä jotain näille että hekin olisivat osa työtä tekevää yhteiskuntaa. Ei voi olla niin että koulutuksen puuten estää työllistymisen tai että työpaikkaa ei voisi ottaa vastaan toiselta paikkakunnalta. Pitää laittaa tuilla elävät kuriin voimatoimin.

Kun yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen.

Miten menee alihankitayritykset satamissa ja rakennuksilla?

Vierailija
54/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣🤣🤣

Kyllä sä jaksat jankuttaa tuota.

Tuo irtisanomisen helpottaminen on erittäin tervetullut uudistus, lähes kaikkien mielestä.

Hyvin työnsä tehneitä ei jatkossakaan irtisanota, se on aivan varma.

Ja mitä se sua kiinnostaa, et sä ole ikinä töitä tehnyt?

Vierailija
55/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen arvonlisäveron nosto vie enemmän sinulta kuin tuon. Myös eläkeleikkaukset sinulle tulossa, koska Riikka ja Petteri ottavat ennätysmäärän velkaa.

Vierailija
56/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣🤣🤣

Olispa hauska nähdä kun työkokeilija tulee yrittään hommiani. :D Jos tulee irtisanotuksi täytyy myydä osakesalkkua ja miettiä sijoitusasunnon myyntiä.

Vierailija
57/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan idioottimaista lopettaa ostaminen. Yrittäjiä kaatuu. Sitäkö haluatte? 

Vierailija
58/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣🤣🤣

Kyllä se pomo ihan itse päättelee kuka on oikeasti hyvä työntekijä. Siihen ei mitkään "kokeilijan" valheet uppoa.

Vierailija
59/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tee 100%? Itsepä suostuu tuollaiseen. Minäkin tein joskus 3 eri työtä kun yhdessäkään ei ollut tarjolla kokoaikaista. Nyt kun irtisanomissuojaa löysennetään, niin ehkä kaupatkin uskaltaa palkata kokoaikaisia. 

Ei työntekijää ole ollut vaikea irtisanoa tähänkään asti. Varoitus ja seuraavasta ulos. Tai jos kyse suoriutumisesta niin suoriutumisen seuranta ja jos tavoitteet ei täyty niin ulos. 

Vierailija
60/445 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣🤣🤣

Kyllä sä jaksat jankuttaa tuota.

Tuo irtisanomisen helpottaminen on erittäin tervetullut uudistus, lähes kaikkien mielestä.

Hyvin työnsä tehneitä ei jatkossakaan irtisanota, se on aivan varma.

Ja mitä se sua kiinnostaa, et sä ole ikinä töitä tehnyt?

Mulla on cv 2 sivua.

Kyllä irtisanotaan. Hallitus alkaa seuraavaksi käsitellä paikallista sopimista eli saa tarjoutua töihin alle tes-palkan.

Pärjäätkö palkan alennus kisoissa?

Onko asuntovelkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan